Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja med att fundera på om ni vill ha lösa inlägg och skal eller allt i ett.

Eller beställ hem några av varje och sälj de som ni inte gillar :)

@Ariane och @kakan89 jag tål inte min svärmor men vi har vit flagg.. Hon vet att hon ska ge f-n i barnen till jag tycker det är ok och att de ammas när de vill. Med första barnet var detta jättejobbigt för hon ville bara titta, klämma o känna (första barnbarnet) men hon fattade läget ganska snabbt. Jag drog mig mycket undan. Samtidigt @kakan89 jag fattar om du är skittrött och allt känns upp och ner och jobbigt/ledsamt för det gör det i början. Han är bara tio dagar! Prata med pappan, han tycker säkert det är jobbigt och är trött han med så ni vet var ni har varandra... :heart

@Diremone jag vet inte mycket om tygblöjor, men jag testar hej vilt! Vi har aio retropi bambu som jag gillar bra men de torkar så långsamt och de har inget torrskikt så när hon kissar är hon blöt (o arg :crazy:) så idag ska jag prova lägga torrskikt i dem. Tycker iofs det är bra att hon säger till när hon har kissat :up:

Har beställt ett provpaket med med pocketblöja och formsydd samt vikblöja med tillhörande skal. Men om du har Facebook finns där tygblöjegrupper... Finns också en sida som heter blöjupproret där det står mycket bra :up: det känns lite som o testa lite, jag vill ha kortare torktid men har o andra sidan inte så många (5) så hade jag haft fler hade kanske inte torktiden spelat roll.

Nu ska vi äta frukost och sedan ska jag skritta en runda innan midsommarafton drar igång. Vi ska vara hemma och mina föräldrar kommer, så ett lugnt firande! Vet inte om vi ska åka till någon stång...

Trevlig midsommar på er alla :heart

@Diremone andrahandsvärdet är högt så är man rädd om det räknar jag med o få igen de mesta pengarna när jag säljer det jag inte gillar! Köper därför nytt o försöker hitta lite paketpriser eller prova på paket.

Jag tänker att jag ska försöka köpa lite olika sorter (Pocket, AIO, AI2, formsydda etc) begagnat just för att det finns mycket att välja på och då kan man förhoppningsvis få tillbaka i princip allt när man säljer det man inte trivs med. Men, det är ju en djungel! Med sidoknäppt, knappar, resår, kardborre och olika material, ilägg och olika funktioner på blöjorna :crazy: Blir bara snurrig när jag tittar på annonserna på FB-sidan.
Hur är era barn i kroppen? Ella är nog mer den långa smala typen.

Jag tänker att jag ska försöka köpa lite olika sorter (Pocket, AIO, AI2, formsydda etc) begagnat just för att det finns mycket att välja på och då kan man förhoppningsvis få tillbaka i princip allt när man säljer det man inte trivs med. Men, det är ju en djungel! Med sidoknäppt, knappar, resår, kardborre och olika material, ilägg och olika funktioner på blöjorna :crazy: Blir bara snurrig när jag tittar på annonserna på FB-sidan.
Hur är era barn i kroppen? Ella är nog mer den långa smala typen.

Kort och tjock som mamma :D

Började som smal :rofl:

Snart framme i sommarstugan där svärmor och typ hela sambons släkt väntar :nailbiting: Första gången de träffar Ella så jag lär väll få hålla hårt i henne.. :cautious:

@Ariane och @kakan89 jag tål inte min svärmor men vi har vit flagg.. Hon vet att hon ska ge f-n i barnen till jag tycker det är ok och att de ammas när de vill. Med första barnet var detta jättejobbigt för hon ville bara titta, klämma o känna (första barnbarnet) men hon fattade läget ganska snabbt. Jag drog mig mycket undan. Samtidigt @kakan89 jag fattar om du är skittrött och allt känns upp och ner och jobbigt/ledsamt för det gör det i början. Han är bara tio dagar! Prata med pappan, han tycker säkert det är jobbigt och är trött han med så ni vet var ni har varandra... :heart

@Diremone jag vet inte mycket om tygblöjor, men jag testar hej vilt! Vi har aio retropi bambu som jag gillar bra men de torkar så långsamt och de har inget torrskikt så när hon kissar är hon blöt (o arg :crazy:) så idag ska jag prova lägga torrskikt i dem. Tycker iofs det är bra att hon säger till när hon har kissat :up:

Har beställt ett provpaket med med pocketblöja och formsydd samt vikblöja med tillhörande skal. Men om du har Facebook finns där tygblöjegrupper... Finns också en sida som heter blöjupproret där det står mycket bra :up: det känns lite som o testa lite, jag vill ha kortare torktid men har o andra sidan inte så många (5) så hade jag haft fler hade kanske inte torktiden spelat roll.

Nu ska vi äta frukost och sedan ska jag skritta en runda innan midsommarafton drar igång. Vi ska vara hemma och mina föräldrar kommer, så ett lugnt firande! Vet inte om vi ska åka till någon stång...

Trevlig midsommar på er alla :heart

Vad jobbigt. Kan ni prata med varandra när sånt här händer? Kan han be sin mamma att backa undan?
Jag hoppas ni får en fin midsommarafton!

Vi kan prata men det är inte lätt när svärmor håller sig inom en radie av 1.5 m. Vi får gå ut och gå om vi vill ha ensamtid vi 3. Och egentligen förstår jag henne. Min sambo är 42, hon hade gett upp hoppet om barnbarn från honom. Och det är 30 år sen hon fick barnbarn senast. Men det tär på mig. Idag har det varit lite lugnare. Sambon har faktiskt sagt ifrån och han har tagit Oskar mycket mer än innan.

*delvis knapplån*

Glad midsommat allesammans :)

Åh, det här kunde knappast gått sämre :arghh: Kommer fram och hinner knappt ur bilen innan hela barnaskaran med kusiner och andra ungar invaderar babyskyddet och börjar erbjuda diverse leksaker. Det är FULLT med folk här, inte bara släkt utan även vänner och bekanta till folk. Sjukt stressig miljö då det är mycket folk på liten yta och massor av barn som springer runt överallt Och till råga på allt får Ella ett megaanfall av ont i magen så tårarna rinner så fort vi kommer innanför dörren. Jag blir jättestressad av hela situationen vilket ju inte gör nånting bättre. Nu typ en timme efter vi kom hit verkar det i alla fall ha lugnat ner sig med magen :bow:

Åh, det här kunde knappast gått sämre :arghh: Kommer fram och hinner knappt ur bilen innan hela barnaskaran med kusiner och andra ungar invaderar babyskyddet och börjar erbjuda diverse leksaker. Det är FULLT med folk här, inte bara släkt utan även vänner och bekanta till folk. Sjukt stressig miljö då det är mycket folk på liten yta och massor av barn som springer runt överallt Och till råga på allt får Ella ett megaanfall av ont i magen så tårarna rinner så fort vi kommer innanför dörren. Jag blir jättestressad av hela situationen vilket ju inte gör nånting bättre. Nu typ en timme efter vi kom hit verkar det i alla fall ha lugnat ner sig med magen :bow:

Usch lider verkligen med er! Hoppas att det är fint väder så ungarna kan vara ute och leka!

Usch lider verkligen med er! Hoppas att det är fint väder så ungarna kan vara ute och leka!
Det är okej väder så de är mestadels ute tack och lov, men rätt vad det är kommer de infarande. Har stängt in mig på de tre kvadratmeter stora rum som är vårat och liten vägrar göra annat än ligga vid bröstet sen magontet, vilket inte är så konstigt. Så jag tänker nog helt sonika stanna här inne i alla fall till kvällen då det lugnar ner sig lite. Svärmor och framförallt svägerskan som jag fruktade skulle vara väldigt närgångna har än så länge hållt sig på avstånd iaf. :up:

Verkar inte som om du har det allt för lattjo där du är heller.. :down:

Det är nog något med den äldre generationen, de fick nog lära sig en del saker förr som vi tycker är helgalet nu. Jag vet inte hur många gånger svärfar har dragit en historia om att BVC sköterskan menade på att de skämde bort sin äldsta dotter genom att ta upp henne när hon skrek. Man skulle låta barnen ligga kvar när de skrek så att de vande sig... jag svarar bara att "så kanske man gjorde förr men idag funkar det inte så".
Det cirkulerade en artikel på fb förra veckan om hur barn skulle behandlas förr och som vi idag vet är tokigt. Det där var just en av dem.

Jag och cornelis har bäddat ner oss efter att ha varit på midsommarfirande i örebro. Var där mellan 16-21, sen kände jag att det var lagom att åka hem. Sambon var på fest hemma i degerfors och jag hade lite svårt att slappna av även om cornelis va glad och inte sa ett pip av missnöje!

Sambon och jag fick en dryg timme själva gårkväll. UNDERBART! Tror vi kommer leva på den resten av helgen.

Idag kommer min mamma. Ska bli spännande att se hur de ska slås om Oskar idag :angel: Svärmor ryckte honom praktiskt taget ur sambons famn igår när Oskar sov. Som tur var resulterade det i en otröstlig bäbis så hon fick ge tillbaka honom. :devil:Annars höll sig svärmor oerhört lugn.

Tror barnet börjar bli lite mammigt. Var bara jag som dög en stund på em. Fast å andra sidan var det bara pappa som dög på kvällen. :love:

Det cirkulerade en artikel på fb förra veckan om hur barn skulle behandlas förr och som vi idag vet är tokigt. Det där var just en av dem.
Åh den missade jag, kunde läst upp den för svärfar annars :D Jag har i övrigt inga problem med mina svärföräldrar, dom är helt fantastiska men en del dom säger får man bara inte bry sig om :p

Ställer frågan här då vi inte har så många bebisar i sommartråden ännu. Ni som pumpar ut för att pappan kan ge en flaska vid behov (för exempel om man ska till stallet :angel:). När började ni prova? Hur många ml får don i början (Dottern är 3 veckor på måndag)? Elektrisk eller manuell pump och när pumpar ni, i forbindelse med amning eller i mellantiden? :)

Ställer frågan här då vi inte har så många bebisar i sommartråden ännu. Ni som pumpar ut för att pappan kan ge en flaska vid behov (för exempel om man ska till stallet :angel:). När började ni prova? Hur många ml får don i början (Dottern är 3 veckor på måndag)? Elektrisk eller manuell pump och när pumpar ni, i forbindelse med amning eller i mellantiden? :)
Hoppar in från vintertråden. Vi började med en flaska nattetid efter 1 veckas ålder, då hon hade vänt dygnet och jag var tvungen få en sovperiod som var längre än 40 min under natten.
Jag har Medelas manuella pump, fick bara köpa en mindre tratt, och vi har använt Calma-flaskorna. Fungerat jättebra för oss, men amningen fungerade omedelbart för oss också.
Pumpade alldeles innan det var dags att amma eller 5-10 min efter, fungerade bäst precis innan.
Hon började med att äta cirka 50-90 ml.

Jag började pumpa redan på BB med elektrisk pump (innan han hade börjat amma). Då fick jag bara ut typ 5-10 ml så drygade ut med ersättning. Nu pumpar jag en gång på em efter amning. Är väldigt olika hur mycket jag får ut men ca 40 ml. Har medelas handpump och calmaflaskor. Drygar fortfarande ut med ersättning.

Orkade inte pumpa vidare men bäst resultat med elektrisk efter amning. Som mest 100ml i flaskan.

Har en manuell gammal handpump, som mest fått ut 130 ml. Hade jag haft en bättre pump hade det säkert kommit mer. Började efter en två veckor ungefär, vi har en dr brown flaska. I början åt han nog ca 50 ml. Nu äter han runt 110 ml ur flaska (15 v) men äter nog mer när han väl ammar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar