Börja med att fundera på om ni vill ha lösa inlägg och skal eller allt i ett.
Eller beställ hem några av varje och sälj de som ni inte gillar
@Ariane och @kakan89 jag tål inte min svärmor men vi har vit flagg.. Hon vet att hon ska ge f-n i barnen till jag tycker det är ok och att de ammas när de vill. Med första barnet var detta jättejobbigt för hon ville bara titta, klämma o känna (första barnbarnet) men hon fattade läget ganska snabbt. Jag drog mig mycket undan. Samtidigt @kakan89 jag fattar om du är skittrött och allt känns upp och ner och jobbigt/ledsamt för det gör det i början. Han är bara tio dagar! Prata med pappan, han tycker säkert det är jobbigt och är trött han med så ni vet var ni har varandra...
@Diremone jag vet inte mycket om tygblöjor, men jag testar hej vilt! Vi har aio retropi bambu som jag gillar bra men de torkar så långsamt och de har inget torrskikt så när hon kissar är hon blöt (o arg ) så idag ska jag prova lägga torrskikt i dem. Tycker iofs det är bra att hon säger till när hon har kissat
Har beställt ett provpaket med med pocketblöja och formsydd samt vikblöja med tillhörande skal. Men om du har Facebook finns där tygblöjegrupper... Finns också en sida som heter blöjupproret där det står mycket bra det känns lite som o testa lite, jag vill ha kortare torktid men har o andra sidan inte så många (5) så hade jag haft fler hade kanske inte torktiden spelat roll.
Nu ska vi äta frukost och sedan ska jag skritta en runda innan midsommarafton drar igång. Vi ska vara hemma och mina föräldrar kommer, så ett lugnt firande! Vet inte om vi ska åka till någon stång...
Trevlig midsommar på er alla
@Diremone andrahandsvärdet är högt så är man rädd om det räknar jag med o få igen de mesta pengarna när jag säljer det jag inte gillar! Köper därför nytt o försöker hitta lite paketpriser eller prova på paket.
Jag tänker att jag ska försöka köpa lite olika sorter (Pocket, AIO, AI2, formsydda etc) begagnat just för att det finns mycket att välja på och då kan man förhoppningsvis få tillbaka i princip allt när man säljer det man inte trivs med. Men, det är ju en djungel! Med sidoknäppt, knappar, resår, kardborre och olika material, ilägg och olika funktioner på blöjorna Blir bara snurrig när jag tittar på annonserna på FB-sidan.
Hur är era barn i kroppen? Ella är nog mer den långa smala typen.