Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man byta bort den där farmor men behålla sambon? :banghead:
Hennes åsikter om stödmatningen fick mig att vända och gå därifrån. Å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så mycket mer av någon som säger att pappan ej kan vara föräldraledig för att han är man och måste jobba! :turd:

F.ö ansluter sig lillan till skaran med dålig sömn under dagen. 2x30 min mellan 10.30-20.15. O_o
Har hon åsikter om att ni ska stödmata O_o? Hur är det ens ngt att ha en åsikt om? Låter som en lite jobbig svärmor.

Kan man byta bort den där farmor men behålla sambon? :banghead:
Hennes åsikter om stödmatningen fick mig att vända och gå därifrån. Å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så mycket mer av någon som säger att pappan ej kan vara föräldraledig för att han är man och måste jobba! :turd:

F.ö ansluter sig lillan till skaran med dålig sömn under dagen. 2x30 min mellan 10.30-20.15. O_o

Min svärmor tjatar alltid om att djuren äter för lite. (Alltså ALLTID). Oskar däremot han äter alldeles för ofta. Konstaterat efter att ha varit 4 h i stugan och han inte kunnat äta i lugn och ro på hela dagen. :banghead: Vi ska helst stå och hänga ner i uringningen också när jag ammar.

Hon gick dessutom och plockade i våra saker i går så jag inte hittade livsnödvändiga saker som napp och ren nappflaska. :rage:

Vi hinner dessutom inte göra saker enligt henne. Konstigt nog har jag städat i dag och sambon har lagat gräsklipparen. :cool:

Har hon åsikter om att ni ska stödmata O_o? Hur är det ens ngt att ha en åsikt om? Låter som en lite jobbig svärmor.

Hon kan vara "en finne i röven på cykelsemester". Vi drar inte riktigt jämt och ffa inte när det kommer till barnen och hem. Många gånger försöker jag andas djupt och tänka att det är en generationskrock, hon är av "gamla skolan" där kvinnan drar allt lass i hus och hem och hela den biten.

I går påstod hon att bvc-sköterskan inte vet vad hon pratar om, att det är okej för ammande barn att dippa i vikten för det gör bebisar. Hon tror att jag vill ge ersättning för att få lös mer tid till hästarna...

Hon kan vara "en finne i röven på cykelsemester". Vi drar inte riktigt jämt och ffa inte när det kommer till barnen och hem. Många gånger försöker jag andas djupt och tänka att det är en generationskrock, hon är av "gamla skolan" där kvinnan drar allt lass i hus och hem och hela den biten.

I går påstod hon att bvc-sköterskan inte vet vad hon pratar om, att det är okej för ammande barn att dippa i vikten för det gör bebisar. Hon tror att jag vill ge ersättning för att få lös mer tid till hästarna...

Och det vore för övrigt också okej... Att flaska för att få mer tid så själen orkar.

Amen va faen :banghead::banghead::rage::rage:

9 dagar sedan sist men visst kom avslaget igen :rage:
Var hos BM förra onsdagen och hon gillade inte riktigt hur det håller på och ville att jag skulle ringa gynakuten nästa gång men nu är vi i Småland så :arghh:

V åkte sjal till affären idag och var klarvaken :D (vi gick dit).

Nu sitter han i ergobabyn sedan typ två timmar och sover.

Men jag vill också sova middag :p

V åkte sjal till affären idag och var klarvaken :D (vi gick dit).

Nu sitter han i ergobabyn sedan typ två timmar och sover.

Men jag vill också sova middag :p

Vilken tycker du är bäst? Jag klurar fram och tillbaka om jag ska köpa en trikåsjal eller en ergobaby. Är lite tveksam om ergobabyn går runt mig bara.

Vilken tycker du är bäst? Jag klurar fram och tillbaka om jag ska köpa en trikåsjal eller en ergobaby. Är lite tveksam om ergobabyn går runt mig bara.

Ergon är ju smidigare men sjal avlastar nog bättre, speciellt när de blir tyngre. Men jag lutar åt att vara en sele-person pga enkelheten.

Ergo finns ju i de flesta barnaffärer, testa och köp sen på blocket/Tradera/Facebook?

Har en Manduca i tvätten (kom idag) och en Connecta också (selar) :D

Angående selar.
Jag började med en Babybjörn WE. Den var lätt att få i och ur bebis men ryckte inte bebis satt jätte bra och jag fick lite ont i ryggen.
Köpte istället en Manduca för några veckor sedan. Lite krångligare att få i och ur bebis innan man vant sig (tycker jag). Men så mycket skönare att bära i och bebis sitter bra :)

Jag har en manduca sele och en trikåsjal. Manducan är lite klurig att få i/ur bäbis men går bra nu när jag lärt mig :) Jag är ju rätt rejäl och den går runt mig. Det va någon som sa att manducan ofta passar lite större personer sen vet jag inte sanningshalten, har inte testat nån annan :p
Trikåsjalen är många som gillar när dom är små och sedan byter man till vävd, men det verkar vara en smaksak. Har bara testat trikå :p
Jag har sjalen hemma när jag grejar om han inte vill vara själv men kan inte ha den längre tid för får ont i rygg/axlar men den är smidigare att snabbt knyta på sig än selen! Selen avlastar väldift skönt och den har vi ute i skogen/i stallet :)

Angående selar.
Jag började med en Babybjörn WE. Den var lätt att få i och ur bebis men ryckte inte bebis satt jätte bra och jag fick lite ont i ryggen.
Köpte istället en Manduca för några veckor sedan. Lite krångligare att få i och ur bebis innan man vant sig (tycker jag). Men så mycket skönare att bära i och bebis sitter bra :)
Vi köpte en babybjörn One, Sammy sitter bra och stortrivs när han får åka i den:up: Perfekt när man grejar i trädgården och behöver båda händerna. Sen hoppas jag innerligt att han ska fortsätta gilla sele eftersom vi jagar i jämtlandsskogarna och är ute och vandrar mycket.

Sambon fick i uppdrag att se ut ett bra bärdon och hans val föll på en Babybjörn One Air. Tyvärr är den inte så bra att bära i, i alla fall inte ett litet barn då bäbis sitter rent ut sagt kast i den och det går inte att få bebis tillräckligt högt upp samt att det är meckigt att amma i den. Så nu har vi precis varit och hämtat en Ergobaby Adapt som jag valt och jag hoppas att den ska ge bebis en bättre position samt vara enklare att amma i :)

Sambon fick i uppdrag att se ut ett bra bärdon och hans val föll på en Babybjörn One Air. Tyvärr är den inte så bra att bära i, i alla fall inte ett litet barn då bäbis sitter rent ut sagt kast i den och det går inte att få bebis tillräckligt högt upp samt att det är meckigt att amma i den. Så nu har vi precis varit och hämtat en Ergobaby Adapt som jag valt och jag hoppas att den ska ge bebis en bättre position samt vara enklare att amma i :)
Tror bebis ska väga minst 3500g och vara över 53cm för att sitta som dom ska. Sammy är liten och väldigt nätt och han hade inte kunnat sitta i den innan han kommit över rekomenderad längd/vikt.
Amma i den har jag inte gett mej på eftersom vi oftast använder amningsnapp ich det är meckigt nog utan sele i vägen.
Tycker dock den är väldigt bekväm.

Suck... Hjälper det inte om din partner pratar med henne? Det är ju en sak att hon tror/tycker en massa, en annan att hon känner ett behov att säga det högt.

Sitter i bilen mot midsommarfirande i Skövde. Inser att vi glömt babymonitorn! (Å där vi ska vara behöver vi VERKLIGEN den :banghead:). Får åka och köpa en till imorgon.. Hoppas sånna butiker är öppna på midsommarafton. Så onödigt!

Tror bebis ska väga minst 3500g och vara över 53cm för att sitta som dom ska. Sammy är liten och väldigt nätt och han hade inte kunnat sitta i den innan han kommit över rekomenderad längd/vikt.
Amma i den har jag inte gett mej på eftersom vi oftast använder amningsnapp ich det är meckigt nog utan sele i vägen.
Tycker dock den är väldigt bekväm.

Ella väger närmre 4,5 kg nu och 56cm, och sitter väll som det är tänkt att de ska sitta i selen så sett. Men den är inte gjord så hon kan få en ordentlig M-position med knäna högre än rumpan och C-kurva i ryggen så hon kommer aldrig sitta tillräckligt bra i den :) Men jag håller med om att den är bekväm att bära i :up:

Ergon är ju smidigare men sjal avlastar nog bättre, speciellt när de blir tyngre. Men jag lutar åt att vara en sele-person pga enkelheten.

Ergo finns ju i de flesta barnaffärer, testa och köp sen på blocket/Tradera/Facebook?

Har en Manduca i tvätten (kom idag) och en Connecta också (selar) :D

Jag får nog helt enkelt åka och testa.

Sitter i bilen mot midsommarfirande i Skövde. Inser att vi glömt babymonitorn! (Å där vi ska vara behöver vi VERKLIGEN den :banghead:). Får åka och köpa en till imorgon.. Hoppas sånna butiker är öppna på midsommarafton. Så onödigt!

Fy va surt!

Så surt! :down: Kolla på Blocket eller lägg ut en sökesannons på någon lokal köp/sälj-sida på facebook så kanske du kan få tag på en billig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 051
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar