Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Viktor är lite snuvig och har hostat så vi skippar sista babysimmet. Kommer fotograf och allt men man ska ju vara varsam med de små :)

Ja det är tråkigt när man missar saker men bättre att barnen blir friska snabbt :)
Vi var till barnmottagningen igår, cornelis har varit snorig och hostat i en vecka, natten mellan måndag och tisdag hostade han så att han knappt fick luft. Det var inte så allvarligt som det låter för när vi satte honom upp släppte hostan och han kunde andas, men bvc tyckte vi skulle åka i alla fall. Men läkaren kunde inte hitta något konstigt så är väl bara sån där seg hosta som vägrar släppa! Men på tal om att missa saker så missade vi första babymassagen i torsdags och känns tveksamt att gå imorrn :(

Har packat för att åka till stugan i ca 3 h. Avbruten pga amning och matlagning. Herregud så mycket man måste tänka på för att åka bort!

Tror jag har packat alla Oskars saker som jag kan packa.

Idag fick vi veta att posten antagligen slarvat bort lilla loppans "namnpapper". Vi ska få en ny anmälan att fylla i... Jag frågade min sambo om vi är säkra på namnen eller om vi skulle ändra ngt. Han blev askgrå och var beredd att flytta (ok, inte seriöst) om vi skulle börja med namndiskussioner igen :p. Tydligen tyckte jag att det var roligare än han att bolla namn förut.

Känner mig som en riktigt kass morsa ida. Stora dottern hade inskolningsträff för förskoleklassen idag. Det hade jag totalt glömt bort kom på mig nu. Träffen var imorse :banghead: Nu har jag en skit ledsen dotternhär hemma som jag fick muta med glass :crazy: Amningshjärnani sin fulla prakt :meh:

6 h tog det att packa till 3 personer och en kanin. Bröt ihop när vi skulle åka. :cry: men strax framme, det känns bättre nu. Det kan ju inte ta 6 h att packa upp. Ellerhur?!

Känner mig som en riktigt kass morsa ida. Stora dottern hade inskolningsträff för förskoleklassen idag. Det hade jag totalt glömt bort kom på mig nu. Träffen var imorse :banghead: Nu har jag en skit ledsen dotternhär hemma som jag fick muta med glass :crazy: Amningshjärnani sin fulla prakt :meh:

Nej vad jobbigt för er båda :( :heart

V har sovit 2*20min sedan kl 15 :arghh::crazy:
Sammy har inte sovit nåt alls sedan 16.. Förhoppningsvis slocknar han nu efter kvällsamning, sovit oroligt sista 2nätterna och kämpar emot att somna. Imorgon ska vi åka bil 5-6h enkel och då om inte annat lär han somna, brukar han göra i bilen.

Ikväll fick jag äntligen sitta upp i sadeln igen - så jäkla härligt!:banana: :bump: :rofl::rofl:
Hade en häst som var riktigt taggad på stallgången när sadeln kom fram så förväntade mig en spännande tur (han har ju vilat de här månaderna), men gamlehästen höll sig i skinnet och det blev tom. en kort galopp på vår annars lugna skrittur.
Känner mig taggad på att komma igång ordentligt igen, men tyvärr blir det väll svårt i längden med lilla damen.. :(

Ikväll fick jag äntligen sitta upp i sadeln igen - så jäkla härligt!:banana: :bump: :rofl::rofl:
Hade en häst som var riktigt taggad på stallgången när sadeln kom fram så förväntade mig en spännande tur (han har ju vilat de här månaderna), men gamlehästen höll sig i skinnet och det blev tom. en kort galopp på vår annars lugna skrittur.
Känner mig taggad på att komma igång ordentligt igen, men tyvärr blir det väll svårt i längden med lilla damen.. :(

Jag har ju hittat en medryttarhäst som jag i princip får rida när jag vill, försöker vara ute varannan dag i stallet. Pumpar och lämnar cornelis till pappan. Sambon upplever att det för honom är enklare att ha C när dom är själva än när jag är med! Någon gång har dom följt med också :)

V har sovit 2*20min sedan kl 15 :arghh::crazy:

Oskar har bara powernappat 5 min i stöten mellan 12-19. Inte ens i bilen sov han. Men promenad med vagnen fick han att sova iaf 30 min. Nu hoppas jag att han somnat för natten annars vet jag inte vad jag gör. Verkar vara en vaken dag för många. Men det är ju årets längsta dag

Jag har ju hittat en medryttarhäst som jag i princip får rida när jag vill, försöker vara ute varannan dag i stallet. Pumpar och lämnar cornelis till pappan. Sambon upplever att det för honom är enklare att ha C när dom är själva än när jag är med! Någon gång har dom följt med också :)

Så verkar det vara här också - att det är enklare när jag inte är hemma :) Och skönt är väll det annars hade man ju inte vågat åka hemifrån om det blev katastrof liksom.

Vi får se om det fungerar, går ju ann nu så länge det är ljust på kvällarna så man kan rida ute. Är väll inte så mycket det praktiska så utan mer den ekonomiska biten. Om jag rider mycket så kan jag inte med annat än att bidra till hästens kostnader då han både sliter mer skor och äter mer kraft när vi håller igång. Sen vill man ju utvecklas och behöver rida för tränare ibland. Och när det är mörkt på kvällarna behöver man lösa ridhuskort för att kunna rida på kvällen för han är rädd för pannlampan. Och då vi bara lever på sambons lön just nu så kan det nog bli lite väl hårt för ekonomin.. =/

Kan man byta bort den där farmor men behålla sambon? :banghead:
Hennes åsikter om stödmatningen fick mig att vända och gå därifrån. Å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så mycket mer av någon som säger att pappan ej kan vara föräldraledig för att han är man och måste jobba! :turd:

F.ö ansluter sig lillan till skaran med dålig sömn under dagen. 2x30 min mellan 10.30-20.15. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 051
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar