Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi
-bajsat och kissat på pappa
-bajsat ner mamma så fort vi kom till svärmor (hade inget ombyte)
- ammat stående i skogen
- kissat på pappa

Pizza dröjer det innan jag äter igen!

Idag har vi
-bajsat och kissat på pappa
-bajsat ner mamma så fort vi kom till svärmor (hade inget ombyte)
- ammat stående i skogen
- kissat på pappa

Pizza dröjer det innan jag äter igen!
Duktig bebis:D:heart
Jag gjorde misstaget att äta en jureskogburgare första veckan Sammy va på utsidan..
nu när han är 2månader går allt att äta utom jordgubbar, magen blir tåligare på dom efter hand som tur är!

Duktig bebis:D:heart
Jag gjorde misstaget att äta en jureskogburgare första veckan Sammy va på utsidan..
nu när han är 2månader går allt att äta utom jordgubbar, magen blir tåligare på dom efter hand som tur är!

Jag åt jordgubbar till kvällsmat :eek: :nailbiting:

*kl*

4.5 h sömn på raken i natt igen. Tror jag kommer överleva faktiskt. :up:

Är trött på folk som tjatar/kräver att få träffa Oskar. Han är 6 dagar gammal, jag orkar inte med en massa folk. Vi har inte ens hunnit träffa närmsta släkten än. Och vissa blir till och med sura. Det är en stress jag INTE behöver nu. :rage:

Jag åt jordgubbar till kvällsmat :eek: :nailbiting:

*kl*

4.5 h sömn på raken i natt igen. Tror jag kommer överleva faktiskt. :up:

Är trött på folk som tjatar/kräver att få träffa Oskar. Han är 6 dagar gammal, jag orkar inte med en massa folk. Vi har inte ens hunnit träffa närmsta släkten än. Och vissa blir till och med sura. Det är en stress jag INTE behöver nu. :rage:

Fy för folk som inte kan visa hänsyn! Försök strunta i dom, du har all rätt att vilja vara ifred ett bra tag och har inte skyldighet att träffa någon alls. Begriper inte folk det så är det bara dom som är dumma. Jag förbjöd tom. svärmor på förhand att komma och hälsa på första 4 veckorna (bor långt bort = övernattning vid besök).. Och såhär med facit i hand hade jag nog sagt minst 6 veckor.

I morgon är det dags för vaccination. Jag hoppas hon klarar sig utan någon större reaktion men jag är inställd på att hon kommer reagera på något vis.

Vi har vår vaccination i morgon.. Ger homeopatmedel före och efter för o lindra biverkningar.. Men det är jag det ;)
tycker inte om att vaccinera men ett måste tycker jag....

Idag är det första dagen på sommarlovet :up: skönt!

Fy för folk som inte kan visa hänsyn! Försök strunta i dom, du har all rätt att vilja vara ifred ett bra tag och har inte skyldighet att träffa någon alls. Begriper inte folk det så är det bara dom som är dumma. Jag förbjöd tom. svärmor på förhand att komma och hälsa på första 4 veckorna (bor långt bort = övernattning vid besök).. Och såhär med facit i hand hade jag nog sagt minst 6 veckor.

Jag har inte förstått hur mycket man ändras innan så jag har inte sagt så mycket. Nu känner jag att JAG behöver tid. Så länge jag och sambon är lugna är Oskar en ängel men när jag blir lite upp och ner så mår han dåligt. Det är tur att vi har sambon, han är stabil i alla lägen och får mig lugn på 2 sekunder när det behövs.

Ska försöka släppa allt utom oss 3. Det är viktigast nu.

Vi har vår vaccination i morgon.. Ger homeopatmedel före och efter för o lindra biverkningar.. Men det är jag det ;)
tycker inte om att vaccinera men ett måste tycker jag....

Idag är det första dagen på sommarlovet :up: skönt!

Va ger du för preparat då?

Jag har inte förstått hur mycket man ändras innan så jag har inte sagt så mycket. Nu känner jag att JAG behöver tid. Så länge jag och sambon är lugna är Oskar en ängel men när jag blir lite upp och ner så mår han dåligt. Det är tur att vi har sambon, han är stabil i alla lägen och får mig lugn på 2 sekunder när det behövs.

Ska försöka släppa allt utom oss 3. Det är viktigast nu.
Nä, det är svårt att tänka sig hur det är när bebisen väl kommit. Det var inte alls som jag tänkt mig, jag trodde jag skulle greppa situationen och känna mig säker och vara tillbaka i gamla spår mycket fortare. Att jag gav svärmor 4 veckors besöksförbud redan innan var mest för att jag var rädd att hon skulle hänga på låset när vi kom hem från BB annars.. O_o
Ta den tid ni behöver. Som sagt, ni behöver inte träffa någon annan än BVC-tanten på flera veckor om ni inte vill och orkar :up:

Har varit på LO-verksamhetsmöte idag, ammat inför 40-50 pers, har bestämt mig för att bara göra, trots att jag egentligen tycker det känns lite konstigt! Cornelis har skött sig, varit hos olika människor och varit allmänt glad, så skönt att han kan bli med överallt!

Vaccinering gjord.

Lillan går inte upp i vikt som hon ska så nu ska vi stötta i med ersättning. Helt plötsligt känner jag mig urkass trots att jag vet att jag inte behöver.

Ni som varit på efterkontroll: Lät ni pappa eller någon annan ha bebis under tiden eller åkte ni själva med bebis? :confused:

Babysim 6/7 avklarat. Lugn men lite trött idag (varmt!). Simmade mest runt och tittade på de andra, tränade lite med vatten på huvudet och dök en gång.

:)

Jag hade bebis med, pappan fick ett viktigt möte som han var tvungen att gå på. Jag ville gå själv, och kände när jag var där att det hade varit skönt att vara utan bebis. Jag blir så splittrad och har svårt att tänka på annat än bebis när han är med.

Skönt att flera haft bebis med :) Jag har efterkontroll imorgon och blev osäker. Får ta med mig bebis då pappan jobbar. Är väll bara att hoppas att hon är på gott humör eller kanske tom. sover så man kan fokusera på lite annat än henne :)

Loppan blir 21 dagar idag och mitt avslag har varit borta i tre dagar nu :bump: Att dricka det där hallonbladsteet gjorde kanske lite ändå :D

Hon har fått utslag i nästan hela ansiktet efter att jag ätit choklad så det får vi lägga på Ett tag :angel:

Hon har blivit sjukt stark i nacke och ben så hon håller sig upprätt rätt så många min åt gången nu.

Skönt att flera haft bebis med :) Jag har efterkontroll imorgon och blev osäker. Får ta med mig bebis då pappan jobbar. Är väll bara att hoppas att hon är på gott humör eller kanske tom. sover så man kan fokusera på lite annat än henne :)
Min barnmorska nämnde vid ett besök att hon nästan blev besviken när man kom till efterkontrollen och inte hade barnet med sig. Så där verkar det inte vara något problem att ta med i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 051
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar