Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har solhatt i solen annars ingenting :)
De senaste nätterna har Julius inte velat somna om efter mat och blöjbyte vid 04-05. Totalt klarvaken, skitglad och snackar massor
så det är svårt att sova, men man får väl vara nöjd att han är glad och rätt söt iaf :D
IMG_7543_zpsbbv4xckl.jpg

Tycker det är svårt att veta vad man ska ha på huvudet på dom när det är sommar och varmt nu. Vad har ni? Julius är väldigt varm av sig och gillar inte att ha mössa, men känns som om man vill skydda huvudet även om han inte är direkt i solen?

Samma lika, solhatt eller inget. När jag bär i sjal/sele har jag ofta bredbrättad hatt på mig själv istället.

De senaste nätterna har Julius inte velat somna om efter mat och blöjbyte vid 04-05. Totalt klarvaken, skitglad och snackar massor
så det är svårt att sova, men man får väl vara nöjd att han är glad och rätt söt iaf :D
IMG_7543_zpsbbv4xckl.jpg

Tycker det är svårt att veta vad man ska ha på huvudet på dom när det är sommar och varmt nu. Vad har ni? Julius är väldigt varm av sig och gillar inte att ha mössa, men känns som om man vill skydda huvudet även om han inte är direkt i solen?

Vi har en tunn, vit solhatt med band man kan knyta undrar hakan :)

Jag var mer död än levande de första 2-3 veckorna efter förlossningen, sen var jag halvdöd några veckor och nu när liten snart är 8 veckor så är jag inte pigg, men det känns okej. Man har liksom vant sig vid att vara vaken flera gånger, och ibland flera timmar, varje natt och kommit på knepen för att amma och vila samtidigt och så har jag äntligen accepterat att jag inte kommer få nånting gjort under dagen och att om det blir något gjort så är det en bonus :up:

Jag får försöka tänka så.

Amningsnapp är bäst!! Det är nästan så man borde få en så fort ungen är ute! Men på BB i karlskoga blev vi faktiskt erbjudna amningsnapp men hade med en själva :)

Jag fick en på BB med. Vi provade sond+amningsnapp men det gick inte där. Hemma gick det utan sond utan några som helst problem.

Hade också en sån natt för ett par dagar sen, man vaknar liksom före bebis... helt onödigt :p

Jag sover inte, känner mig pigg på 4 h osammanhängande sömn. Det är mysigare att titta på när Oskar sover :angel:

Jag liggammar mest, trots små tuttisar. Får vinkla ner överkroppen så att J får tag ordentligt, bulla upp med kuddar bakom min rygg, sen är der bara att somna om :up:

Har kollat efter solhatt men inte hittat någon som passar, nu har han ju iofs vuxit en del så får nog ge mig ut på en ny shoppingrunda! :D

Liggamma är mitt bästa tips. Varken jag eller V behöver vakna ordentligt och kan somna om. Förutsätter dock hyfsat flexibla tuttar :angel:

Som tur är har jag sneda tuttar så blir optimalt att liggamma har jag märkt idag. Funkar även när det är 26 grader varmt i skuggan och mamma och bäbis håller på att förgås av värmeslag i sommarstugan.

Har blivit förkyld. Helt slut. Och så ska vi åka runt och vara sociala :arghh:

Viktor är glad iaf :)

Vi skulle upp till stugan och klippa gräset. Sen träffa farmor och gammelmoster. När vi kommer upp visar det sig att 6 personer till av släkten kommer.

Slutade i panik för min del. Men det gick bra då. Bröt ihop när vi skulle hem istället när sambon så att jag gjorde repor på bilen.

Inte att rekommendera med en 4 dagar gammal bäbis. Men han är så otroligt lugn och fin. :love:

Det har varit för varmt för oss idag. Lillans tålamod är ungefär noll och juniorens är ännu sämre.
Nu sover hon på soffan i bara blöja och den andra leker i duschen.

Halsen är röd, bucklig och gör ont ända ut i öronen. Gnäll :arghh: Hoppas Viktor klarar sig, inte minst eftersom det är två gånger kvar på babysim nästa vecka!

Idag(igår lördag) blev han buren av typ 10 olika personer och var glad utom när han blev hungrig och jättetrött. Social liten rackare än så länge :D

Hur man vet att man valt världens bästa pappa till sitt barn?

Man kommer ner (alldeles för sent...) och finner pappa och barn sovandes på golvet med dammsugaren fullt pådragen bredvid :love:

Senaste två kvällarna är de långa jobbiga nysningar, kvällsororlig till tusen...

Borde verkligen sova, astrött men somnar inte.... suuuuuck!

Hur man vet att man valt världens bästa pappa till sitt barn?

Man kommer ner (alldeles för sent...) och finner pappa och barn sovandes på golvet med dammsugaren fullt pådragen bredvid :love:

Senaste två kvällarna är de långa jobbiga nysningar, kvällsororlig till tusen...

Borde verkligen sova, astrött men somnar inte.... suuuuuck!
Här är en till som inte somnar.
Just nu är hon i en period då hon sover i 2-3 min och sedan är vaken i 15.
Hon är ju inte så nöjd under vakentiden eftersom hon är aptrött..,

Natten har varit så lugn. Amning 3 gånger liggandes i sängen. Jag har somnat varje gång och vaknat när han släpper sen ner i hans säng igen.

Amningsnappen rök i går kväll. Han var SUPERHUNGRIG och hade inte tid att vänta på att jag skulle få dit den så helt plötsligt åt han direkt från bröstet. Den segerkänslan var helt obeskrivlig!

Igår hade vi namngivningskalas :) blev bra men jag däckade med rejäl huvudvärk. Hjärnan känns fortfarande misshandlad :cautious:
Edda pratade med alla och satt mycket hos mormor, hon sov en stund i stallet i mitten och var annars nöjd :) Det var lugnt i stallet för där får ingen vara, det sprang annat småfolk överallt annanstans :D Vi hade partytält i trädgården, tårta o grillat :up:

Än så länge inget läckage med tygblöjorna, känns bara tråkigt att vi bara har 5, men får köpa lite eftersom. Det enda minuset är torktiden. Damen talar tydligt om när hon är blöt så det har med löst sig :up:

Vi är hos mina föräldrar i deras sommarstugor (dom har varsin, på samma område med bara en tomt imellan :rofl:), jag sover på min gamla stenhårda bäddsoffa med cornelis, inte alls skönt så jag har inte sovit bra trots att barnet sovit som en stock! Dock har han velat amma fler gånger inatt än igår natt men oftast brukar han ju amma två gånger per natt så igår natt var mer undantag när han bara käka en gång!
Pappa fyller idag så hade kalas igår och alla är så förundrade över att cornelis är så himla lugn, glad och trygg :)

I morgon är det dags för vaccination. Jag hoppas hon klarar sig utan någon större reaktion men jag är inställd på att hon kommer reagera på något vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 051
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar