Tack för tipsen! Blev genast lättare att skriva inköpslista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt så kände jag med första, att det var veckorna efter förlossningen som var värst. Därför skiljer det också 3,5 år mellan de första syskonen. Småbarn och häst funkar alldeles utmärkt om barnet i fråga tycker om sin pappa och tar flaska. Det gjorde inte barn nummer två... Av den anledningen känns det klokt att vänta med hästköp för min del när jag till slut lyckades sälja min förra häst av helt andra anledningar än graviditeten. Det är mycket skönare att vara i stallet när man inte måste stressa ihjäl sig för att man har en gallskrikande unge hemmaApropå det här med fler barn. Jag trivdes enormt bra med att vara gravid! Förlossningen var häftig och nåt jag vill uppleva igen. Men veckorna efter, när en ska läka och landa i allt nytt usch, har aldrig mått så dåligt som de första tre veckorna.
Sen tänker jag på att skaffa häst. Hur tusan går der ihop med ett litet barn, eller flera?!
Apropå det här med fler barn. Jag trivdes enormt bra med att vara gravid! Förlossningen var häftig och nåt jag vill uppleva igen. Men veckorna efter, när en ska läka och landa i allt nytt usch, har aldrig mått så dåligt som de första tre veckorna.
Sen tänker jag på att skaffa häst. Hur tusan går der ihop med ett litet barn, eller flera?!
Har fem retropi blöjor i tvättmaskinen nu, vi ska börja prova imorgon efter sonens första skolavslutning, han har blivit stor så fort
Tänker bäst o prova hemma i lugn o ro. Spännande
Hoppas det går bra med blöjorna Vi har bara kört retropi och är supernöjda. Några av våra 20 har blivit dåliga i PULen efter två års användning, men resårer och knappar är fortfarande som nya.
Jag hade gärna haft fler förlossningar för det va ju en sjukt fräck känsla, men jag störtvägrar att vara gravid igen! Jag suger på att vara gravid med äger fett på förlossningar Hur fasen det nu går ihop
Igår låg vi ute på gräsmattan hela eftermiddagen. Bebis i liggdelen på marken, jag på en filt med en bra bok och storasyster hoppade studsmatta och busade med hundarna. Helt underbar dag
Nu regnar det och vi är alla instängda i huset Sambon fyller år på söndag så vi ska ha lite folk på hamburgargrillning imorgon kväll, så jag sitter och akriver inköpslista. Han vill ha en utsvävande hamburgarbuffe med lite mer än det vanliga. Jaha och vafasen innebär det??
Vi premiärprovar just nu verkar sitta åt o har inte läckt (än?) men hur katten vet jag att hon kissat/blöjan är blöt? Blir den liksom torr inne eller känner hon sig blöt?
Exakt så kände jag med första, att det var veckorna efter förlossningen som var värst. Därför skiljer det också 3,5 år mellan de första syskonen. Småbarn och häst funkar alldeles utmärkt om barnet i fråga tycker om sin pappa och tar flaska. Det gjorde inte barn nummer två... Av den anledningen känns det klokt att vänta med hästköp för min del när jag till slut lyckades sälja min förra häst av helt andra anledningar än graviditeten. Det är mycket skönare att vara i stallet när man inte måste stressa ihjäl sig för att man har en gallskrikande unge hemma
Vi premiärprovar just nu verkar sitta åt o har inte läckt (än?) men hur katten vet jag att hon kissat/blöjan är blöt? Blir den liksom torr inne eller känner hon sig blöt?
Igår tog det 40 min efter att vi kom hem så funkade amningen (med amningsnapp TACK @Fille). Han åt i en timme 3 gånger under kvällen. Sen på natten åt han i 2.5 h. Trodde jag skulle avlida ett tag där. Han skrek som en galning i panik så fort han lämnade bröstet. Och jag var så trött så jag somnade konstant hela tiden. Var så sönderstressad. I morse vaknade han vid 8 men då gick pappa upp med honom och gav ersättning. Sen har vi kört halvtimmesamningar med 2 h i mellan. Känns betydligt bättre.
Fick amma inför svärmor idag med. Gick bra det också även om jag stressade upp mig själv lite väl.
Känns som jag inte hinner med Oskar i hans utveckling. Han tar igen sin dag han kom efter med råge detta dygnet.
Märta har kommit på att det här med att sova på dagen är onödigt. Läser att de ska sova mellan 16 och 19 timmar/ dygn men Märta är vaken nästan hela dagen.. bör jag vara orolig?
Igår tog det 40 min efter att vi kom hem så funkade amningen (med amningsnapp TACK @Fille). Han åt i en timme 3 gånger under kvällen. Sen på natten åt han i 2.5 h. Trodde jag skulle avlida ett tag där. Han skrek som en galning i panik så fort han lämnade bröstet. Och jag var så trött så jag somnade konstant hela tiden. Var så sönderstressad. I morse vaknade han vid 8 men då gick pappa upp med honom och gav ersättning. Sen har vi kört halvtimmesamningar med 2 h i mellan. Känns betydligt bättre.
Fick amma inför svärmor idag med. Gick bra det också även om jag stressade upp mig själv lite väl.
Känns som jag inte hinner med Oskar i hans utveckling. Han tar igen sin dag han kom efter med råge detta dygnet.
Men hur delar man upp tiden mellan de vuxna, eller hur man ska säga? När hinner man med tre barn (eller annat antal), häst och sambo? Samt hem och allt annat som ska göras? Jag vill gärna ha häst igen framöver men känner att tiden känns svår på nåt sätt!
Jag (vi)har tre barn o två hästar mycket kärlek o gråa hår
Nu är det ett glapp o de två stora (7 o 5) är ju "stora" o relativt självgående. Jag fixar stallet med hästarna på kvällen och mannen mockar på morgonen. Rider varannan dag ca 45 minuter. Har hästarna hemma. Har lagt tävling och tränkngsambitionerna på hyllan nu och är glad för din tiden jag får (i tystnad) i skogen varannan kväll
Hur det blir när bebis blir stor o vi båda börjar jobba helt igen vet jag inte, men nu är vi här
Har velat svara på det här men inte hunnit. Hang in there! Jag har belönats med två väldigt vakna barn och du behöver inte vara orolig. Jag tyckte det var jättejobbigt när S var liten och hon sov 20-30 min på hela dagen och somnade framåt 23 på kvällen. Lillebror spelar i samma liga, men är inte lika extrem. Jag tyckte det var svårt att underhålla en så liten bebis under så många vakna timmar, samtidigt som man fick ge avkall på det man själv ville göra. Typ äta mat eller gå på toa. Håller tummarna för att du kan få avlastning på något vis.