Någon som skulle vilja lägga till min bebis i listan? Pojk 4625kg och 56cm lång han kom den 11/6 ist för 26/5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FebruariNågon som skulle vilja lägga till min bebis i listan? Pojk 4625kg och 56cm lång han kom den 11/6 ist för 26/5
Skönt att det funkar med amningsnappen!! Vi hade aldrig fått igång amningen utan den, barnmorskan som gav oss den andra natten på bb när jag va förtvivlad skulle jag kunna krama om varje dag.Igår tog det 40 min efter att vi kom hem så funkade amningen (med amningsnapp TACK @Fille). Han åt i en timme 3 gånger under kvällen. Sen på natten åt han i 2.5 h. Trodde jag skulle avlida ett tag där. Han skrek som en galning i panik så fort han lämnade bröstet. Och jag var så trött så jag somnade konstant hela tiden. Var så sönderstressad. I morse vaknade han vid 8 men då gick pappa upp med honom och gav ersättning. Sen har vi kört halvtimmesamningar med 2 h i mellan. Känns betydligt bättre.
Fick amma inför svärmor idag med. Gick bra det också även om jag stressade upp mig själv lite väl.
Känns som jag inte hinner med Oskar i hans utveckling. Han tar igen sin dag han kom efter med råge detta dygnet.
Jag testade nåt nytt häromdagen. Stod lutad mot väggen nere i parkeringsgaraget på IKEA och ammade medans gubben hämtade bilen. Funkade det medoffentlig" amning va skitjobbigt i början
Jag kan ju bara svara för mig själv men sedan jag fick barn har jag valt att ha medryttare. Jag tycker det är skönt för alla parter. Jag har ridit 3-4 dagar i veckan under dessa år. Har valt uppstallning med mer eller mindre fullservice för att kunna lägga tiden på ridning. Red efter jobbet en dag i veckan (ibland innan jobbet) men oftast när barnen lagt sig. Missar alltså inte mycket tid med barnen. Sambon och jag hinner med att umgås de andra kvällarna och större delen av helgen då jag brukade vara i stallet tidigt på morgonen. Hem och övrigt hjälps vi åt med. Onlinehandling tillämpar vi då och då och tanken är att vi ska börja anlita städhjälp. Hur det blir när barnen blir större och har massa egna intressen som man ska skjutsa till vet jag inte men jag bör hinna rida sent på kvällen även dåMen hur delar man upp tiden mellan de vuxna, eller hur man ska säga? När hinner man med tre barn (eller annat antal), häst och sambo? Samt hem och allt annat som ska göras? Jag vill gärna ha häst igen framöver men känner att tiden känns svår på nåt sätt!
4,5 timme!!! Donnan har aldrig sovit ett så långt pass nattetid förut. Mina stackars bröst sprängs
Ja! Och undrar liksom vad som är fel. Jag menar, vi ammar ju varannan till var tredje timme annarsHade också en sån natt för ett par dagar sen, man vaknar liksom före bebis... helt onödigt
De senaste nätterna har Julius inte velat somna om efter mat och blöjbyte vid 04-05. Totalt klarvaken, skitglad och snackar massor
så det är svårt att sova, men man får väl vara nöjd att han är glad och rätt söt iaf
Tycker det är svårt att veta vad man ska ha på huvudet på dom när det är sommar och varmt nu. Vad har ni? Julius är väldigt varm av sig och gillar inte att ha mössa, men känns som om man vill skydda huvudet även om han inte är direkt i solen?
4,5 timme!!! Donnan har aldrig sovit ett så långt pass nattetid förut. Mina stackars bröst sprängs
Vi hade också en sån natt inatt, så skönt att få sova lite längre sammanhängande! Nu är jag dock vaken trots att han sovit sen halv tre, har varit vaken en timma helt i onödan... Mina tuttar ventilerar sig själva, visst blir lite hårda men dom läcker a la fontän när det blir lite för högt tryck