Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det är svårt att tänka sig hur det är när bebisen väl kommit. Det var inte alls som jag tänkt mig, jag trodde jag skulle greppa situationen och känna mig säker och vara tillbaka i gamla spår mycket fortare. Att jag gav svärmor 4 veckors besöksförbud redan innan var mest för att jag var rädd att hon skulle hänga på låset när vi kom hem från BB annars.. O_o
Ta den tid ni behöver. Som sagt, ni behöver inte träffa någon annan än BVC-tanten på flera veckor om ni inte vill och orkar :up:

Mamma sa samma sak. Hon tycker vi ska låsa in oss och stänga av telefonerna. Tror nästan hon har rätt. :up:

Vaccinering gjord.

Lillan går inte upp i vikt som hon ska så nu ska vi stötta i med ersättning. Helt plötsligt känner jag mig urkass trots att jag vet att jag inte behöver.

Jag får ge Oskar ersättning också för att han ska bli mätt. Man känner sig verkligen värdelös. Ska fråga i morgon när bvc kommer om det finns något att göra.

Vaccinering här idag också. Grät i typ 3 sekunder men sen blev hon glad igen för att hon fick se att jag log (å då måste hon ju le tillbaka, lilla hjärtat :heart). Är så lycklig över den här glada lilla loppan jag fått :love:!

63,5 lång och 6245g så hon växer på bra.

Nu hem å dricka efterlängtat iskaffe innan det är dags för lite hundträning i em!

Jag får ge Oskar ersättning också för att han ska bli mätt. Man känner sig verkligen värdelös. Ska fråga i morgon när bvc kommer om det finns något att göra.

Vad jobbigt att du känner så! Men känner igen känslan. Vi fick ge ersättning ngn gång om dagen första veckorna. Minns inte exakt när vi slutade, men i vårt fall gick det att fasa ut när hon blev lite starkare och tålmodigare (dvs orkade amma längre för att få igång produktionen mer). Ville bara säga att det kan gå att helamma sen även om det inte skulle gå i början. Å skulle det inte gå så får du se det positiva i att även pappan kan ordna mat.

Vad jobbigt att du känner så! Men känner igen känslan. Vi fick ge ersättning ngn gång om dagen första veckorna. Minns inte exakt när vi slutade, men i vårt fall gick det att fasa ut när hon blev lite starkare och tålmodigare (dvs orkade amma längre för att få igång produktionen mer). Ville bara säga att det kan gå att helamma sen även om det inte skulle gå i början. Å skulle det inte gå så får du se det positiva i att även pappan kan ordna mat.
@kakan89 Även vi stöttade upp med ersättning i början eftersom hon gick ner en hel del i vikt då min produktion tog god tid på sig att komma igång, jag fick även pumpa för att hjälpa till att stimulera den. Sen så gav pappa ersättning nått mål på natten ibland för att jag behövde få sova för att inte falla i bitar. Men det var bara några få veckor tills vi kommit på rätt köl. Du ska se att det ger sig för dig också, det viktigaste är att alla mår bra :)

Blä vad jag mest känner mig tjock hela tiden nu :(

Vet inte riktigt hur jag ska styra upp maten så det blir bra igen. Är galet trött och det blir ju inte bättre av att leva på mackor... V börjar kunna filosofera lite mer själv, kanske ska använda den tiden till att äta ett kokt ägg eller nåt. Och planera lunch...

Du har så rätt! Och det är skönt att veta att pappa kan ge honom mat om det behövs. Han vägrar dock ta flaska från mig.

@kakan89 Även vi stöttade upp med ersättning i början eftersom hon gick ner en hel del i vikt då min produktion tog god tid på sig att komma igång, jag fick även pumpa för att hjälpa till att stimulera den. Sen så gav pappa ersättning nått mål på natten ibland för att jag behövde få sova för att inte falla i bitar. Men det var bara några få veckor tills vi kommit på rätt köl. Du ska se att det ger sig för dig också, det viktigaste är att alla mår bra :)

Så sant! Vet dock inte vart jag skulle hinna med att pumpa mellan amningarna. Men får se vad hon säger i morgon. Han är ju bara en vecka idag, jag glömmer det ibland.

Bara för jag yttrade att avslaget slutat så började det nu igen. Vafan licksom!! :meh::wtf:

Usch! Jag lider verkligen för varje dag jag har det. Tycker det luktar så fruktansvärt äckligt.

Blä vad jag mest känner mig tjock hela tiden nu :(

Vet inte riktigt hur jag ska styra upp maten så det blir bra igen. Är galet trött och det blir ju inte bättre av att leva på mackor... V börjar kunna filosofera lite mer själv, kanske ska använda den tiden till att äta ett kokt ägg eller nåt. Och planera lunch...

När jag jobbade 110% och hade 5 hästar så levde jag på keso och grillad kyckling. Inte optimalt men kanske funkar någon gång ibland?

När jag jobbade 110% och hade 5 hästar så levde jag på keso och grillad kyckling. Inte optimalt men kanske funkar någon gång ibland?

Jag vet eg _vad_ jag ska äta men att göra det när jag är trött och låg är en annan femma. Helt mentalt :meh: Har fyllt kylen med propud choklad. Inte bästa valet men borde fungera som övergång. Sedan blir det fisk och grönsaker när jag hittat vettigt fryst alternativ, det får bli lite dyrt.

Så sant! Vet dock inte vart jag skulle hinna med att pumpa mellan amningarna. Men får se vad hon säger i morgon. Han är ju bara en vecka idag, jag glömmer det ibland.

Ha bebis i "tvillingamningsposition" och amma på ena bröstet och pumpa på det andra samtidigt :up: Är lite meckigt de första gångerna men sen går det bra :)

Jag vet eg _vad_ jag ska äta men att göra det när jag är trött och låg är en annan femma. Helt mentalt :meh: Har fyllt kylen med propud choklad. Inte bästa valet men borde fungera som övergång. Sedan blir det fisk och grönsaker när jag hittat vettigt fryst alternativ, det får bli lite dyrt.

Bra mat är viktigt. Är glad att sambon är så noga med maten. Jag skulle helst inte äta alls när det är såhär varmt. Gäller bara att försöka hänga i när han börjar jobba igen.

Fröken sjusovare sov 22-04, åt 4 och 7.30 och sov vidare till 10.15. :eek:
Jag har väckt henne före 08 någon gång och då blir hela hennes dag en katastrof. Storebror har samma åsikt, allt före 7.30 är en pina och det är ingen höjdare när man ska till förskola eller någonannanstans och måste upp tidigare.

Fröken sjusovare sov 22-04, åt 4 och 7.30 och sov vidare till 10.15. :eek:
Jag har väckt henne före 08 någon gång och då blir hela hennes dag en katastrof. Storebror har samma åsikt, allt före 7.30 är en pina och det är ingen höjdare när man ska till förskola eller någonannanstans och måste upp tidigare.

Cornelis gillar också att sova, somnade runt 21, vaknade strax efter 10. Minns inte hur många gånger han ätit men kanske nån gång mer än din fröken!

6010g och 60.5cm lång.
Följer sin kurva fint.

Pratade om mat. Ska avvakta lite eftersom han var tidig men smaka på finger doppad i mat är ok, en gång om dagen typ. Sedan börja försiktigt med lite gluten, typ smörgåsrån.

Nästa gång är det dags för vaccin igen :eek:

Viktor är lite snuvig och har hostat så vi skippar sista babysimmet. Kommer fotograf och allt men man ska ju vara varsam med de små :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 051
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar