Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det är svårt att tänka sig hur det är när bebisen väl kommit. Det var inte alls som jag tänkt mig, jag trodde jag skulle greppa situationen och känna mig säker och vara tillbaka i gamla spår mycket fortare. Att jag gav svärmor 4 veckors besöksförbud redan innan var mest för att jag var rädd att hon skulle hänga på låset när vi kom hem från BB annars..
Ta den tid ni behöver. Som sagt, ni behöver inte träffa någon annan än BVC-tanten på flera veckor om ni inte vill och orkar
Vaccinering gjord.
Lillan går inte upp i vikt som hon ska så nu ska vi stötta i med ersättning. Helt plötsligt känner jag mig urkass trots att jag vet att jag inte behöver.
Jag får ge Oskar ersättning också för att han ska bli mätt. Man känner sig verkligen värdelös. Ska fråga i morgon när bvc kommer om det finns något att göra.
@kakan89 Även vi stöttade upp med ersättning i början eftersom hon gick ner en hel del i vikt då min produktion tog god tid på sig att komma igång, jag fick även pumpa för att hjälpa till att stimulera den. Sen så gav pappa ersättning nått mål på natten ibland för att jag behövde få sova för att inte falla i bitar. Men det var bara några få veckor tills vi kommit på rätt köl. Du ska se att det ger sig för dig också, det viktigaste är att alla mår braVad jobbigt att du känner så! Men känner igen känslan. Vi fick ge ersättning ngn gång om dagen första veckorna. Minns inte exakt när vi slutade, men i vårt fall gick det att fasa ut när hon blev lite starkare och tålmodigare (dvs orkade amma längre för att få igång produktionen mer). Ville bara säga att det kan gå att helamma sen även om det inte skulle gå i början. Å skulle det inte gå så får du se det positiva i att även pappan kan ordna mat.
Vad jobbigt att du känner så! Men känner igen känslan. Vi fick ge ersättning ngn gång om dagen första veckorna. Minns inte exakt när vi slutade, men i vårt fall gick det att fasa ut när hon blev lite starkare och tålmodigare (dvs orkade amma längre för att få igång produktionen mer). Ville bara säga att det kan gå att helamma sen även om det inte skulle gå i början. Å skulle det inte gå så får du se det positiva i att även pappan kan ordna mat.
@kakan89 Även vi stöttade upp med ersättning i början eftersom hon gick ner en hel del i vikt då min produktion tog god tid på sig att komma igång, jag fick även pumpa för att hjälpa till att stimulera den. Sen så gav pappa ersättning nått mål på natten ibland för att jag behövde få sova för att inte falla i bitar. Men det var bara några få veckor tills vi kommit på rätt köl. Du ska se att det ger sig för dig också, det viktigaste är att alla mår bra
Bara för jag yttrade att avslaget slutat så började det nu igen. Vafan licksom!!
Blä vad jag mest känner mig tjock hela tiden nu
Vet inte riktigt hur jag ska styra upp maten så det blir bra igen. Är galet trött och det blir ju inte bättre av att leva på mackor... V börjar kunna filosofera lite mer själv, kanske ska använda den tiden till att äta ett kokt ägg eller nåt. Och planera lunch...
När jag jobbade 110% och hade 5 hästar så levde jag på keso och grillad kyckling. Inte optimalt men kanske funkar någon gång ibland?
Så sant! Vet dock inte vart jag skulle hinna med att pumpa mellan amningarna. Men får se vad hon säger i morgon. Han är ju bara en vecka idag, jag glömmer det ibland.
Ha bebis i "tvillingamningsposition" och amma på ena bröstet och pumpa på det andra samtidigt Är lite meckigt de första gångerna men sen går det bra
Jag vet eg _vad_ jag ska äta men att göra det när jag är trött och låg är en annan femma. Helt mentalt Har fyllt kylen med propud choklad. Inte bästa valet men borde fungera som övergång. Sedan blir det fisk och grönsaker när jag hittat vettigt fryst alternativ, det får bli lite dyrt.
Fröken sjusovare sov 22-04, åt 4 och 7.30 och sov vidare till 10.15.
Jag har väckt henne före 08 någon gång och då blir hela hennes dag en katastrof. Storebror har samma åsikt, allt före 7.30 är en pina och det är ingen höjdare när man ska till förskola eller någonannanstans och måste upp tidigare.