Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en ergobaby sele och den är vi mycket nöjda med :)

Fick paket på posten idag, ska prova lite andra tygblöjor med, det var ett prova på paket med formsydd, vikblöja och pocket. Köpte också en packe inlägg av mikrofiber o lägga i retropi aio eftersom hon tydligt talar om när hon kissat och det är väl i och för sig bra, men inte när hon ska sova eller så att hon vaknar o inte kommer till ro då :grin:

@Ariane, hon verkar ju inte riktigt ha alla mackor i picknickkorgen :banghead:

Svärmor springer efter mig och Oskar och kommer med tips. Ber sambon ta Oskar (som behöver närhet av sina föräldrar), två sekunder senare ligger Oskar i knät hos svärmor. Oskar skriker och jag hämtar honom. Så har vi hållt på sen 17... sambon är sur på mig, svärmor är dödstrött och jag vill inte se någon av dom mer. :banghead:

Suck... Hjälper det inte om din partner pratar med henne? Det är ju en sak att hon tror/tycker en massa, en annan att hon känner ett behov att säga det högt.

Det hjälper någon vecka, sedan börjar det om. Vore det inte för att stora barnet gillar henne så skulle min kontakt med henne vara under minimum. Jag vill inte att hen ska ha en dålig relation till farmor bara för att hon och jag inte drar jämt. (sedan får sambon sköta mesta kontakten med henne).

Min svärmor tjatar alltid om att djuren äter för lite. (Alltså ALLTID). Oskar däremot han äter alldeles för ofta. Konstaterat efter att ha varit 4 h i stugan och han inte kunnat äta i lugn och ro på hela dagen. :banghead: Vi ska helst stå och hänga ner i uringningen också när jag ammar.

"vad fint att man ska amma när man vill nu för tiden...men ska hen äta nu IGEN???" :banghead: (sagt av en äldre kvinna i min närhet)

Svärmor springer efter mig och Oskar och kommer med tips. Ber sambon ta Oskar (som behöver närhet av sina föräldrar), två sekunder senare ligger Oskar i knät hos svärmor. Oskar skriker och jag hämtar honom. Så har vi hållt på sen 17... sambon är sur på mig, svärmor är dödstrött och jag vill inte se någon av dom mer. :banghead:

:heart:heart

Varför surar sambon på dig?

Sitter i bilen mot midsommarfirande i Skövde. Inser att vi glömt babymonitorn! (Å där vi ska vara behöver vi VERKLIGEN den :banghead:). Får åka och köpa en till imorgon.. Hoppas sånna butiker är öppna på midsommarafton. Så onödigt!

Ni kan inte använda era mobiler då. När jag glömt ta med monitorn till stugan så lämnar jag en mobil hos barnen och ringer upp den och sedan slår jag av högtalaren på den telefon som är med mig. Då hör jag barnen men de hör inte mig

"vad fint att man ska amma när man vill nu för tiden...men ska hen äta nu IGEN???" :banghead: (sagt av en äldre kvinna i min närhet)

Ja de ska ju bara äta 6 gånger per dygn max. :meh:

:heart:heart

Varför surar sambon på dig?

Jag sa att han knappt haft Oskar på hela dagen så jag tyckte han kunde ligga hos pappa en stund. Uppenbarligen är det bättre att säga att jag inte vill att svärmor ska hålla honom för jag tycker att han ska vara hos sina föräldrar. Framför svärmor...

Han är inte vaken många minuter per dygn och då tycker jag att han kan vara hos sina föräldrar större delen. Han är ju bara 10 dagar gammal. Det höll han inte med om heller.

Bebis har vaknat som en jäkla klocka och velat äta varannan timme inatt.. 23.20, 01.20, 03.20.... *gäsp*

Vi började kika på tygblöjor igår för att försöka bestämma oss i vilken ände vi ska börja testa. Nån som har ett bra tips på vad som kan vara en bra blöja att börja med?

Cornelis har sovit oroligt inatt, bara för att vi ska på fest sen och jag vill vara pigg och utvilad! Nä han kanske inte sovit oroligt för att retas, kan nog vara påväg in i nästa språng men han sover ju i princip bra alltid annars men ikväll kommer jag vara dyngtrött :arghh:

Det är nog något med den äldre generationen, de fick nog lära sig en del saker förr som vi tycker är helgalet nu. Jag vet inte hur många gånger svärfar har dragit en historia om att BVC sköterskan menade på att de skämde bort sin äldsta dotter genom att ta upp henne när hon skrek. Man skulle låta barnen ligga kvar när de skrek så att de vande sig... jag svarar bara att "så kanske man gjorde förr men idag funkar det inte så".

Bebis har vaknat som en jäkla klocka och velat äta varannan timme inatt.. 23.20, 01.20, 03.20.... *gäsp*

Vi började kika på tygblöjor igår för att försöka bestämma oss i vilken ände vi ska börja testa. Nån som har ett bra tips på vad som kan vara en bra blöja att börja med?

Börja med att fundera på om ni vill ha lösa inlägg och skal eller allt i ett.

Eller beställ hem några av varje och sälj de som ni inte gillar :)

@Ariane och @kakan89 jag tål inte min svärmor men vi har vit flagg.. Hon vet att hon ska ge f-n i barnen till jag tycker det är ok och att de ammas när de vill. Med första barnet var detta jättejobbigt för hon ville bara titta, klämma o känna (första barnbarnet) men hon fattade läget ganska snabbt. Jag drog mig mycket undan. Samtidigt @kakan89 jag fattar om du är skittrött och allt känns upp och ner och jobbigt/ledsamt för det gör det i början. Han är bara tio dagar! Prata med pappan, han tycker säkert det är jobbigt och är trött han med så ni vet var ni har varandra... :heart

@Diremone jag vet inte mycket om tygblöjor, men jag testar hej vilt! Vi har aio retropi bambu som jag gillar bra men de torkar så långsamt och de har inget torrskikt så när hon kissar är hon blöt (o arg :crazy:) så idag ska jag prova lägga torrskikt i dem. Tycker iofs det är bra att hon säger till när hon har kissat :up:

Har beställt ett provpaket med med pocketblöja och formsydd samt vikblöja med tillhörande skal. Men om du har Facebook finns där tygblöjegrupper... Finns också en sida som heter blöjupproret där det står mycket bra :up: det känns lite som o testa lite, jag vill ha kortare torktid men har o andra sidan inte så många (5) så hade jag haft fler hade kanske inte torktiden spelat roll.

Nu ska vi äta frukost och sedan ska jag skritta en runda innan midsommarafton drar igång. Vi ska vara hemma och mina föräldrar kommer, så ett lugnt firande! Vet inte om vi ska åka till någon stång...

Trevlig midsommar på er alla :heart

@Diremone andrahandsvärdet är högt så är man rädd om det räknar jag med o få igen de mesta pengarna när jag säljer det jag inte gillar! Köper därför nytt o försöker hitta lite paketpriser eller prova på paket.

Ja de ska ju bara äta 6 gånger per dygn max. :meh:

Jag sa att han knappt haft Oskar på hela dagen så jag tyckte han kunde ligga hos pappa en stund. Uppenbarligen är det bättre att säga att jag inte vill att svärmor ska hålla honom för jag tycker att han ska vara hos sina föräldrar. Framför svärmor...

Han är inte vaken många minuter per dygn och då tycker jag att han kan vara hos sina föräldrar större delen. Han är ju bara 10 dagar gammal. Det höll han inte med om heller.

Vad jobbigt. Kan ni prata med varandra när sånt här händer? Kan han be sin mamma att backa undan?
Jag hoppas ni får en fin midsommarafton!

Det är nog något med den äldre generationen, de fick nog lära sig en del saker förr som vi tycker är helgalet nu. Jag vet inte hur många gånger svärfar har dragit en historia om att BVC sköterskan menade på att de skämde bort sin äldsta dotter genom att ta upp henne när hon skrek. Man skulle låta barnen ligga kvar när de skrek så att de vande sig... jag svarar bara att "så kanske man gjorde förr men idag funkar det inte så".

Sambons farmor fick lära sig att barn skulle äta var fjärde timme, bytas på vid mat och ligga ner däremellan. Det är ganska tragiskt när hon berättar om att hon smög in till det ena barnet och lyfte upp det i smyg för att hon inte klarade av att höra skriken.
Tack och lov att det inte är så idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 051
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar