Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är på semester på Gotland sen i söndags och har inte alls hunnit hänga med här. Douglas är fantastisk att resa och semestra med även fast vi märker att det tar på honom med alla intryck och att vi hittar på saker hela tiden, han behöver verkligen extra mycket sömn. Han uppskattar sjalen mycket nu också, få sitta nära mamma och kunna värja sig för alla intryck. Annars sover han som vanligt hela nätterna med avbrott för typ 3 amningar och 1 blöjbyte på morgonen vid 6-tiden. Får han så sover han gärna till minst 9 på morgonen :D Enda gången han skriker är när han talar om att han vill kissa eller bajsa, annars är han en nöjd liten filur som mest ser lite fundersam ut eller ligger och ler när han är vaken :heart

Japp, blev "ej ua" på efterkontrollen, ska till kvinnokliniken i juli, fick tid där häromdagen!
Vad bra! Stå på dig! Fick åka till kvinnokliniken sist eftersom de inte sytt ordentligt. Det var inte alls bra, fick ny tid på operation och de fixade till det :up: kunde inte rida på hästen obehindrat innan för jag fick skavsår och sex? Nej....
Efter denna förlossningen sydde de mycket noga eftersom jag var väldigt väldigt noga med att påtala detta.

Vad bra! Stå på dig! Fick åka till kvinnokliniken sist eftersom de inte sytt ordentligt. Det var inte alls bra, fick ny tid på operation och de fixade till det :up: kunde inte rida på hästen obehindrat innan för jag fick skavsår och sex? Nej....
Efter denna förlossningen sydde de mycket noga eftersom jag var väldigt väldigt noga med att påtala detta.

Jag vill inte bli opererad, eller är det det som krävs så måste jag ju men känner mig inte alls sugen... Sprack så att det nästan är hål in till ändtarmen så är det som spökar. Rider 2 dagar i veckan och det funkar, men rider bara 30 min i skritt, hästen jag rider är inte igång så tänker att vi sätter igång oss tillsammans :p

Cornelis vänder sig från rygg till mage (tvärtom har han lyckats några gånger men ännu inte knäckt koden) och väl på mage drar han upp knäna under magen så nu på fm lyckades han åla sig framåt en bit. Stoppa tiden cornelis tänker jag :eek:

På väg hem från midsommarfirandet! Ska bli sjukt skönt att komma hem till normalitet, lugn och ro. Sambon har gått på semester också så får mer hjälp med Ella på dagarna nu några veckor så det blir semester för mig också. Förhoppningsvis får vi klart vardagsrummet också så jag och Ella har ett roligare ställe att vara på än sovrummet och köket i fortsättningen :)

Gnäll kommer här!
Men blä för att ha en lätt väckt bebis när man har två högljudda syrror :meh:
Att vänja barn vid ljud som det så fint heter fungerar inte på mina barn. Dom sover ostört den första månaden, sen är det kört.
För lite sömn resulterar i en pipig och övertrött bebis.

Livet :yuck:

Alltså jag vet inte vad jag kan äta längre. Oskar har ont i magen idag igen :cry: Igår var en bra dag. Funderar på om det är mjölken jag dricker.

Alltså jag vet inte vad jag kan äta längre. Oskar har ont i magen idag igen :cry: Igår var en bra dag. Funderar på om det är mjölken jag dricker.
Vet inte om du testat Sempers magdroppar? Sammy har också problem med lite knip och gaser för tillfället och jag fick tips om dom av bvc och tycker det börjar hjälpa nu efter ett par 3 dagar.

Nu är ju inte jag utbildad men förstått att mjölk ofta är boven i dramat...

Får minska ner intaget och se om det hjälper. Jag själv är lite mjölkkänslig så vore ju inte konstigt om han är det.

Vet inte om du testat Sempers magdroppar? Sammy har också problem med lite knip och gaser för tillfället och jag fick tips om dom av bvc och tycker det börjar hjälpa nu efter ett par 3 dagar.

Jag kan prova. Det är på kvällen det blir problem. Oftast behöver han rapa eller så är det rejält med gaser. Får prata med bvc. Igår grät vi båda två innan det släppte.

Det här är inte min bästa dag.

Vaknade med 40,2 i feber (kan man ens ha så hög feber på morgonen :cry:). Som bonus på det så är jag bortrest med barnen, sambon har åkt hem till Sthlm för att jobba så jag är ensam med barnen till fredag. Jag brukar verkligen inte gnälla men HUR ska det här gå till?!

Vågar man ta alvedon och Ipren när man ammar? Ringde vårdupplysningen men hon sa bara att jag måste till läkare för att få svar på om jag får kombinera dem nu. Läkaren är inte riktigt ett alternativ för en sådan fråga (dvs jag kommer inte ta med en vild 3 åring och en rastlös 3 mån ensam på en biltur till läkare. Plus sitta i ett väntrum sen).

Jag kan prova. Det är på kvällen det blir problem. Oftast behöver han rapa eller så är det rejält med gaser. Får prata med bvc. Igår grät vi båda två innan det släppte.

Vi har också haft en del problem med gaser och ont i magen sen Ella var ca 2-3 veckor. Det som verkar fungera bäst för oss är Semperdroppar + Minifom och om hon har ont och det inte vill släppa så är Vindi pysventiler en riktig lifesaver :bow: Att grodhålla antingen naken över handfatet eller med blöjan på har också fungerat bra ibland :)

Vaknade med 40,2 i feber (kan man ens ha så hög feber på morgonen :cry:). Som bonus på det så är jag bortrest med barnen, sambon har åkt hem till Sthlm för att jobba så jag är ensam med barnen till fredag. Jag brukar verkligen inte gnälla men HUR ska det här gå till?!

Vågar man ta alvedon och Ipren när man ammar? Ringde vårdupplysningen men hon sa bara att jag måste till läkare för att få svar på om jag får kombinera dem nu. Läkaren är inte riktigt ett alternativ för en sådan fråga (dvs jag kommer inte ta med en vild 3 åring och en rastlös 3 mån ensam på en biltur till läkare. Plus sitta i ett väntrum sen).

Jag fick i alla fall ta både ipren och alvedon efter förlossningen, fick tom ipren utskrivet!

Har aldrig provat men den där reklamen på tv när man träffar läkaren på internet?

Jag tror väll inte det är någon fara, men läs på bipacksedeln :) Jag tog Alvedon när jag fick mjölkstockning så vill minnas att det stod att det var okej nånstans. Annars kanske du kan ringa din vårdcentral eller så och få en telefontid eller så hos läkare?
Låter inte alls kul med så mycket feber och två barn att hålla reda på :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023