Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så hungrig.. Någon mer som blir skithungrig unigefär var fjärde timme vaken tid? Vågen har börjat gå upp igen o så svårt o stoppa i sig nyttigt till mellis o inte typ någonting gott (läs socker) för o hålla sig vaken...

E använder tummen, napp har vi gett upp... :grin:

Var fjärde timma? Då skulle jag va glad, typ ständigt hungrig :rofl: fast det är inget nytt för nu i och för sig :p men pratade med en bm, hon sa att man bör äta 6 ggr per dag när man ammar:eek:

Var fjärde timma? Då skulle jag va glad, typ ständigt hungrig :rofl: fast det är inget nytt för nu i och för sig :p
Lite så...äter typ frukost, förmiddagsfika, lunch,eftermiddagsfika, kvällsmat och försöker nu låta bli o äta kvällsfika och håller på o svälta ihjäl :cautious: gått hela 3 timmar och 30 minuter sedan jag åt en bra portion med sallad, kycklinggryta o ris...:up:

Lite så...äter typ frukost, förmiddagsfika, lunch,eftermiddagsfika, kvällsmat och försöker nu låta bli o äta kvällsfika och håller på o svälta ihjäl :cautious: gått hela 3 timmar och 30 minuter sedan jag åt en bra portion med sallad, kycklinggryta o ris...:up:
Ha då är det tur att jag fått dille på knäckebröd med smör :d för vågen fortsätter att droppa :banana:

V suger på hela handen och ibland stoppar han in den så han kväljs :eek:

Vägrar fortfarande napp.

Oskar gör samma sak... som tur är har han nappen (men det är på nåder). Gav han en anatomisk napp idag och om blickar kunde döda. :angel: Han gillar sin tommee tippie som vi fick som varuprov. Resten duger. Så Ska försöka ta mig till apoteket och köpa fler.

@kakan89
Jag måste utersluta all mjölk som inte är laktosfri men även vara försiktig med laktosfritt.
Havre är grejer! Vitlök är rena döden, lök är också :down:

Havre var ett bra tips! Ska prova havregrynsgröt i morgon bitti till frukost.

Nu har mini fått feber :(. 38,2 och ganska ledsen. Jag vet ju att jag eller storebror smittat henne så vet ju varför hon har feber. Just för stunden sover hon så gav ingen alvedon. Men antar att man får hålla lite koll på att hon äter (för vätskan) och att hon inte blir allt för slö (svårt att avgöra på natten O_o).

Usch hoppas ni kryar på er!

När det kommer till saker man äter som ev. ger bebis magknip. Någon som vet hur lång tid man behöver låta bli att äta en viss sak innan man kan avgöra om bebis blivit bättre i magen eller inte?

Oskar blir bättre inom ett par timmar. Vet inte men det känns som när det väl lossnar går det fort. Överdosen av kaffe tog dock 3-4 dagar.

Var fjärde timma? Då skulle jag va glad, typ ständigt hungrig :rofl: fast det är inget nytt för nu i och för sig :p men pratade med en bm, hon sa att man bör äta 6 ggr per dag när man ammar:eek:

Jag äter 3 gånger per dygn. Frukost, lunch och kvällsmat. Är typ aldrig hungrig förän jag sätter mig vid bordet. Skulle inte sambon säga till när han är hungrig så skulle jag nog aldrig äta. :o Men det vänder väl snart.

Oskar tyckte jag var en fruktansvärd mamma som satte honom i en sele! Iaf de två första minutrarna. Sen däckade han. Lugnaste kvällen vi haft :love: Får se hur ofta vi får tanka i natt.

Sambon satte på en film förut. Tog 20 min sen var jag inte med öht vad som hände. Koncentrationsförmågan existerar inte. :o

Oskar blir bättre inom ett par timmar. Vet inte men det känns som när det väl lossnar går det fort. Överdosen av kaffe tog dock 3-4 dagar.
Här kommer magontet främst i "attacker" och ganska oregelbundet även fast det blivit mycket bättre sen vi började med Semperdroppar och Minifom. Kan vara helt bra några dagar, sen ont flera gånger samma dag. Tänker att nått jag äter måste spela in så tänkte se om jag kan lista ut vad genom att utesluta en sak åt gången.. :)

Ont i ena örat så jag kan inte sova. Sambon åker på festival tom måndag kväll imorgon (onsdag), kul om jag blir sjuk :eek: :nailbiting:

V ville inte ha ersättning så antar att tuttarna räcker till ändå. Får dricka massor och se om det hjälper.

Premiärturen på djurparken avklarad tillsammans med moster och kusinerna :) Överraskande nog kunde Ella ligga i vagnen i stort sett hela tiden. Mestadels sovande men även vaken och var en väldigt nöjd bebis hela dagen. Satte henne i selen vid ett tillfälle då hon verkade vara lite orolig i magen och några minuter senare hade hon bajsat ner både sig och selen fullständigt, samtidigt som yngsta kusinen lyckades kissa igenom blöjan så vi hade en riktig kiss och bajsfest där en stund :rofl:

Jag börjar bli förkyld :meh:
Galet trött och sambo är försvunnen (jobbar över)... Det finns dagar då jag är mindre glad åt hans företag och önskar att han hade ett vanligt jobb och slutade 16.00 varje dag med fyra veckors semester.
Snart ska jag ta med mig båda barnen och krypa ner i sängarna.

Jag har börjat frysa igen. Det är så skönt!!!! Har alltid varit extremt frusen förutom de 3 sista månaderna av graviditeten, då var jag konstant kokhet. Nu börjar kroppen kännas som vanligt igen.

Stygnen är nästan borta, bara några få kvar. Är så skönt att bli av med dom, de kändes väldigt läskiga. Har börjat få lite styrsel i bäckenbotten igen också. Avslaget är ff fullt av färskt blod men antar att det är för att jag är för aktiv om dagarna. Har ju knappt kunnat röra mig innan och nu är det så skönt att kunna röra sig igen. Har varit ute på promenad varje dag sen förlossningen.

I morgon ska vi till bvc ensamma. :nailbiting: Sambon har möte just samma tid som vi ska till bvc. Hoppas att det går bra! Funderar på att ta ergobabyn och skötväskan. Vet inte om jag ger ut att bära vagnen och barnet 3 trappor riktigt än.

Här är en som inte tycker pappa duger när man är trött. Vilket inte gör pappa något, han vet inte riktigt vad man ska göra med en bebis:D Han tar stora dottern istället :heart

Här är en som inte tycker pappa duger när man är trött. Vilket inte gör pappa något, han vet inte riktigt vad man ska göra med en bebis:D Han tar stora dottern istället :heart

När O är övertrött så är pappa bäst. Jag bara triggar amningen då. Så när han är övertrött brukar jag amma sen tar pappa över.

När O är övertrött så är pappa bäst. Jag bara triggar amningen då. Så när han är övertrött brukar jag amma sen tar pappa över.
Har testat det, funkar inte. Hon är nöjd 30 sekunder sen börjar hon vråla och eftersom sambon inte är någon bebismänniska direkt så blir det bara fel. Men vi är rätt nöjda med upplägget och stora dottern är skit nöjd att ha pappa nästan för sig själv :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar