"Aktivt valt bort" skulle jag väl inte säga. Min amning funkade direkt, så ersättning var inte något som fanns att välja bort för mig. Jag skulle snarare aktivt behövt välja till det isåfall. Och det kände jag att jag inte hade anledning att göra eftersom amningen funkade.
Jag är bara ibland lite avis på alla flaskmatares större möjlighet till frihet när jag läser här på forumet samtidigt som jag är nöjd med att kunna amma och egentligen inte har några problem med det. Hoppas det blev tydligare nu
Hoppas du inte tar illa upp av mina frågor, jag menar inget illa även om jag uttryckte mig klumpigt men blev så förvånad
Jag vet inte om man ska vara så avundsjuk alla gånger på oss som ger ersättning; flaskor ska rengöras, ersättning är dyrt och när man åker iväg fyller det nästan en halv skötväska för oss iaf då vi har med vattentermos, flaska och matbehållare.
Men du har fortfarande valt bort ersättning eftersom du vill amma. Det finns de föräldrar som inte vill amma, tänker inte ens prova, och därför ger ersättning direkt från födseln. Som jag gjorde med mina två minsta, amningen hade säkert fungerat om jag velat amma. Men visst, sen finns de föräldrar som lägger till ersättning när de ammar av olika skäl.