Vårföräldrar 2016 del 5

@robl Douglas är 4,5 mån och har stl 74 :o Vilka små trollungar , kul att få se dom :heart

@Calazirya Oj, han får inte så mycket än. Gör havregrynsgröt på 1/2 tsk havregryn och 1 tsk vatten. Medicinkopp är toppen att göra små mängder i :up: Havregrynen kör jag i en lökhackare så de blir som pulver, så han har en egen "grötpåse" i skafferiet. Tidigare idag fick han 2 hallon och 3 smultron. Uppskattningsvis så rör det sig nog om 1 tsk nån gång per dag.

@Sörlatungu Vi kör på blöjor ifrån Lidl men byter storlek när de är svåra att knäppa eller sitter dumt. Där har han 4.or men de stämmer inte riktigt med Libero eller Pampers har jag för mig. Mellanpojken har fått gå över till Libero då Lidl inte har till så stora barn (han väger 19kg, 102 cm lång).

En stor pojke :love:
Förstår att det är individuellt men när brukar dom "stanna av" i växten?
Tänker Harry är ju inne på 4e storleken, eller får man byta ut garderoben så ofta till dom är stora? ;)

@Bexzor

Tänker Harry är ju inne på 4e storleken, eller får man byta ut garderoben så ofta till dom är stora? ;)

@Bexzor
Min stora tjej har haft samma kläd och blöjstorlek sen tidig höst förra året. Stl 74 och 4 i blöjor. Så nånstans där runt 6 mån kanske? Individuellt säkert :-)

Min har fortfarande 50/56. 56 sitter bäst i bodys, 50 något litet i bodys men funkar. 50 i byxor sitter bäst, 56 funkar men stort i midja och på längden. Hon är typ 10-11 veckor. :) ligger precis på medel på längd och vikt.
Precis så är det för oss också. Bodys i Stl 50 hade vi bara ngr st i och de använder vi sällan längre. Har börjat använda mindre plagg i Stl 62 men de är fortfarande för stora. Men generellt är det förvånansvärt stor skillnad mellan märken i storlek. Min ligger också på medelkurvan avseende både längd och vikt.

Gällande blöjor kör vi just nu Libero Stl 2 men de börjar nog bli lite små, och vi har 1,5 förpackning kvar! Nästa steg blir Pampers stl 2 som är större. Men jag gillar inte nätet i dem så vi gör nog slut på dem vi har och kör vidare på Libero Stl 3 ganska snart.

Just ja, min är 2,5 månad och var vid 2-månaderskollen 57,5 cm och vägde 4,6 cm.

@Bexzor Min tös är också stor och fixar inte heller några längre stunder i stolen trots att hon blev 5 månader i förra veckan. Så introducerandet av mat går långsamt här, det blir ju inte lika naturligt när hon sällan sitter med vid bordet.

9,3kg och har oftast 80 i storlek, en del 74 går fortfarande på men det börjar bli tight :)
Samma kläder som när storasystern var dryga året :D

Jag tillhör ju egentligen vintertråden då min dotter föddes i mitten av februari men känner att jag hör hemma i båda trådarna, hoppas att det är ok :)

@Bexzor

Stanna av ja , det undrar jag också när de gör :laugh:
Nu på 2,5 års kontrollen hade mellanpojken sänkt sig från + 3,5 till + 2 i vikt från det han var där vid 18 mån men längden är ännu på samma kurva. Äldsta pojken däremot stannade av runt halvåret ifrån sin snabba spurt, men han var aldrig så stor som sina småbröder.

@Bexzor Min tös är också stor och fixar inte heller några längre stunder i stolen trots att hon blev 5 månader i förra veckan. Så introducerandet av mat går långsamt här, det blir ju inte lika naturligt när hon sällan sitter med vid bordet.

9,3kg och har oftast 80 i storlek, en del 74 går fortfarande på men det börjar bli tight :)

Jag tillhör ju egentligen vintertråden då min dotter föddes i mitten av februari men känner att jag hör hemma i båda trådarna, hoppas att det är ok :)

Ja, hoppa in bara :D. Vi är många som ligger precis i brytet feb/mars.

Här kör vi lite efter vad herrn orkar, igår tex så satt han med i slutet av vår måltid.
Vi kör lite 74/80 ibland men 74 är det som sitter bäst. För egen del så är jag nöjd att han är lättare än vad mellanpojken var. Mellanpojken hade 86/92 i tröjor vid 6 mån ålder :o Äldsta pojken däremot var aldrig i dessa viktklasser, han följde storlekarna exakt som var hänvisat till åldern. Mycket smidigt när man handlade :angel:

@Bexzor
Här har stora pojken haft 74 sen typ före jul(vid sju-åtta månader) och först kring året började vi byta ut 74 mot 80 och först nu vid femton månader är det även 86 i garderoben.
Sen är han nog lite nätt i typen. 5blöjor började vi med ganska nyss.

Otto väger ca 5,5 kilo och är drygt 60 cm. Är lite för lång för många 56 numera så vi har börjat gå över till 62.

Var igår med hos veterinären och skötte sig som alltid utmärkt. Mamma häst har fått en väldigt ful käkbensfraktur och jag går under av oro. Måste säga att det är så skönt att ha sin lille pojke att gosa med när man är orolig och ledsen. Ett leende från min skatt så glömmer man nästan allt annat:)

Ja, hoppa in bara :D. Vi är många som ligger precis i brytet feb/mars.

Här kör vi lite efter vad herrn orkar, igår tex så satt han med i slutet av vår måltid.
Vi kör lite 74/80 ibland men 74 är det som sitter bäst. För egen del så är jag nöjd att han är lättare än vad mellanpojken var. Mellanpojken hade 86/92 i tröjor vid 6 mån ålder :o Äldsta pojken däremot var aldrig i dessa viktklasser, han följde storlekarna exakt som var hänvisat till åldern. Mycket smidigt när man handlade :angel:

Det är så konstigt att det kan skilja så. Jag själv är väldigt liten o nätt så alla har väldigt roligt åt att jag kommer med en jättebebis :D
Men det planar väl ut o jämnar till sig under åren, eller inte ;)

Otto väger ca 5,5 kilo och är drygt 60 cm. Är lite för lång för många 56 numera så vi har börjat gå över till 62.

Var igår med hos veterinären och skötte sig som alltid utmärkt. Mamma häst har fått en väldigt ful käkbensfraktur och jag går under av oro. Måste säga att det är så skönt att ha sin lille pojke att gosa med när man är orolig och ledsen. Ett leende från min skatt så glömmer man nästan allt annat:)
Hoppas det ordnar sig med hästen!

Har två halta hästar, ren otur på båda verkligen och den ena har varit sjuk typ fem gånger på fjorton år, så himla typiskt när man kunde börja rida igen! :meh:

Hehe, jag intar oftast min lunch sittandes i skräddarställning bredvid babysittern så då kan jag erbjuda ett smakprov av min lunch. Men det blir ju inga mängder precis. Jag tror på att skynda långsamt när det gäller mat, är orolig för magknip annars.

Det är så konstigt att det kan skilja så. Jag själv är väldigt liten o nätt så alla har väldigt roligt åt att jag kommer med en jättebebis :D
Men det planar väl ut o jämnar till sig under åren, eller inte ;)

Hur liten är du om man får fråga? :p
Jag är 166 cm lång och vägde innan sista graviditeten 62,2 kg så jag är mest imponerad av hur jag kunde få plats med 5 kg bebis X 2 :eek:

Hehe, jag intar oftast min lunch sittandes i skräddarställning bredvid babysittern så då kan jag erbjuda ett smakprov av min lunch. Men det blir ju inga mängder precis. Jag tror på att skynda långsamt när det gäller mat, är orolig för magknip annars.

Jag håller med dig, vi har kört provsmakning i snart 3 veckor och är uppe på drygt 1 tsk mat.

Mitt troll var 57 lång och vägde 5.5kg vid förra kollen, då var hon 2 månader, nu är hon ju snart 3 (nästa fredag) så det lär ha ändrats en del :D Hon har fortfarande 56 i bodysar, har precis fått lägga undan 50 eftersom de blev lite korta. 56 i byxor är dock för stort oftast så där sitter 50 bäst. Men sen använder jag en del 62 eftersom jag köpt mycket linnen/tröjor som hon kan ha som klänningar istället eftersom det är för stort, himla praktiskt :up:

Smart! Det hade nog min 5-åring gillat att göra :D

Hur liten är du om man får fråga? :p
Jag är 166 cm lång och vägde innan sista graviditeten 62,2 kg så jag är mest imponerad av hur jag kunde få plats med 5 kg bebis X 2 :eek:

Jag är 163 o vägde innan graviditeten 45kg, är snart tillbaka på 45kg (vare sig jag vill det eller ej..) Min kropp är förinställd på den vikten tror jag haha

När började ni med babysitter ni som har en?
(//avdelningen 'man glömmer väldigt fort' :o)

Vi fick med oss en hem från sambons syrra för någon vecka sen, så runt 2 månader gammal bebis. Hon älskar den! Men hon älskar allt där hon för sitta upp så länge hon inte sitter fast, man måste kunna sparka med benen och vifta med armarna superhetsigt, det är himla festligt! :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar