Vårföräldrar 2016 del 5

Första gången på High Chaparall med syskonvagn men jösses, inga problem trots högsäsong :up:
Åt på en restaurang inne på området där vagnen kunde vara bredvid bordet, vilken lycka att kunna äta med både kniv och gaffel. Annars när vi ätit ute som tex på ALV så har jag fått välja mat efter vad man kan äta med endast gaffel, typ sallad eftersom minstingen får sitta med i famnen. Han stod med mig och tittade på wild west föreställningen tills de började skjuta ordentligt, och enda reaktionen var stora nyfikna ögon. Sen att jag fick frågan om han var 2 år av en engelsktalande man är en annan historia :rofl: :angel:

Första gången på High Chaparall med syskonvagn men jösses, inga problem trots högsäsong :up:
Åt på en restaurang inne på området där vagnen kunde vara bredvid bordet, vilken lycka att kunna äta med både kniv och gaffel. Annars när vi ätit ute som tex på ALV så har jag fått välja mat efter vad man kan äta med endast gaffel, typ sallad eftersom minstingen får sitta med i famnen. Han stod med mig och tittade på wild west föreställningen tills de började skjuta ordentligt, och enda reaktionen var stora nyfikna ögon. Sen att jag fick frågan om han var 2 år av en engelsktalande man är en annan historia :rofl: :angel:

Åh vad kul att allt gick smidigt :D. Ja det där är ju alltid ett gissel, vagn som inte får plats vid bordet och bebis i knät. Det är så skönt när dom kan börja sitta med i egen stol
IMG_20160708_182428_zpseiixx3w0.jpg

OBS hennes frilla :o:love:

Åh vad kul att allt gick smidigt :D. Ja det där är ju alltid ett gissel, vagn som inte får plats vid bordet och bebis i knät. Det är så skönt när dom kan börja sitta med i egen stol
IMG_20160708_182428_zpseiixx3w0.jpg

OBS hennes frilla :o:love:

Men det där var nog den sötaste lilla Stina jag sett :love:

Tack, det känns skönt. Allt som behövs för en lyckad dag är att bebisen får åka vagn och kika omgivningen med jämna mellanrum och mellanpojken får springa som han vill :laugh:
Ja, stolar är toppen men Douglas orkar inte så långa stunder i stolen tyvärr. Han är en rätt tung bebis så jag tror att det påverkar, för hans jämngamla (mer lagom tunga) kusin orkar tydligen sitta i stolen nästan hela måltider. Douglas blir lutande bebisen efter 10 min, och det är den tiden man har att mata den lille pirayan med provsmakning. Vi sa det igår när vi åt på restaurangen om hur smidigt det är när de blir större och de äter vanlig mat. Mellanpojken på 2,5 år åt samma buffemat som vi andra, bonus till high chaparall att maten till barn upp 4 år äter gratis :up:

Sen mitt skrivna inlägg så har jag varit ute och plockat vildhallon samt vildsmultron. Douglas vill hälsa att det var mycket gott, en hoppande piraya i stolen blev resultatet :D Så en burk med bär lades i frysen för framtida bruk för minstingen (samt en påse med hallon frystes in för framtida paj för modern :d) .

Här har äntligen solen tittat fram på riktigt! Vilket väder, jag o twinsen spendera eftermiddagen i trädgården :)
Igår va vi på marknad, dom satt nöjt i vagnen nästan hela tiden, slumra till lite o va vakna lite. Jag fick shoppat 2 ursöta mysdressar som va tänkta till vintern, insåg när jag packa upp igår att dom kanske inte passar från till våren! Flickan har 56 i det mesta fortfarande, kan använda 62 utan att det ser för j*vligt ut nu, pojken har 62, fåtal plagg i 56 passar fortfarande.

Vad har era för stl o hur gamla? :)

Här har äntligen solen tittat fram på riktigt! Vilket väder, jag o twinsen spendera eftermiddagen i trädgården :)
Igår va vi på marknad, dom satt nöjt i vagnen nästan hela tiden, slumra till lite o va vakna lite. Jag fick shoppat 2 ursöta mysdressar som va tänkta till vintern, insåg när jag packa upp igår att dom kanske inte passar från till våren! Flickan har 56 i det mesta fortfarande, kan använda 62 utan att det ser för j*vligt ut nu, pojken har 62, fåtal plagg i 56 passar fortfarande.

Men gullungar:heart. Min lilla knubbsäl har 62 nu, 4 1/2 månad. Rensat bort allt i 56.

Min lilla J har storlek 62 som passar precis (plaggen från HM sitter dock lite tight på både längd och bredd). Hon blir 2 månader imorgon. :)

Min har fortfarande 50/56. 56 sitter bäst i bodys, 50 något litet i bodys men funkar. 50 i byxor sitter bäst, 56 funkar men stort i midja och på längden. Hon är typ 10-11 veckor. :) ligger precis på medel på längd och vikt.

Herregud så söta de är! :heart

Mina knubbsälar blev 3 månader förra veckan och drar 62-68 nu :o

Här har vi haft några kämpiga kvällar med framförallt sonen som verkar ha drabbats av någon typ av kvällsångest. Från fem och framåt blir han plötsligt helt otröstligt ledsen och gråter helt hysteriskt. :( Närhet och hudkontakt lugnar honom, och att få amma i mörkt sovrum (sen somnar han gott för natten vid åtta och sover bra, glad som en liten sol när han vaknar för dagen sen). Jag gissar därför att det helt enkelt är alla nya intryck och färdigheter som tar ut sin rätt, är det någon mer som har varit med om något liknande?

Min passar bra i storlek 56. Några av hennes pyjamasar börjar bli lite för korta i benen, och några bodys lite långa i ärmarna men trånga runt låren. Ska börja tvätta 62 snart tänkte jag. Hon blir 8 veckor på fredag, var 55 cm lång och 4.7 kilo tung förrförra veckan.

Alltså blöjstorlekar. När byter ni?
På Liberos sida står det att man ska byta när det blir märken på låren, men det blir det även om dom är så stora att hon skulle kunna ha dom som en onepiece. :p
Använder de sista nummer 2 jag har nu, tänker att 3 kanske blir lagom nästa gång, hon borde väga runt 5 kilo nu.

Herregud så söta de är! :heart

Mina knubbsälar blev 3 månader förra veckan och drar 62-68 nu :o

Här har vi haft några kämpiga kvällar med framförallt sonen som verkar ha drabbats av någon typ av kvällsångest. Från fem och framåt blir han plötsligt helt otröstligt ledsen och gråter helt hysteriskt. :( Närhet och hudkontakt lugnar honom, och att få amma i mörkt sovrum (sen somnar han gott för natten vid åtta och sover bra, glad som en liten sol när han vaknar för dagen sen). Jag gissar därför att det helt enkelt är alla nya intryck och färdigheter som tar ut sin rätt, är det någon mer som har varit med om något liknande?

Tack du :):)

Dom växer sig stora o starka ! :D
Harry hade en period, kan ha varit runt 3 månader där han skrek allt mellan 1-3 timmar på kvällen, helt plötsligt somna han & sov bra. Det gick över en dag bara, har nästan glömt det nu ;)

På Liberos sida står det att man ska byta när det blir märken på låren, men det blir det även om dom är så stora att hon skulle kunna ha dom som en onepiece. :p
Använder de sista nummer 2 jag har nu, tänker att 3 kanske blir lagom nästa gång, hon borde väga runt 5 kilo nu.

Det är ett jättestort hopp mellan 3an & 4an på Libero, 3orna är på tok försmå men 4 stora så vi använder Pampers nu! Bytte för dom fick märke runt låren.

Vi byter när de börjar kännas bökiga att stänga alternativt när hon fått riktigt obekväma rejäla märken på låten (alltså värre än de där svaga som de alltid får).

Det är ett jättestort hopp mellan 3an & 4an på Libero, 3orna är på tok försmå men 4 stora så vi använder Pampers nu! Bytte för dom fick märke runt låren.
Ja det verkar vara rätt stor skillnad mellan storlekarna. Fick provpåsar med Pampers men tyckte hon blev röd i rumpan av dom, tyvärr - annars hade det ju varit ett alternativ om glappen mellan storlekarna är mindre.

Vi byter när de börjar kännas bökiga att stänga alternativt när hon fått riktigt obekväma rejäla märken på låten (alltså värre än de där svaga som de alltid får).
Hm, rejäla märken har hon nog inte haft. När det stod "märken på låren" så trodde jag sådana märken som syns och gick och köpte storlek 3 och vips så hade hon världens gällivarehäng! :D
Mycket ska man lära sig. Vad mig anbelangar är det enklare med valpar. :o

Nu var det längesen jag skrev nåt, läser dock nästan varje dag medan lillskiten äter:p
Förra veckan fick han 3 mån sprutorna, lite ledsen men gick över nästan direkt.
Han växer och växer, har riktigt stora valkar på låren och armarna. Precis under 7 kg förra veckan och 62 cm lång. Pigg och nyfiken för det mesta. Har sina gnällperioder, men inte så mycket som jag hade förväntat mig. :up:
Kläder växes ur rätt många nu senaste veckorna. Har för det mesta 62-68, men beroende på märke kan han ha allt från 56 till 72:p
Tycker om att sitta gör han även om det inte är så balanserat än utan tex amningskudden runt.
Och vad han pratar! Långa ramsor med ljud. Så sött! Och leendena, man smälter ju:love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar