Sex - sju veckor kanske, i lägsta läget.När började ni med babysitter ni som har en?
(//avdelningen 'man glömmer väldigt fort' )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sex - sju veckor kanske, i lägsta läget.När började ni med babysitter ni som har en?
När började ni med babysitter ni som har en?
Jag är 163 o vägde innan graviditeten 45kg, är snart tillbaka på 45kg (vare sig jag vill det eller ej..) Min kropp är förinställd på den vikten tror jag haha
När började ni med babysitter ni som har en?
4,2kg och jag gick upp nästan 20kg. Men eftersom jag är så liten annars så tror folk att det bara var magen, jag blir dock större överalltHaha, ja då förstår jag folks reaktioner. Vad vägde din lille vid födseln?
4,2kg och jag gick upp nästan 20kg. Men eftersom jag är så liten annars så tror folk att det bara var magen, jag blir dock större överallt
@Magnum jag började med babysitter på en gång, korta stunder.
Oj, vilken energi! Min plutta orkar oftast bara vara vaken ett par timmar, sen blir hon trött och grinigHerregud min älskade unge; SOV SA JAG MED DIG! Mamma är trött!
Lillfia har firat sin 8-veckors dag med att sovit ca en timme sammanlagt sen klockan 8 imorse. Hon ligger fortfarande och flinar och snacka massa strunt. Fattar inte hur hon orkar, och ännu mindre orkar vara på ett strålande humör hela dagarna så som hon håller på. 3:e dagen i rad med fullt ös medvetslös.
Oj, vilken energi! Min plutta orkar oftast bara vara vaken ett par timmar, sen blir hon trött och grinig
Ha ha ha! UppslagsverkMin sötnos på 11 veckor sover oftast inte mer än 1-2 timmar sammanlagt på dagen (sällan så mkt som två, det är om vi är ute flera timmar med sjalen som han sover mer än 1,5).
Men OJ vad han börjat sova på natten! I förrgår natt och i natt har han sovit nio timmar i ett svep! Natten däremellan sex timmar. Och de senaste tre veckorna har alla nätter utom en bestått av minst 5,5 h sammanhängande sömn! Otroligt! Mina bröst har dock inte vant sig vid detta utan läcker och spränger. Framförallt om man är lite snurrig pga övernattande gäster och gör de två sista matningarna från samma bröst... Jag fick gå upp och mjölka ur inatt.
Ni som flaskmatar, och ni som ammar också såklart, har er mens kommit igång? Hur har det funkat med första mensen? Jag hade en pytteblödning som en spotting (bara lite i trosan, aldrig på toapappret) några dagar efter att lillen började sova sex timmar per natt. Ca fjorton dagar senare, i tisdags, kom det pyttelite blod på toapappret. Så jag tänkte att första blödningen var en ägglossningsblödning och nästa var mensen. Men sedan har det inte kommit ngt mer. Så jag undrar såklart vad som händer. Vi har haft sex några gånger sedan förlossningen, och faktiskt runt första blödningen. Så jag börjar noja över att jag är gravid igen! Vilket skulle vara ett smärre under eftersom vi jobbade i ett år på lillen. Så nu hoppas jag få höra att spottings är normalt från er andra :-). Eller kanske @Tora har koll på sådant här, om jag minns rätt är hon ett smärre uppslagsverk i "vill ha barn"-tråden.
I Fredags va vi på 5 månaders kontrollen. Dom blev såklart ledsna av vaccinet men vi har klarat oss från feber o griniga bebisar. Så det gick rätt smärtfritt. O gissa om dom växt, Harry vägde 7350 gram o va 64 lång, Elsa vägde 6530 gram o va 61 lång. Ett rejält skutt till i kurvan, man blir nästan lite stolt över dom
O inatt va andra natten Harry sov hela natten, det är också andra natten han har vänt sig o sover på mage så antagligen trivs han bättre så. Om detta håller i sig ett par nätter till så tror jag att jag officiellt kan säga att jag har två små som sover hela nätterna! O det tjejer är underbart
Speciellt nu när det är så varmt o dom är extremt krävande på dagarna.
Heja tvillingarna som växer bra och sover massor!
Värmen tar verkligen på krafterna, pluttongen blir så himla trött när det är så här varmt men hon har än så länge behållt sitt fantastiska humör trots namngivning igår med 25 grader i skuggan och strandhäng idag med ännu varmare än så. Nu sover hon som en klubbad säl
Ger ni ngt extra vatten nu i hettan? Vi har fått oss en riktigt varm bebis, han brås på sin far. Han är således tokvarm även i bara blöjan (vilket förövrigt är en sötchock jag inte var beredd på) Svalkar ni av era på ngt sätt? Vi har torkat med våtservetter över kroppen och det tycker han är väldigt skönt. Önskar man kunde göra mer dock.
Ger ni ngt extra vatten nu i hettan? Vi har fått oss en riktigt varm bebis, han brås på sin far. Han är således tokvarm även i bara blöjan (vilket förövrigt är en sötchock jag inte var beredd på) Svalkar ni av era på ngt sätt? Vi har torkat med våtservetter över kroppen och det tycker han är väldigt skönt. Önskar man kunde göra mer dock.