Jag vet inte riktigt Sambon nattar oftast i famnen och lägger sedan ner henne men ibland i sele om hon inte kan komma till ro och jag tror det gäller mamma också. Men det är lite det som är grejen, alla har sitt sätt som fungerar för dem men det finns inget som säger att samma sätt fungerar för en annan person, och därför ser jag knappt någon poäng med att veta hur andra gör. Vi har alltid sjungit mycket för vår dotter så vi sjunger nästan alltid när hon ska somna, men jag vet inte om min mamma sjunger. Sen är det klart att några bekanta inslag säkert kan ge trygghet åt barnet. Kanske snuttis, napp, sånger, kliad i håret eller vad det nu kan bara men jag har aldrig upplevt att det spelar någon roll i vår dotters fall. Sen är hon inte heller helt lättsövd, så jag kan ju inte lova att det här är rätt tänk Men det känns rätt för oss och hon har aldrig någonsin skrikit sig till sömns eller varit hysterisk i samband med sövning. Det tar lite tid (10-60 min) innan hon somnar men så länge hon är lugn och trygg ser jag inget problem med det.Tack för input. Jag tänker som du, att maken ska hitta en nattningsrutin och att han sedan kan tipsa sin mamma.
Vil du dela med dig av hur din sambo och mamma gör?