Vårföräldrar 2016 del 5

Idag ska vi väga och mäta hos BVC för första gången på jättelänge! Är sjukt nyfiken! :) Har försökt väga henne på badrumsvågen här hemma men den litar jag inte på...:cautious:

Vi ska även tremånadersvaccinera. Inte lika kul...blir typ gråtfärdig vid blotta tanken på att de ska sticka sprutor i min lilla gosplutt. :cry:

Idag ska vi väga och mäta hos BVC för första gången på jättelänge! Är sjukt nyfiken! :) Har försökt väga henne på badrumsvågen här hemma men den litar jag inte på...:cautious:

Vi ska även tremånadersvaccinera. Inte lika kul...blir typ gråtfärdig vid blotta tanken på att de ska sticka sprutor i min lilla gosplutt. :cry:

Jag tyckte det var hemskt, det var garanterat värre för oss än för barnen... :cry:

Igår somnade dottern på lekmattan efter badet, bar in henne och gav flaska i vår säng. Sen vaknade hon till och ammade en stund och sen pussade jag henne på pannan och sa godnatt. Sen sov hon! :banana: Där satt jag på soffan med två timmar över. :laugh: Naturligtvis ägnade jag dem åt att städa hemmet, vika tvätt, baka surdegsbröd och ligga med maken. :heart

Eller så plöjde jag serier på Netflix och tryckte munnen full med popcorn. Sopade ihop dagens dos av nedkräkta handdukar för att slippa sitta på dem iaf!

Sen sov hon! :banana: Där satt jag på soffan med två timmar över. :laugh: Naturligtvis ägnade jag dem åt att städa hemmet, vika tvätt, baka surdegsbröd och ligga med maken. :heart

Eller så plöjde jag serier på Netflix och tryckte munnen full med popcorn. Sopade ihop dagens dos av nedkräkta handdukar för att slippa sitta på dem iaf!

Jag trodde dig när jag läste vad du först gjort haha Tack för morgonens gapskratt!
Älskar när man bjuder på verkliga livet :heart

På onsdag åker vi till solen en vecka innan semestern är slut och vardagen drar igång igen. Vågar inte tänka på hur jobbig flygresan kommer bli med en 3 månaders och en helgalen 15 månaders. :eek:

Så var min lilla plutt precis innan den här sova själv-grejen funkade. Hon ville äta en gång i timmen på natten och höll på att driva mig till vanvett. :crazy: Så släppte det bara plötsligt. Gissar på tillväxtfas.:)
Så är det nog. För något är på gång. I dag har Lilleman varit glad hela förmiddagen, med undantag för precis vid lunch när han var trött och grinig. Har lyckats fått lite nytta gjort här hemma, och nu ligger vi i sängen och vilar så vi är pigga när pappa kommer hem.

Så, nu är ungen vaccinerad. Ingen kul upplevelse, men hon gav ändå BVC-sköterskan ett hjärtligt litet bebisleende när vi gick därifrån. :)

Lilla tjejen väger nu 8020 gram och är 66,5 cm lång. Stadig brud! :D
Jisses så stadig! Hon måste ju ligga långt över mittenkurvan? Vår låg över och var idag 6480 och 63,5. Ngt långsmal tydligen men nu känner jag att han Är jätteliten! huvud långt större än genomsnittet dock.

Otto fick också sina sprutor, jag har varit så himla rädd inför det. Han skrek i ngn minut men blev sen glad och nu helt slutkörd. Är din också trött? Har iaf ätit och nu sitter jag och vakar som en hök över ett sött sovande barn. Vilken pärs det var!

Jisses så stadig! Hon måste ju ligga långt över mittenkurvan? Vår låg över och var idag 6480 och 63,5. Ngt långsmal tydligen men nu känner jag att han Är jätteliten! huvud långt större än genomsnittet dock.

Otto fick också sina sprutor, jag har varit så himla rädd inför det. Han skrek i ngn minut men blev sen glad och nu helt slutkörd. Är din också trött? Har iaf ätit och nu sitter jag och vakar som en hök över ett sött sovande barn. Vilken pärs det var!
Ok - min Lilleman var 59,5 cm och vägde 5,4 kg när han var tre månader och sju dagar. Så betydligt mindre än era. Stor skillnad på bebisarna!

Min kotte vägde 6060g och var 59cm lång på 3 månderskollen. Typ en och en halv vecka tills det är dags för 4 månaderskoll så får vi se hur mycket större hon blivit :)

Men jisses ja vad olika våra små ongar är allihop :D:love:

Jo, hon ligger på den där streckade kurvan högst upp...:o tre kurvor över medel. Men jag låg också så högt enligt min mor (är 180 cm lång) så hon kanske helt enkelt tar efter mig. ;) Hennes huvudomfång är inte riktigt lika gigantiskt, så jag tänker att hon kanske har en tillväxtspurt nu och kommer "krympa ifatt" huvudet såsmåningom. Vi får se.

J fick nog lite ont i benen av sprutorna för hon kunde inte komma till ro och somna på hela dagen och blev övertrött och gallskrek. :crazy: Nu har hon äntligen somnat, hoppas hon sover en bra stund.

Jo, hon ligger på den där streckade kurvan högst upp...:o tre kurvor över medel. Men jag låg också så högt enligt min mor (är 180 cm lång) så hon kanske helt enkelt tar efter mig. ;) Hennes huvudomfång är inte riktigt lika gigantiskt, så jag tänker att hon kanske har en tillväxtspurt nu och kommer "krympa ifatt" huvudet såsmåningom. Vi får se.

J fick nog lite ont i benen av sprutorna för hon kunde inte komma till ro och somna på hela dagen och blev övertrött och gallskrek. :crazy: Nu har hon äntligen somnat, hoppas hon sover en bra stund.

Stackars liten! :heart V reagerade likadant, honom fick vi ge en dos alvedon och sen sov han gott.

Våra ungar är 63 och 66 cm långa nu, jag och maken är båda över medel (185 och 192 cm) så de lär växa i sin vikt i sinom tid tänker jag. :D

Oj vilken blandning bebisar! Och vilken samling långstånkar vi verkar ha samlat i tråden, är också lång, iaf 178. Min sambo är dock bara 182 så Otto blir kanske åt det "normala" hållet. På min sida finns det dock att brås på, bland annat min farbror som är en bit över 2 meter.

Hungrig som en varg och på ganska gott humör än så länge här hemma. Men han fick sprutan vid 16.30 så det kanske kommer? Åh hoppas inte.

Oj vilken blandning bebisar! Och vilken samling långstånkar vi verkar ha samlat i tråden, är också lång, iaf 178. Min sambo är dock bara 182 så Otto blir kanske åt det "normala" hållet. På min sida finns det dock att brås på, bland annat min farbror som är en bit över 2 meter.

Hungrig som en varg och på ganska gott humör än så länge här hemma. Men han fick sprutan vid 16.30 så det kanske kommer? Åh hoppas inte.

Min fick bara lite feber och blev trött dagen efter, gav alvedon var fjärde timme och hon var sitt vanliga jag förutom att hon sov mer, 2 dagar efter sprutorna mådde hon prima igen :up:

Min fick bara lite feber och blev trött dagen efter, gav alvedon var fjärde timme och hon var sitt vanliga jag förutom att hon sov mer, 2 dagar efter sprutorna mådde hon prima igen :up:
Hur mkt feber fick hon innan du gav alvedon? Han har 37,5 nu men det kanske inte räknas som feber än?

Hur mkt feber fick hon innan du gav alvedon? Han har 37,5 nu men det kanske inte räknas som feber än?

Hon var uppe i 38,2 när jag gav och sen höll det sig i normaltemp så länge vi gav alvedon med jämna mellanrum. Hon fick en sista dos innan hon skulle sova och sen var hon feberfri och som vanligt nästa morgon.

38 grader är väl "febergränsen" och innan dess är det inte feber, men är han påverkad kan du ju prova att ge alvedon och se om han känns bättre. Om inte annat så i alla fall innan sängdags :)
Han är nog egentligen inte påverkad. Det är bara mamman som är påverkad än så länge :p vill bara vara förberedd! Har noll och ingen erfarenhet av just feber. Tack för tipsen!

Hörni, tänk på att inte ge alvedon i förebyggande syfte utan bara om barnet faktiskt får feber eller har märkbart ont. Ger man alvedon i onödan så försämras vaccinets effekt, och det vore ju synd.

(här fick jag kapitulera och ge alvedon för nån timme sen. Hon småsnyftade konstant, var inte sig själv och hade märkbart ont i benen. Hoppas nu att natten blir lugn.)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17