Nästan precis exakt dom måtten hade gossen på tvåmånaderskollenOk - min Lilleman var 59,5 cm och vägde 5,4 kg när han var tre månader och sju dagar. Så betydligt mindre än era. Stor skillnad på bebisarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästan precis exakt dom måtten hade gossen på tvåmånaderskollenOk - min Lilleman var 59,5 cm och vägde 5,4 kg när han var tre månader och sju dagar. Så betydligt mindre än era. Stor skillnad på bebisarna!
långstånkar
Kanske jag har Tiden går för snabbt!!Du har väl rent av en 16-månaders?
Hahaha det kanske är dialektalt, trodde ärligt talat att alla använde sig av ordet långstånk i mi värld är det nog nästan ett vanligt ordFörlåååt , men jag måste bara fråga... Är det dialektalt? (Eller autocorrect? ) Aldrig hört den varianten förut, men tycker den är fantastisk!
/Mvh hobby-språknörden
I min värld också! :-)Hahaha det kanske är dialektalt, trodde ärligt talat att alla använde sig av ordet långstånk i mi värld är det nog nästan ett vanligt ord
Hahaha det kanske är dialektalt, trodde ärligt talat att alla använde sig av ordet långstånk i mi värld är det nog nästan ett vanligt ord
Hittat lite på tradera och lokala säljgruppen. Och flera softshelloveraller som ska vara regntäta.Jag har ett problem, regnkläder är inte anpassade till bebisar .
Jag letar efter regnkläder i storlek 74/80 eftersom lille D blir buren en bit mellan bil och mellanpojkens förskola och öppna förskolan 4 dagar i veckan. Under hösten kommer han dessutom avancera till en annan stol vilket gör att han behöver egna regnkläder. Men jag vill inte köpa nytt till någon som växer ur det innan årets slut så jag kikar flera ställen utan att hitta jacka + byxa till vettig peng
Vojne vojne! Både jag och maken är över medel, min pappa är jättelång och min mamma mellan mig och medellängd för kvinnor. Men makens syster är rätt kort, så det finns tydligen sådana gener också. Men han kommer nog ifatt i tonåren (vilket nummer av tråden är vi inne på då tro?).Nästan precis exakt dom måtten hade gossen på tvåmånaderskollen
Vojne vojne! Både jag och maken är över medel, min pappa är jättelång och min mamma mellan mig och medellängd för kvinnor. Men makens syster är rätt kort, så det finns tydligen sådana gener också. Men han kommer nog ifatt i tonåren (vilket nummer av tråden är vi inne på då tro?).
Så, nu är ungen vaccinerad. Ingen kul upplevelse, men hon gav ändå BVC-sköterskan ett hjärtligt litet bebisleende när vi gick därifrån.
Lilla tjejen väger nu 8020 gram och är 66,5 cm lång. Stadig brud!
Idag har jag rensat ur kläder som blivit för små, och tagit fram kläder i nästa storlek. Hua vad fort det går!
Skulle kunna byta kläder varje dag och ändå inte behöva tvätta på säkert två månader
Men det är allt lite speciellt att det jag lägger undan nu aldrig mer kommer användas (av oss)
Dessa små pyttekläder för nu är vi ju klara
Jag har sparat mina favoritkläder och tänker lagra dessa i all evinnerlig framtid så jag inte behöver ta ngt beslut eller känna mig sentimental typ.Jag har samma bekymmer med att allt eftersom lille D växer ur sina kläder så ska de säljas, slängas eller ges bort. Det känns tomt och knepigt trots att det bara kläder
Här hemma så går det fort, igår vände han sig till från mage till rygg för första gången och idag rullar han för att förflytta sig dit han vill. Precis som mellanpojken gjorde innan han lärde sig krypa. Jag vet inte riktigt vad det är med sambons släkt eftersom majoriteten barn struntar i att hasa - de rullar fram
Men jösses, hennes kurva måste vara som en pil rakt upp? Nog för att bebisar går upp mycket efter födseln men har aldrig hört om någon som ökar så otroligt mycket
Otto vände sig också från mage till rygg för första gången igår, dock misstänker jag att det bara var en olyckshändelse. Tror faktiskt inte att vår är särskilt tidig med något alls om man jämför med er andras, snarare lite sen med allt.
Jag trodde det bara var vår som var sådan. Men nu, igår, verkar han intresserad av att ligga själv och träna rullning. Han älskar att dra sig upp till sittande och sitta med stöd, och att stå när ngn håller under armarna. I går testade han även gymmets barnpassning i 40 min, och han tyckte det var jätteskoj till mammas glädje.Äh, här vänds ingenting, vare sig med flit eller av en olyckshändelse. Hon har noll intresse av att vända sig, rullar på sin höjd från rygg till sida och stannar där. Kan ligga på mage och lyfta huvudet en stund men blir snabbt arg och vill upp. Har försökt hjälpa henne att träna på att rulla, men det hjälper inte. Inte har hon hittat sina fötter heller, gnager bara på händerna.
Det enda hon faktiskt vill är att få sitta i famnen och spana på grejer.
Alltså ibland vet jag inte hur jag skriver om det är förståligt eller ejHär rullade gossen från mage till rygg vid två månader drygt.
trodde det var en slump pga den mjuka sängen, men det har hänt fler gånger.
Storebror var tre månader och hade ändå tränat på att komma runt innan
Nyfiken på vad "gymmets barnpassning" är för spännande?Jag trodde det bara var vår som var sådan. Men nu, igår, verkar han intresserad av att ligga själv och träna rullning. Han älskar att dra sig upp till sittande och sitta med stöd, och att stå när ngn håller under armarna. I går testade han även gymmets barnpassning i 40 min, och han tyckte det var jätteskoj till mammas glädje.
I dag vaccinerade han sig, och har inte alls varit lika solig efter det.