Vårföräldrar 2016 del 2

Men alltså, du kan ju inte ha en flicka i magen när både du och jag varit stensäkra på att vi ska få pojkar! Tänk om min också är en tjej :eek: jag måste verkligen börja lära mig sluta säga "han" om kiddot hela tiden :laugh:

Men eller hur! Livsfarligt att haka upp sig på ett visst kön, inser jag nu. Det kommer nog ta ett par dagar för mig att ställa om mentalt, jag blev verkligen helförvirrad. Undrade tyst för mig själv var min son hade tagit vägen. :o

Härligt med RUL! Hade ni bett om att få veta kön?

Vi har ju inte tagit reda på kön men alla i min bekantskap säger att de är övertygade om att det är en flicka. Själv blir jag nästan irriterad för vill inte vara inställd på något kön alls utan vill vara helt öppen tills vi vet med säkerhet när knytt är ute ur magen. Vi tyckte ju dock att vi såg en snopp, men det skulle likväl kunna var något helt annat vi tittade på... ;)

Ja, jag sa lite försiktigt i början av undersökningen att om hon skulle råka kunna se könet så fick hon gärna säga. Jag fattar ju att de har en massa andra saker de måste kolla efter, liksom... Men det var det första hon såg och det var tydligen supertydligt.

När planerar du att börja jobba? Ska barnens pappa (antar att de är samma :o) vara ledig nåt?
Det är samma far :D

Sambon ska vara hemma, men vi är väldigt öppna för när.

Jag kommer inte kunna börja jobba innan bf.
Efter bf kommer jag vara hemma tills bebis är nånstans kring halvåret+. Så omkring början på 2017 är tanken just nu. Men vi håller lite öppet där.

Har ni någon planering @Elisha ?

Vad skönt att allt var bra med bebis! :love:

Men alltså, du kan ju inte ha en flicka i magen när både du och jag varit stensäkra på att vi ska få pojkar! Tänk om min också är en tjej :eek: jag måste verkligen börja lära mig sluta säga "han" om kiddot hela tiden :laugh:

Jag fick faktiskt inte mitt datum flyttat, bm sa att 3 maj lät alldeles utmärkt. Jag hoppas dock på den 4e så det blir en liten star wars-unge :angel:

Vi säger också "han" hela tiden! Vi fattar ju att det är 50 % chans att det är en tjej, ändå så är vi båda stensäkra på att det är en pojke :o Jag vill verkligen vara öppen men det går ju inte :D

Och jag är bensäker på att det är två tjejer där inne, kommer bli lika förvånad om de säger att det gömmer sig en eller två pojkar i magen :D

Gjorde lite julshopping idag och hittade en såndär gosig luvtröja med lurv som jag alltid velat ha - till rea pris!! Högg en större storlek än normalt med tanken att jag kan säkert ha den till jul och jag vill ju kunna ha den när jag inte är gravid längre. Provade den i provrummet och gisses Amalia vad man växer... Den gick att stänga men ...
Blev nervös och sprang in på hm och köpte två gravidtröjor- nåt måste jag ju kunna ha på mig. Det är ju ändå mer än tre månader kvar:nailbiting:

Hoppsan, glömde visst att jag hunnit bli äldre:

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Gjorde lite julshopping idag och hittade en såndär gosig luvtröja med lurv som jag alltid velat ha - till rea pris!! Högg en större storlek än normalt med tanken att jag kan säkert ha den till jul och jag vill ju kunna ha den när jag inte är gravid längre. Provade den i provrummet och gisses Amalia vad man växer... Den gick att stänga men ...
Blev nervös och sprang in på hm och köpte två gravidtröjor- nåt måste jag ju kunna ha på mig. Det är ju ändå mer än tre månader kvar:nailbiting:

Visst känner man sej ursnygg när tröjor i vanlig ogravid modell sitter som ett snörliv/tvångströja:D Skulle dra på mej favoritfleecen inför gårdagens långpromenad och kunde knappt andas. Bara att inse att strl 36 inte passar så bra över mage och tuttar längre:rofl: enda stället där det sitter normalt är över revbenen:angel: Jag satsar på stickade klänningar i jul. Dom töjer sej!!

Lillan har varit inne i en väldigt aktiv period i magen och nu kan äntligen sambon känna sparkar/buffarna också:love: Kan knappt fatta att jag bara jobbar 2månader efter julledigheten och sen går jag på föräldraledighet!! Jag får nästan svindel av tanken. Längtar dom en galning efter att få träffa det lilla pyret:heart

[QUOTE="Lazy Lady, post: 17265482, member: 25774]Kan knappt fatta att jag bara jobbar 2månader efter julledigheten och sen går jag på föräldraledighet!! Jag får nästan svindel av tanken. Längtar dom en galning efter att få träffa det lilla pyret:heart[/QUOTE]

...och jag blir helt stressad när jag tänker att det bara är 2 månader efter jul-ledighet kvar att jobba. Så mycket jag vill hinna med innan jag går hem. Lite för roligt jobb och lite för mycket kontrollbehov hos mig. :angel:Gissar dock att graviditeten tar ut sin rätt och får även mig att längta efter hemgång efter årsskiftet. :p

[QUOTE="Lazy Lady, post: 17265482, member: 25774]Kan knappt fatta att jag bara jobbar 2månader efter julledigheten och sen går jag på föräldraledighet!! Jag får nästan svindel av tanken. Längtar dom en galning efter att få träffa det lilla pyret:heart

...och jag blir helt stressad när jag tänker att det bara är 2 månader efter jul-ledighet kvar att jobba. Så mycket jag vill hinna med innan jag går hem. Lite för roligt jobb och lite för mycket kontrollbehov hos mig. :angel:Gissar dock att graviditeten tar ut sin rätt och får även mig att längta efter hemgång efter årsskiftet. :p[/QUOTE]

Mitt jobb är också roligt, men det är garanterat roligare att vara föräldraledig:) Jag ska ha kvar ansvaret för 2bolag (jobbar med bokföring) under ledigheten så lite "vuxenkontakt" blir det ändå.

Och här går jag och har mild panik över att jag har fyra låååånga månader kvar att jobba efter jul. Plötsligt känns mitt jobb så tråååååkigt och jag är jättesugen på att byta arbetsuppgifter/arbetsplats/nånting bara det händer något nytt. Har för närvarande inte speciellt stimulerande arbetsuppgifter och p.g.a. det tappat lite av entusiasmen som jag alltid känt för mitt yrke. Lite trist. :( Kommer garanterat byta arbetsplats under/efter föräldraledigheten.

Längtar efter att få vara hemma och bara behöva engagera mig i min egen unge.:love:

Hemkommen från tvillingkursen. Mycket bra information, väldigt mycket jag läst om innan men även mycket nytt. Kul att träffa andra som också ska ha tvillingar. :)
Det jag va mest nöjd med var information om amningen, jag har varit lite osäker på hur det ska fungera och tänkt typ -jag ger det ett försök funkar det inte blir det ersättning. Men nu tänker både jag o sambon att vi verkligen ska gå in för det, ge det tid att fungera och har förstått det positiva med att kunna amma dom. Så om det drt funkar, funkar delvis eller inte funkar alls, det får vi ju se.

I det stora hela är jag inte alls lika rädd för tanken om dom skulle komma tidigt eller överlag känner jag mig mer trygg med att jag o sambon snart faktiskt ska bli föräldrar :)

Och här går jag och har mild panik över att jag har fyra låååånga månader kvar att jobba efter jul. Plötsligt känns mitt jobb så tråååååkigt och jag är jättesugen på att byta arbetsuppgifter/arbetsplats/nånting bara det händer något nytt. Har för närvarande inte speciellt stimulerande arbetsuppgifter och p.g.a. det tappat lite av entusiasmen som jag alltid känt för mitt yrke. Lite trist. :( Kommer garanterat byta arbetsplats under/efter föräldraledigheten.

Längtar efter att få vara hemma och bara behöva engagera mig i min egen unge.:love:

Känner lika. Har aldrig varit så trött på mitt jobb som nu. Eller mina kollegor. Ska bli skönt att få en paus därifrån och koppla bort jobblivet ett tag. Hade tänkt gå hem 2 v innan BF så imorgon blir det exakt 4 månader kvar att jobba för mig.

Och jag som började mitt drömjobb två dagar innan jag plussade får panik över att "alla" förutsätter att man ska vara sjukskriven som tvillinggravid. Jag mår utmärkt och har ingen som helst lust att gå hemma än. Men det kan ju ändras fort!

...och jag blir helt stressad när jag tänker att det bara är 2 månader efter jul-ledighet kvar att jobba. Så mycket jag vill hinna med innan jag går hem. Lite för roligt jobb och lite för mycket kontrollbehov hos mig. :angel:Gissar dock att graviditeten tar ut sin rätt och får även mig att längta efter hemgång efter årsskiftet. :p

Mitt jobb är också roligt, men det är garanterat roligare att vara föräldraledig:) Jag ska ha kvar ansvaret för 2bolag (jobbar med bokföring) under ledigheten så lite "vuxenkontakt" blir det ändå.[/QUOTE]
Jag kanske låter som världens hemskaste människa, men jag trivdes inte alls med att vara föräldraledig sist. Kanske blir en annan femma denna gången när det är ett äldre barn att underhålla också. :)

Jag håller med er båda @fia-lisa och @Lazy Lady ...
Skönt att tänka att jag bara jobbar 2 månader efter jul och februari är ju dessutom kort!
Och superstressigt. Ingen är oersättlig men jag oroar mig ändå över att inte vara där. Och förra föräldraledigheten var jag på jobbet och drack kaffe flera gånger i veckan. Jag vill vara med när beslut tas även om jag är ledig.

Men jag njöt av att vara föräldraledig största delen. Tyckte det var mysigt och fritt. Hade många att umgås med. Jag är rädd att det ska bli tråkigare nu eftersom alla redan är klara med sina hemmatider...
Drömmen min var att få barn i november och spendera hela mysdecember hemma med bäbis förresten. Nu får jag vara ledig när våren kommer och det är inte fy skam heller!

Jag håller med er båda @fia-lisa och @Lazy Lady ...
Skönt att tänka att jag bara jobbar 2 månader efter jul och februari är ju dessutom kort!
Och superstressigt. Ingen är oersättlig men jag oroar mig ändå över att inte vara där. Och förra föräldraledigheten var jag på jobbet och drack kaffe flera gånger i veckan. Jag vill vara med när beslut tas även om jag är ledig.

Men jag njöt av att vara föräldraledig största delen. Tyckte det var mysigt och fritt. Hade många att umgås med. Jag är rädd att det ska bli tråkigare nu eftersom alla redan är klara med sina hemmatider...
Drömmen min var att få barn i november och spendera hela mysdecember hemma med bäbis förresten. Nu får jag vara ledig när våren kommer och det är inte fy skam heller!

Vi har värsta tiden på året feb-maj på jobbet med alla bokslut. Så det ska bli rätt skönt att bebisen i början på april. Jag fuskar ju och går hem 4v före bf. Jag skulle faktiskt kunna tänka mej att gå redan nu:p
Tycker hjärnan är totalt mos? Nån mer som lider av gravidhjärna?
Cheferna bara flinar åt mina tabbar på jobbet, tur att dom är otroligt förstående:o

Nu i veckan ska jag börja på den där tapetseringen som inte blivit påbörjad av vårt nya sovrum och bebisens blivande sovrum. Ska faktiskt bli roligt. Att det är lite stök över jul gör inget för vi är inte hemma ändå:up:

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har börjat producera mjölk! :nailbiting: Tyckte brösten var ovanlig ömma igår och när jag smorde in mig efter duschen blev jag plötsligt blöt om fingrarna... Helt sjukt, men häftigt hur kroppen funkar och utvecklas från dag till dag!

Det är något jag också funderat på, tycker att det börjar bli jobbigt nu (svårt att böja sig mm) men i min app står det att bebis väger ca 450 gram.
Är i vecka 23 nu och tanken på att den ska upp till 3-4 kilo eller kanske mer innan den kommer ut är inte så lockande :nailbiting:.

2 åringen vägde ca 5,3 kg när han föddes veckan innan BF :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka