Vårföräldrar 2016 del 2

Efter typ en månads förkylning ger inte nästäppan med sig.... Gissar att det är gravidtrubbel nu :up:
Direkt jag lägger mig- även om jag halvligger i soffan så svullnar allt igen. Jag vet att man inte ska använda nässpray så länge men tillslut på natten blir jag desperat eftersom jag inte kan andas och vet att en spray med den löser bekymret.
Provat nasonex som man tydligen kan använda längre men det funkar inte alls. Nån som vet vad man ska göra? Med vänlig hälsning, desperat och snarkande...

Använde Nasoferm varje kväll från v.8/9. Nästäppan försvann i samband med förlossningen.

Idag har vi gjort halva tiden! :bump:

[URL=http://s289.photobucket.com/user/Anna87a/media/Mobile%20Uploads/PhotoGrid_1449403195795_zpsf71v1nwy.jpg.html][/URL]

Sover också rätt kasst nu. Somnar liksom i höfterna när jag ligger på sidan, vilket är den enda sovställning som funkar, vaknar och måste vända på mig typ varje timme. Plus upp och kissa ett par gånger på det. Har försökt palla upp kroppen med kuddar men får inte riktigt till det.

Annars mår jag fortfarande toppen. Har börjat boa lite både maken och jag. Maken rensar och slänger och jag köper nytt och möblerar om :p

Idag fick jag den bästa födelsedagspresenten hittills, i form av en tydlig buff inifrån magen. :love: Omöjligt att förväxla med något annat kroppsligt fenomen, ingen tvivel om att det var bebisen! Och imorgon är det dags för RUL! :heart
Grattis! (Både på födelsedagen och till buffen!):)

Idag fick jag den bästa födelsedagspresenten hittills, i form av en tydlig buff inifrån magen. :love: Omöjligt att förväxla med något annat kroppsligt fenomen, ingen tvivel om att det var bebisen! Och imorgon är det dags för RUL! :heart

Grattis på födelsedagen :) Förstår att det va en riktigt bra present :heart

Grattis på födelsedagen! :bump: Visst är det härligt med småbuffarna!

Grattis! (Både på födelsedagen och till buffen!):)

Grattis på födelsedagen :) Förstår att det va en riktigt bra present :heart

Tack! :) Det kändes helt underbart att få ett omisskännligt tecken på att det faktiskt är en pigg krabat där inne. Blev alldeles tårögd (men säg det som inte gör mig tårögd nuförtiden...).

Åh :love: vad skönt att få känna att bebis faktiskt är där och massor med grattis på födelsedagen! Det kommer gå superbra imorgon. :heart

Jag har också känt bebis ett tag nu, är nog en vecka tillbaka ungefär sen jag kände det första gången tillräckligt för att faktiskt tänka "oj, det var nog inte bara magen som bubblade". Sen ett par dagar tillbaka så känns det "buffar" och "sparkar" lite då och då, mest tydligt när jag halvligger eller ligger ner och är stilla. Har till och med känt på utsidan en och annan gång, sambon är lite lätt avundsjuk :D:love:

Igår var vi med tvååringen för att hälsa på tomten. Han var helt lyrisk och skrek "totte, totte" hela tiden :love:

Men råkade se mig i en spegel i restaurangen som vi besökte och jäklar jag ser verkligen höggravid ut :o :eek: Ska på julbord med jobbet på onsdag så får väl höra flera kommentarer där eftersom jag inte varit på något APT sen innan sommaren :angel: Vecka 25, och trots att jag älskar sparkarna i magen så har jag tröttnat och hoppas verkligen så innerligt att de lägger kejsarsnittet ännu tidigare än 1 vecka innan. Det är tungt och jag är stor som ett hus, så vet inte riktigt hur det ska gå hela vägen till mitten av mars :crazy:

Kortet är taget vecka 25+0 (byter vecka på torsdagar)

b174236.jpg

Igår var vi med tvååringen för att hälsa på tomten. Han var helt lyrisk och skrek "totte, totte" hela tiden :love:

Men råkade se mig i en spegel i restaurangen som vi besökte och jäklar jag ser verkligen höggravid ut :o :eek: Ska på julbord med jobbet på onsdag så får väl höra flera kommentarer där eftersom jag inte varit på något APT sen innan sommaren :angel: Vecka 25, och trots att jag älskar sparkarna i magen så har jag tröttnat och hoppas verkligen så innerligt att de lägger kejsarsnittet ännu tidigare än 1 vecka innan. Det är tungt och jag är stor som ett hus, så vet inte riktigt hur det ska gå hela vägen till mitten av mars :crazy:

Jättefin mage men jag förstår att det känns tungt när det är så långt kvar! Tror du att du kan få diskutera möjligheten till tidigare snitt?

Jättefin mage men jag förstår att det känns tungt när det är så långt kvar! Tror du att du kan få diskutera möjligheten till tidigare snitt?

Nja, det är nog tyvärr bara om det blir en stor bebis igen som vi kan diskutera ett tidigare snitt men jag tänker fråga och hoppas :angel: För det känns omöjligt till mars :crazy:

b174236.jpg
Förstår att det känns tungt när det är frågan om månader kvar. Den är verkligen klotrund i profilen! Ser ut som den mest växer rakt ut och inte så mycket åt sidorna- du har ju fortfaranden midja liksom!
Orättvist att vissa kan gå runt och se helt ogravida ut fram till bf.

Jag börjar märka av att det är jobbigt att knyta skorna och dra dragkedjan på chapsen. Magen är ivägen.
Tog jättelänge denna graviditeten innan jag kände några rörelser men nu bökar det hela tiden tycker jag. Dygnsrytm vad är det? Denna ungen verkar aldrig sova.
Nu är det fullt ös hela denna veckan med mycket på jobb och mycket uppvisningar på skola och dagis. Vill inte ställa av hästen än heller eftersom det funkar att rida än så länge. Bättre ta vilan så sent som möjligt! Men jag får verkligen sparka ut mig i blåsten... Hela mitt väsen vill mysa hemma istället. När jag väl kommit upp är det roligt men jag skäms över att säga att jag nästan längtar efter att lägga ner...
Förra graviditeten gick jag på havandeskapspenning tre sista månaderna. Kommer jag inte på göra nu- har fortfarande ingen vikarie. Men första mars vill jag checka ut och hinna vara hemma och ha tråkigt.

. Den är verkligen klotrund i profilen! Ser ut som den mest växer rakt ut och inte så mycket åt sidorna- du har ju fortfaranden midja liksom!
Orättvist att vissa kan gå runt och se helt ogravida ut fram till bf.

Jag börjar märka av att det är jobbigt att knyta skorna och dra dragkedjan på chapsen. Magen är ivägen.
Tog jättelänge denna graviditeten innan jag kände några rörelser men nu bökar det hela tiden tycker jag. Dygnsrytm vad är det? Denna ungen verkar aldrig sova..

Nja, det har blivit en hel del även på midjan, rygg och lår även om det inte syns för främlingar. Har trots allt gått upp drygt 20 kg redan :o Men ja, de två senaste barnen har tydligen en tendens att ligga liksom utanför magen och bilda en stor boll på framsidan O_o

Haha man blir förvånad över hur osmidig man blir fort :angel: Själv har jag fått ställa en stol i hallen för att kunna ta på mig skorna, ett tips för det är toppen att slippa böja sig :up: En aktiv bebis alltså? Spännande att se om bebisen följer samma rytm på utsidan.

Mina bebisar har bytt läge i magen, har tyckt senaste veckan att magen blivit mindre och nu står den ut på sidorna.. Bakifrån ser det ut som magen sticker ut o den har minskat/stått stilla framåt.. Inte speciellt snyggt faktiskt ;) ser väldigt bred ut i alla kläder..

Idag är det dags för tvillingutbildning o ryggen strejkar.. Har sovit dåligt hela natten och känns som ryggen ska gå av. Typiskt, får hoppas att det rättar till sig innan vi ska dit, annars blir det långa 4,5 timmar :)

Mina bebisar har bytt läge i magen, har tyckt senaste veckan att magen blivit mindre och nu står den ut på sidorna.. Bakifrån ser det ut som magen sticker ut o den har minskat/stått stilla framåt.. Inte speciellt snyggt faktiskt ;) ser väldigt bred ut i alla kläder..

Idag är det dags för tvillingutbildning o ryggen strejkar.. Har sovit dåligt hela natten och känns som ryggen ska gå av. Typiskt, får hoppas att det rättar till sig innan vi ska dit, annars blir det långa 4,5 timmar :)

Putta till dom lite lätt, det gör jag ifall bebisen ligger tokigt :angel: :o

Tvillingutbildning :confused: Vad innebär det?

Länge sen jag skrev här!
Vi har RUL i mitten på december, ska bli kul att se den lille igen även om jag helt plötsligt blivit nervös... Gillar @sicx statistik där, lugnade mig lite! :up:
Har inte känt av kiddot alls vad jag vet, är i vecka 17 så jag längtar efter att få något livstecken för jag känner mig fortfarande inte gravid. Fått det jobbigt med huvudvärk men annars är det bara magen som gör att jag kanske faktiskt tror på att det finns något där inne - den har fullständigt exploderat senaste veckan, känner mig helt enorm och har fått köpa gravidtröjor för att täcka magen. Min svärmor gjorde tut-ljud åt mig häromdagen när jag skulle resa mig upp (alltså som när en lastbil backar) :p så nog händer det saker där. Har däremot gått NER två kilo i vikt, vilket inte är mig emot, hade en del att ta av och jag är mest sugen på äpplen och clementiner... :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka