Vårföräldrar 2016 del 2

Hudbristningar... I förra graviditeten fick jag mina bristningar efter förlossningen. I denna märkte jag häromdagen att jag redan fått nya bristningar. Inte på magen eller brösten dock utan på muffen!?! Där har jag inte gått upp så mycket att huden borde brista... :o

Jag spanar efter bristningar varje dag.. Smörjer som en tok (även om det kanske inte hjälper nåt nämnvärt, det är skönt i alla fall för en torrboll som mej)
Än så länge *pepparpeppar* har det inte dykt upp några. Vet inte när dom "brukar" komma? Jag har massor av gamla bristningar sedan tonåren och trodde jag skulle börja likkna en zebra ganska tidigt i graviditeten.
Muffen har jag dock inte kollat;)

Känns som att vi har massor att köpa inför plutts ankomst..
Än så länge har vi köpt:

*babyskydd med bas
*spjälsäng
*overall i teddyfleece
*ett gäng bodys och byxor strl 50 och 56
*ett par pyjamaser
*ett par mjuka bommullsfiltar
*hokus pokus stol fyndades på facebook köp o sälj idag

börjar känna att det är dags att öka taktenO_o

Jag spanar efter bristningar varje dag.. Smörjer som en tok (även om det kanske inte hjälper nåt nämnvärt, det är skönt i alla fall för en torrboll som mej)
Än så länge *pepparpeppar* har det inte dykt upp några. Vet inte när dom "brukar" komma? Jag har massor av gamla bristningar sedan tonåren och trodde jag skulle börja likkna en zebra ganska tidigt i graviditeten.
Jag tror dessvärre inte det hjälper att smörja. Min erfarenhet säger att det är hormonellt... Smörjer dock också magen, mest för att det kliar så förbannat annars. Muffen har jag dock inte smörjt alls men den känns inte jättetorr heller... :p

Jag tror dessvärre inte det hjälper att smörja. Min erfarenhet säger att det är hormonellt... Smörjer dock också magen, mest för att det kliar så förbannat annars. Muffen har jag dock inte smörjt alls men den känns inte jättetorr heller... :p

Jag tror inte heller att det hjälper mer än att det faktiskt är skönt att hålla huden mjuk. Fast iofs, muffen kanske va torrare än du trott:cautious::rofl:
Skämt åsido, får man bristningar så får man.

Bristningar- jag hade inga alls. Sen gick jag över tiden och då kom det runt naveln- och riktigt breda även in de är korta. I vanliga fall syns de inte så mycket eftersom naveln kröp in och bristningarna liksom sitter i navelhålet...
Nu har naveln tittat ut och bristningarna är precis likadana som när de nyss hände :wtf:. Ser ut som jag gjort en naveloperation...

Med tanke på att de liksom inte ens bleknat så hoppas jag verkligen jag slipper det denna gången:angel:

Det är individuellt när de dyker upp. En del får först dagen efter förlossning. :eek: Så jäkla grymt om man klarat sig fram tills dess att då åka på det EFTER.

Igår köpte jag plötsligt en mammatröja på HM, den var så himla skön :love: Magen har verkligen sagt plopp den här veckan, så det kändes rimligt med nåt som sitter bra med en kagge. :D

I natt var jag på julfest med jobbet. När det ställdes fram rödvin på bordet så tänkte jag att alkohol en gång under graviditeten inte kunde vara så farligt. Det blev även drinkar och någon öl i baren. Var tillslut rejält berusad och hoppades att inte så många skulle tänka på att jag var gravid och full. Vaknade med sådan ångest att jag knappt kunde somna om, det tog ett tag att förstå i det nyvakna töcknet att jag bara drömt och inte varit berusad på riktigt. ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Jag är också sugen på vin ibland :). Såpass att jag har köpt alkoholfritt vin trots att jag normalt tycker att det smakar blä :D.

Men tyckte att det var jobbigast i början av graviditeten när allt kändes så ovisst. Typ, här får jag gå och må dåligt och vara trött och inte ens få äta god ost och dricka vin. Och kanske får vi inte ens någon bebis :(.

Nu när det gått så här långt känns det mycket lättare att avstå saker, nu är det ju klart och tydligt att det verkligen är en bebis i magen!

Fast jag kan ärligt säga att jag är sugen på ett glas rödvin till fredagsmiddagen... Kan vara just för att man inte får som det där glaset verkar extra gott.

Har också drömt att jag varit full, och kedjerökt. Jag säger också ärligt att jag blir lite avundsjuk på sambons vinglas på fredagskvällen. Smakade en klunk för ett tag sen, för att se om det var lika gott som jag tänkte mig. Det var det :D

Jag är också sugen på vin ibland :). Såpass att jag har köpt alkoholfritt vin trots att jag normalt tycker att det smakar blä :D.

Men tyckte att det var jobbigast i början av graviditeten när allt kändes så ovisst. Typ, här får jag gå och må dåligt och vara trött och inte ens få äta god ost och dricka vin. Och kanske får vi inte ens någon bebis :(.

Nu när det gått så här långt känns det mycket lättare att avstå saker, nu är det ju klart och tydligt att det verkligen är en bebis i magen!
Men alkoholfritt rödvin är ju inte ens i närheten av att likna rödvin, tycker mest det smakar jäst plommonsaft...:yuck: Alkoholfri öl tycker jag dock funkar liksom alkoholfritt bubbel om man ska lyxa till det! Jag tyckte nog det var lättare i början, för då mådde jag så illa att jag inte var sugen på någonting. ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Men alkoholfritt rödvin är ju inte ens i närheten av att likna rödvin, tycker mest det smakar jäst plommonsaft...:yuck: Alkoholfri öl tycker jag dock funkar liksom alkoholfritt bubbel om man ska lyxa till det! Jag tyckte nog det var lättare i början, för då mådde jag så illa att jag inte var sugen på någonting. ;)

Nej, jag vet, det är inte alls samma sak. Men det ser ju likt ut i glaset i alla fall :D.

Ett tips om en alkoholfri (eller nästan, 0,3%) öl som är jättegod är Drink in the sun från Mikkeler. Den är verkligen god, dricker gärna den även när jag kan dricka alkoholhaltig öl.

Nej, jag vet, det är inte alls samma sak. Men det ser ju likt ut i glaset i alla fall :D.

Ett tips om en alkoholfri (eller nästan, 0,3%) öl som är jättegod är Drink in the sun från Mikkeler. Den är verkligen god, dricker gärna den även när jag kan dricka alkoholhaltig öl.

Håller med på den! Jag dricker i princip aldrig lager när jag dricker öl eftersom jag tycker det blir för blaskigt för mig men Mikkellers alkofria funkar alldeles utmärkt de gångerna vi går på pub och jag blir sugen! Alkoholfritt bubbel och vitt kan jag också dricka och det finns faktiskt sorter där som är tillräckligt likt "äkta vara" för att det ska stilla vinsuget :D

Senast ändrad:
Imorse var vi på RUL! Hade en supertrevlig barnmorska och allting såg alldeles perfekt ut på kiddot, tog lite extra petande och buffande att få syn på allt eftersom kiddo vägrade samarbeta, ligger i släkten att vara bångstyrig :angel: Hon kunde inte se kön eftersom det var så mycket stimmande där inne och kiddot låg långt ner i bäckenet så vi får fortsätta gissa fram till hen är ute :D ska bli intressant att se om jag har rätt i "pojk-känslan" jag haft hela tiden! Men nu får vi ju spåna fram namn till båda kön så vi inte står helt chockade på förlossningen.

Det var dock fantastiskt att få se plutten igen, speciellt nu när hen är större och ser mer bebislik ut eller vad man ska säga. Tror både jag och sambo tyckte det var väldigt mysigt! :love:

Jag må inte vara så sugen på vin men skulle kunna mörda för chevre! Visst är det ok att äta om man gratinerar den?

Jajemen! Har den "bubblat" så ska det vara okej. Tänkte själv göra det en dag nästa vecka, chevretoast i ugn med honung, rödbetor och valnötter :bump: lääängtar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka