Vårföräldrar 2016 del 2

Imorse var vi på RUL! Hade en supertrevlig barnmorska och allting såg alldeles perfekt ut på kiddot, tog lite extra petande och buffande att få syn på allt eftersom kiddo vägrade samarbeta, ligger i släkten att vara bångstyrig :angel: Hon kunde inte se kön eftersom det var så mycket stimmande där inne och kiddot låg långt ner i bäckenet så vi får fortsätta gissa fram till hen är ute :D ska bli intressant att se om jag har rätt i "pojk-känslan" jag haft hela tiden! Men nu får vi ju spåna fram namn till båda kön så vi inte står helt chockade på förlossningen.

Det var dock fantastiskt att få se plutten igen, speciellt nu när hen är större och ser mer bebislik ut eller vad man ska säga. Tror både jag och sambo tyckte det var väldigt mysigt! :love:

Åh, vad härligt! :love:

Vi ska på RUL på måndag och jag börjar bli nervös för att det ska vara något fel på barnet eller något annat som är tokigt...gah! :nailbiting:

Jajemen! Har den "bubblat" så ska det vara okej. Tänkte själv göra det en dag nästa vecka, chevretoast i ugn med honung, rödbetor och valnötter :bump: lääängtar!

Exakt vad jag tänkte göra imorgon, minus valnötterna för att inte ta död på maken. Gud så sugen jag blev nu!

Åh, vad härligt! :love:

Vi ska på RUL på måndag och jag börjar bli nervös för att det ska vara något fel på barnet eller något annat som är tokigt...gah! :nailbiting:

Ja, det var verkligen skönt att ha det gjort, både för att se kiddot och för att kunna slappna av!

Åh, det kommer gå jättebra på måndag! Jag hade också börjat bli lite nojig och nervös inför RUL, efter kub var man lugn ett tag och ungen mådde ju bra, men allt eftersom veckorna går och man inte riktigt får någon bekräftelse på att kiddot är där inne så hinner man ju bli nojig igen. Plus då "allt" som kan vara fel på RUL, så jag var också nervös! Men väl där så var det lugnt, man kan ju ändå inte göra något åt det, det är vad det är :) jag googlade lite statiskt också och det lugnade mig, 99% av alla RUL visar en normal och frisk unge, det är ändå rätt bra statistik :D

Nu har bebbarna disco i magen igen :)
Nästa vecka är det dags för tvillingutbildning & ääääntligen tul! Ska bli så kul o få en rejäl genomgång av både två igen, se vad dom väger & bara få titta på dom :love::love:
Börjar längta galet mycket till det är dags för dom att komma ut :heart

Men alkoholfritt rödvin är ju inte ens i närheten av att likna rödvin, tycker mest det smakar jäst plommonsaft...:yuck: Alkoholfri öl tycker jag dock funkar liksom alkoholfritt bubbel om man ska lyxa till det! Jag tyckte nog det var lättare i början, för då mådde jag så illa att jag inte var sugen på någonting. ;)
När jag var på fest hällde min bordherre av misstag upp rödvin i mitt alkoholfria ... Halleluja vilken skillnad... Suck!!

Är det någon som har testat gravidkudde? Sover dåligt eftersom jag är van att sova på mage eller i framåtstupa sidläge men då är det en liten knodd som sparkar så att jag vaknar. På rygg är uteslutet då jag blir supertäppt på nätterna och ryggläge förvärrar avsevärt.

Har försökt bulla upp med kuddar mellan ben och som stöd för mage men de hamnar någonannastans när jag somnat och då får jag leta efter kuddar varje gång jag vaknar också.

Är det någon som har testat gravidkudde?

Googlade på dem och det såg verkligen skönt ut! Jag har en amningskudde, kanske ska testa att sova med den, tycker också att det är svårt att sova bekvämt.

Jag sover gärna på rygg men det är inte skönt nu, både för att magen börjar bli tyngre och pga foglossning.

Googlade på dem och det såg verkligen skönt ut! Jag har en amningskudde, kanske ska testa att sova med den, tycker också att det är svårt att sova bekvämt.

Jag sover gärna på rygg men det är inte skönt nu, både för att magen börjar bli tyngre och pga foglossning.
Har också en amningskudde - kanske ska testa med den först! :up:

Är det någon som har testat gravidkudde? Sover dåligt eftersom jag är van att sova på mage eller i framåtstupa sidläge men då är det en liten knodd som sparkar så att jag vaknar. På rygg är uteslutet då jag blir supertäppt på nätterna och ryggläge förvärrar avsevärt.

Har försökt bulla upp med kuddar mellan ben och som stöd för mage men de hamnar någonannastans när jag somnat och då får jag leta efter kuddar varje gång jag vaknar också.
Jag har inte testat gravidkudde, men det ser skönt ut! För mig funkar det dock rätt hyfsat med vanliga kuddar mellan knäna och som stöd för magen. Ligger nog ganska stilla när jag sover. Är gravidkudde mer som vanliga kuddar i konsistensen? Har inte provat att sova med amningskudden, men den är ju ganska hård när den väl format sig, så är osäker på om det är bekvämt en hel natt.
I informationsmaterialet jag fick i början av graviditeten avrådde de från att sova på rygg efter efter v 20 pga försämrat blodflöde. De rekommenderade att sova på vänster sida, eftersom det ger bäst blodflöde och minst risker för fostret. Är det någon annan som fått den informationen? Ligga på rygg tycker jag är obekvämt med tung mage i vilket fall, däremot pallar jag inte att ligga på samma sida hela tiden. Längtar efter att kunna sova på mage igen! Under första graviditeten trodde jag att det skulle gå bra efter förlossningen, men sen gjorde det för ont i brösten så länge jag ammade, så är väl ett tag kvar...

Jag har inte testat gravidkudde, men det ser skönt ut! För mig funkar det dock rätt hyfsat med vanliga kuddar mellan knäna och som stöd för magen. Ligger nog ganska stilla när jag sover. Är gravidkudde mer som vanliga kuddar i konsistensen? Har inte provat att sova med amningskudden, men den är ju ganska hård när den väl format sig, så är osäker på om det är bekvämt en hel natt.
I informationsmaterialet jag fick i början av graviditeten avrådde de från att sova på rygg efter efter v 20 pga försämrat blodflöde. De rekommenderade att sova på vänster sida, eftersom det ger bäst blodflöde och minst risker för fostret. Är det någon annan som fått den informationen? Ligga på rygg tycker jag är obekvämt med tung mage i vilket fall, däremot pallar jag inte att ligga på samma sida hela tiden. Längtar efter att kunna sova på mage igen! Under första graviditeten trodde jag att det skulle gå bra efter förlossningen, men sen gjorde det för ont i brösten så länge jag ammade, så är väl ett tag kvar...
Jag tycker också det ser skönt ut! Skulle vilja ha en som formar sig lagom mycket. ;)

Ja, dessvärre är nog mag-sovande en bit bort. Förra gången läckte jag mjölk så det stod härliga till när jag ammade, så ville vi undvika mjölkpool i sängen var det endast ryggläge som gällde...

Efter typ en månads förkylning ger inte nästäppan med sig.... Gissar att det är gravidtrubbel nu :up:
Direkt jag lägger mig- även om jag halvligger i soffan så svullnar allt igen. Jag vet att man inte ska använda nässpray så länge men tillslut på natten blir jag desperat eftersom jag inte kan andas och vet att en spray med den löser bekymret.
Provat nasonex som man tydligen kan använda längre men det funkar inte alls. Nån som vet vad man ska göra? Med vänlig hälsning, desperat och snarkande...

Efter typ en månads förkylning ger inte nästäppan med sig.... Gissar att det är gravidtrubbel nu :up:
Direkt jag lägger mig- även om jag halvligger i soffan så svullnar allt igen. Jag vet att man inte ska använda nässpray så länge men tillslut på natten blir jag desperat eftersom jag inte kan andas och vet att en spray med den löser bekymret.
Provat nasonex som man tydligen kan använda längre men det funkar inte alls. Nån som vet vad man ska göra? Med vänlig hälsning, desperat och snarkande...

Jag svullnar också igen totalt och snarkar som en gammal gubbe.. Jag använder Nezeril innan jag lägger mej precis och 1 gång på natten. Får panik när jag inte kan andas.. Min barnmorska tyckte det va ok så länge det bara är på natten.

Jag svullnar också igen totalt och snarkar som en gammal gubbe.. Jag använder Nezeril innan jag lägger mej precis och 1 gång på natten. Får panik när jag inte kan andas.. Min barnmorska tyckte det va ok så länge det bara är på natten.
Ok låter ju bra, jag tar oxå bara på natten men sambon gnäller över att jag är som en knarkare och att det inte är bra... Och jag menar att jag måste få sova. Får oxå helt panik när jag inte kan andas ordentligt.

Min BM avrådde från nasonex, varför vet jag dock inte. Jag blir också helt igentäppt på nätterna och tar Nezeril innan läggdags och oftast en gång mitt i natten.

• Gilla
Reactions: Ray
Har också en amningskudde - kanske ska testa med den först! :up:
Nu har jag sovit med amningskudden en natt och det var ett lyft från att bulla upp med kuddar eftersom den stannade på plats bättre, men inte optimalt då den är för kort för att räcka till både benstöd och upp-pallning för mage och överkropp. Blev dock än mer sugen på gravidkudde nu. Ska bara fundera ut vilken modell som verkar bäst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka