Vårföräldrar 2016 del 2

Det är säkert olika om det går att se, men jag kan iaf säga att det synts på mig i ansiktet ganska tidigt (långt innan man sett magen). När några påpejkade det då trodde jag inte på det, men har sett på foton i efterhand att jag verkligen var rundare i ansiktet. Denna gång tycker jag själv att jag lagt märke till det, men det kan ju vara inbillning också...
Jag är rundare i ansiktet (och även i övrigt) men att man kan skilja på graviditet eller vanlig viktuppgång. Särskilt med en bebis i famnen.
Det är fascinerande :p
Men de har ju rätt så nåt måste det ju vara även om jag själv inte ser eller förstår!

Jag kanske låter som världens hemskaste människa, men jag trivdes inte alls med att vara föräldraledig sist. Kanske blir en annan femma denna gången när det är ett äldre barn att underhålla också. :)
Jag har inte börjat längta fram till föräldraledigheten ännu. Känns fortfarande så avlägset. Men nu när ni säger det är det ju bara ca 3 månader kvar. Och runt jul går tiden så fort, så snart börjar det närma sig! Jag tyckte det var mycket roligare med föräldraledighet tillsammans med äldre syskon, men det kan nog ha haft en del att göra med att jag var ganska nyinflyttad och inte kom ut så mycket bland folk med första barnet.

Just nu känner jag mig ganska bra, förutom att jag fortfarande är rätt trött (fått järntabletter, så förhoppningsvis blir det bättre snart). Skulle gärna hoppa direkt till BF efter nyår, är lite rädd för att det blir tungt och jobbigt mot slutet av graviditeten...

Jag är rundare i ansiktet (och även i övrigt) men att man kan skilja på graviditet eller vanlig viktuppgång. Särskilt med en bebis i famnen.
Det är fascinerande :p
Men de har ju rätt så nåt måste det ju vara även om jag själv inte ser eller förstår!
Hmm, det har du rätt i förstås. Men sådär plötslig viktuppgång kanske inte är så vanlig? Vid dessa tillfällen var jag nog inte rundare ngnannanstans än i ansiktet (än...).

Jag kom ut officiellt på nya jobbet förra veckan eftersom jag gick från lite småplufsig till tydligt gravid på någon dag. :D ingen hade anat något alls hävdar de!

Men va fasen! Ska inte du ha tvillingar?!O_o
För 5veckor sedan syntes det rätt väl att jag är gravid. Med 1..:o

Jag tycker det har varit väldigt tydligt ganska länge men har kört på fluffiga tröjor eller poncho ;) Är ju ganska ny här, så ingen vet väl riktigt hur jag brukar se ut tänker jag. Även om jag inte fattar att ingen noterat den ganska stabila kaggen! :p

Lite löshoppning på schemat idag. Jättebra gravidaktivitet för alla med lagom foglossning. Härlig känsla i kroppen efter man lekt bordercollie i nån timme :devil:

Halvvägs idag då! Här med sambons långkalsonger (bor typ i dom här hemma) och lagom morgontrött fejs :D

image_zpshf8dqf5v.jpeg

Igår var jag, sambo och mamma iväg en runda och tittade lite barnvagnar och diverse annat bebisrelaterat. Vi har bestämt oss för vagn efter igår, egentligen innan också men det behövdes en liten provrunda först och nu känner vi oss säkra. Känns skönt att ha börjat i någon ände! Förmodligen beställs den efter jul/i början på januari, får se lite om det blir någon extra rea. Den är redan på kampanj så förmodligen inte men det skadar knappast att vänta och se.

Var inom Ikea en sväng igår också och tittade en snabbis på deras spjälsängar också, hittade faktiskt en grå där vi båda gillade men vi får se lite hur vi gör. Det är ju knappast något vi behöver köpa redan :p

Nu börjar jag dock känna att det kliar lite i köp-fingrarna, det finns ju så mycket fint man vill ha! :love:

Fick ett samtal från babyaffären här hemma.
Dom ville bara berätta att vår vagn har kommit så vi kunde ringa ett par dagar innan vi ville hämta ut den :)
Alltså snacka om att jag skulle vilja ha hem den NU NU NU!
Ska dock vänta till bebisarna anlänt :)

Fick ett samtal från babyaffären här hemma.
Dom ville bara berätta att vår vagn har kommit så vi kunde ringa ett par dagar innan vi ville hämta ut den :)
Alltså snacka om att jag skulle vilja ha hem den NU NU NU!
Ska dock vänta till bebisarna anlänt :)
Vad är de för vagn? Kommer också behöva syskonvagn nämligen :)

Den har jag funderat på! Utvärdera gärna hur den känns :)

Jag kommer ju inte ta hem den från bebisarna kommit men efter det kan jag utvärdera.
Har provkört den inomhus med min brors tvillingar i och det va superlätt att köra, behövde bara en hand för att göra en helomvändning :)
Jag förutsätter att den är av bra kvalite när det är Emmaljunga ;)

Vi köpte precis en vagn! :bump: Slog till på ett paketerbjudande med en Brio Smile med sitt- och liggdel och babyskydd. Förmodligen får vi hem den på fredag, så kan den stå och vara i vägen i fyra månader sen. :D

Hurra! Samma paket som vi kommer köpa! Gillar verkligen Brio Smile:en :D vilken färg blev det?

Jag vill också beställa min (eh.. VÅR:idea:) så den kan vara ivägen och provköras lite i hallen när man går förbi :angel:

Hurra! Samma paket som vi kommer köpa! Gillar verkligen Brio Smile:en :D vilken färg blev det?

Jag vill också beställa min (eh.. VÅR:idea:) så den kan vara ivägen och provköras lite i hallen när man går förbi :angel:

Haha, det är rätt! Vi med samma BF-datum måste hålla ihop! (Du ska se att ni också får en liten tjej. ;))

Det blev en helsvart, på blivande faderns begäran. Ville inte tvinga på honom en färg han inte gillade, och man kan ju alltid piffa till den med filtar och hängande färgglada små djur och sånt. :)

Vi kör också på Smilen :D Tänkte beställa efter jul. Önskar oss presentkort i julklapp :idea:

Haha, det är rätt! Vi med samma BF-datum måste hålla ihop! (Du ska se att ni också får en liten tjej. ;))

Det blev en helsvart, på blivande faderns begäran. Ville inte tvinga på honom en färg han inte gillade, och man kan ju alltid piffa till den med filtar och hängande färgglada små djur och sånt. :)

Haha, Smile-klubben här alltså! :D
Min mormor och morfar är världens goaste och hjälper gärna till när de kan och tycker om att ge så de har redan sagt att de självklart vill bidra med en peng till vagnköp, så himla tacksam för det :love:

Precis @KattenKorven, 3 maj for ever liksom ;) haha ja, tro fan det kommer ploppa ut en liten tjej och överraska oss alla! Men det blir precis lika bra det med :D

Vi kommer också välja den helsvarta (vill inte vara sämre ;)) med tanken om att man dels inte kommer tröttna på svart och det är lätt att piffa upp med färg på allt annat, det är enklare att byta färg på påslakanet när man tröttnat än att köpa ny vagn för att man inte gillar rött längre känner jag :idea: sen gillade jag faktiskt det svarta chassit bättre än det silvriga också, bonus bara det ju!

Lite löshoppning på schemat idag. Jättebra gravidaktivitet för alla med lagom foglossning. Härlig känsla i kroppen efter man lekt bordercollie i nån timme :devil:
Ett annat tips är att ha sjuk häst med kolik och köra raska promenader 1 gång i timmen i 12 h över natten. :meh: Fötter, muff, mage och rygg skriker av lycka! Känner mig väl upplagd för lite fasta och Glukosbelastningstest nu på förmiddagen. Yei... Fördel dock att jag troligtvis kommer somna under väntan på blodprov 2. :up:

• Gilla
Reactions: Ray
Glukosbelastningstest nu på förmiddagen. Yei... Fördel dock att jag troligtvis kommer somna under väntan på blodprov 2. :up:

Vet inte när eller om du gjort det förut ? . Jag gjorde en glukosbelastning förra veckan och det har kommit en ny sort, Gluco 75, en klar vätska med liten smak av citron som var betydligt lättare att dricka än den vita smörjan man fått innan :yuck: Hur kommer det sig att du ska göra en sådan ? Kan ha missat i tråden :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat