Vårföräldrar 2016 del 2

Jag tror det också. Har läst att magen gör ett växtskutt kring vecka 20 (är ju i mitten av 19 nu) så jag är faktiskt inte orolig (eller jo lite såklart, men inte mer än vanligt). Men lite irriterande är det ju när man varit så glad åt att ha varit pigg. Min mage har också skuttat iväg, i dag var första dagen jag inte lyckats få på mig mina vanliga jeans på morgonen (eller, det gick precis när jag stod upp men jag kände att knappen nog skulle ryka om jag satte mig ned). En kollega har gjort anspelningar på att det kanske är flera där inne, men bönan är så väl undersökt så det vore konstigt om de lyckats missa ett hjärta. Men från att ha tyckt att jag inte har någon mage alls så tycker jag att jag har jättemage! Skumt!

Och jag håller såklart tummarna för kolikhästen jag också! Uppdatera @fia-lisa !

Då är vi på samma ställe, "roligt" att det är så lika! Jag har ju faktiskt två där inne, så jag får förlika mig med att magen drar iväg tror jag :D

2 åringen vägde ca 5,3 kg när han föddes veckan innan BF :laugh:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:;).
Hoppas verkligen inte att den här bebben blir så stor. Storebror vägde 3800 g också en vecka innan BF och då var jag gigantisk.
Så jag väntar mig inte att den här kommer att vara mini men fem kilo är i mäktigaste laget tänker jag...

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:;).
Hoppas verkligen inte att den här bebben blir så stor. Storebror vägde 3800 g också en vecka innan BF och då var jag gigantisk.
Så jag väntar mig inte att den här kommer att vara mini men fem kilo är i mäktigaste laget tänker jag...

Haha jag kan känslan av gigantisk. Den är inte skoj :rofl:

Kortet är taget 38+5, samma dag tungviktaren föddes. I vecka 37 hade jag SFmått 48! Och ja, mina "sladdisar" har visst en tendens till att göra badbollar :o

b174449.jpg

Tyckte faktiskt inte sockerlösningen var så hemsk. Smakade outspädd apelsinsaft så det gick hyfsat att få ner. Värre är att jag är aphungrig nu och det är mer än en timma tills jag får äta...

Men fick du en färdigspädd flaska eller i pulverform? Flaskan är den jag nämnde tidigare, och hyfsat okej enligt mig som avskyr saft :angel:

Fick du veta ditt sockervärde innan testet? Jag hade med mig frukt att äta direkt i bilen :angel:

Haha jag kan känslan av gigantisk. Den är inte skoj :rofl:

Kortet är taget 38+5, samma dag tungviktaren föddes. I vecka 37 hade jag SFmått 48! Och ja, mina "sladdisar" har visst en tendens till att göra badbollar :o

b174449.jpg

Det var en rejäl kula :up:. Min mage växer på samma sätt som din, så den såg ungfär likadan ut fast inte riktigt lika stor, kommer inte ihåg sf-måttet.
Men minns att jag blev smått chockad varje gång jag gick förbi en spegel :D

Samma sak nu, det är verkligen en boll redan i vecka 23. Ska inte till BM förrän 30/12, men det ska bli spännande att mäta och jämföra den här magen med förra :)

Det var en rejäl kula :up:. Min mage växer på samma sätt som din, så den såg ungfär likadan ut fast inte riktigt lika stor, kommer inte ihåg sf-måttet.
Men minns att jag blev smått chockad varje gång jag gick förbi en spegel :D

Samma sak nu, det är verkligen en boll redan i vecka 23. Ska inte till BM förrän 30/12, men det ska bli spännande att mäta och jämföra den här magen med förra :)

Ja, bebisen var 5270 gram tung och 57 cm lång så han behövde väl platsen :crazy:

Får du också badbollar? Har aldrig stött på det innan, för det ser ju ut som om man bara klistrat på en mage. Knasbebisar som ska ligga så långt ut :heart Ja, det är rätt kul att jämföra fast man inte borde :o

Ja, bebisen var 5270 gram tung och 57 cm lång så han behövde väl platsen :crazy:

Får du också badbollar? Har aldrig stött på det innan, för det ser ju ut som om man bara klistrat på en mage. Knasbebisar som ska ligga så långt ut :heart Ja, det är rätt kul att jämföra fast man inte borde :o

Japp, badbollar här också :D. Satt just och jämförde bilder från förra graviditeten och inser att magen verkligen vuxit snabbare den här gången.
Har ett kort där jag tycker att magen är jättestor från förra gången, ungefär från samma tid som nu.
Men storleksmässigt motsvarar det typ vecka 12 den här gången :)

Men fick du en färdigspädd flaska eller i pulverform? Flaskan är den jag nämnde tidigare, och hyfsat okej enligt mig som avskyr saft :angel:

Fick du veta ditt sockervärde innan testet? Jag hade med mig frukt att äta direkt i bilen :angel:
Vet inte vad jag fick för det var färdigblandat i en kopp. Sockervärdet innan fick jag bara veta var ok, men på kontrollen för någon vecka sedan hade jag 4,3 med bara en kopp te med mjölk i magen så jag antar att jag låg däromkring nu med. Värdet efter var på 6,8 iaf.

Kan sluta mig till skaran av plötsligt-trötta-runt-vecka-20. Går in i vecka 20 idag och har senaste veckan gått på sömnig autopilot på jobbet. Har typiskt nog tappat all matlust i samma veva, vilket ju inte direkt hjälper när man är dödstrött. Kan äta om det finns något färdigt som bara är att peta i sig, så maken har haft kökstjänstgöring ett tag nu...

Har även fått några fler små bristningar.:cautious: Jag har ett ärr under naveln från en titthålsoperation, och där stramar huden så bristningarna lägger sig som ringar på vattnet runt ärret. Vill inte tänka på hur det kommer se ut om några månader. :meh:

Jag tror att det är en toppenvagn! Var lite sugen själv men tyvärr gillar vi inte svängbara hjul. Vi har en Emmaljunga City Cross, som egentligen har maxvikt 15 kg men vår 2 åring väger ca 17,5 kg samt 94 cm lång. Men den passar än och inga tendenser på att vika sig heller :D

Vi köpte en Brio Double Wave som syskonvagn , påminner en aning om Emmaljunga i stilen så vi har höga tankar om den :p Den står dock i ena hallen, vi har iofs så stor hall i den delen av huset att vi kan ha båda vagnarna i varsin del utan att de knappt syns eller är i vägen mer än när man ska vattna blommorna i fönstret :grin:

Jag vill egentligen också ha fasta hjul men ångra mig när jag insåg att jag alltid kommer ha 2 barn i vagnen istället för 1 ;)

Brion såg fin ut :) Har man mjuklift till den bebisen då eller?

Kan sluta mig till skaran av plötsligt-trötta-runt-vecka-20. Går in i vecka 20 idag och har senaste veckan gått på sömnig autopilot på jobbet. Har typiskt nog tappat all matlust i samma veva, vilket ju inte direkt hjälper när man är dödstrött. Kan äta om det finns något färdigt som bara är att peta i sig, så maken har haft kökstjänstgöring ett tag nu...

Har även fått några fler små bristningar.:cautious: Jag har ett ärr under naveln från en titthålsoperation, och där stramar huden så bristningarna lägger sig som ringar på vattnet runt ärret. Vill inte tänka på hur det kommer se ut om några månader. :meh:

Hand upp på tröttheten också. Vill så gärna vara pigg och ta hand om mig själv, gå promenader varje dag så att jag dels inte ska gå upp så mycket i vikt dels behålla muskler och kondition så att jag orkar föda fram den här ungen, men senaste dagarna har jag somnat på soffan varje eftermiddag efter jobbet :cautious: Jag är tvärtom väldigt hungrig också. Och sugen på choklad hela tiden.

RUL idag. Allt såg bra ut, aktiv liten krabat som först helst ville gosa ihop sig på mage. Men när jag rest mig upp och hoppat lite hade den vänt på sig.

Sållar mig till de som "gissat fel". Det är en liten kille där om vi och barnmorskan inte såg helt fel.

RUL idag. Allt såg bra ut, aktiv liten krabat som först helst ville gosa ihop sig på mage. Men när jag rest mig upp och hoppat lite hade den vänt på sig.

Sållar mig till de som "gissat fel". Det är en liten kille där om vi och barnmorskan inte såg helt fel.

Härligt att allt såg bra ut och grattis till lille gossen:love::)

Idag lyckades jag hitta en jättefin vagga till bebisen på blocket, lite färg så blir den som ny! (En hög vagga med hjul som går att låsa)
Har kollat tapeter och köpt lite plastboxar att ha babygrejerna i tills hon tittat ut.
Hämtade massa gratisprylar på apoteken också,
Ni som inte gjort det googla på startpaket baby/gratis babyboxar. Man får en hel del bra att ha grejer faktiskt!

Och jag håller såklart tummarna för kolikhästen jag också! Uppdatera @fia-lisa !

Dessvärre blev hästen kvar på kliniken och står nu på dropp med fortsatt feber och nedsatta tarmljud. Fick dessutom frågan nu på kvällen via telefon hur jag ställer mig till ev akut buköppning inatt. Fy fasiken vad orolig man blir. Vet har dessvärre ingen aning om vad det är utan behandlar endast symtom. Stackarn får dessutom inte äta. Min egna uppfödning och bebishäst. :(

Dessvärre blev hästen kvar på kliniken och står nu på dropp med fortsatt feber och nedsatta tarmljud. Fick dessutom frågan nu på kvällen via telefon hur jag ställer mig till ev akut buköppning inatt. Fy fasiken vad orolig man blir. Vet har dessvärre ingen aning om vad det är utan behandlar endast symtom. Stackarn får dessutom inte äta. Min egna uppfödning och bebishäst. :(
Men gud vad tråkigt och jobbigt! Vilken mardröm- just när de inte hittar kärnan till trubblet... Vill du öppna eller?
Alltid tänkt inte själv meb med nuvarande egna uppfödningen hade jag nog gjort det... Det är ju speciellt!

Fy vad jobbigt!! Har själv haft inne pålle med samma bekymmer för några år sedan. Tack och lov slapp jag ta ställning till buköppning. Hon repade sej efter 3dagar.
Håller tummarna!!

Men gud vad tråkigt och jobbigt! Vilken mardröm- just när de inte hittar kärnan till trubblet... Vill du öppna eller?
Alltid tänkt inte själv meb med nuvarande egna uppfödningen hade jag nog gjort det... Det är ju speciellt!
Jag tänkte också nej innan frågan kom. Men så kunde jag bara inte säga något annat än att de måste försöka om han blir så dålig när jag var tvungen att ge ett svar. Säkert inte med hästens bästa för ögonen utan bara för att jag har svårt (för att inte säga omöjligt) att tänka mig att han inte ska vara kvar.

Jag tänkte också nej innan frågan kom. Men så kunde jag bara inte säga något annat än att de måste försöka om han blir så dålig när jag var tvungen att ge ett svar. Säkert inte med hästens bästa för ögonen utan bara för att jag har svårt (för att inte säga omöjligt) att tänka mig att han inte ska vara kvar.
Jag hade sagt samma sak. Gör vad ni.kan liksom- svårt att säga annat.
Hoppas det inte blir aktuellt!

Haha, Smile-klubben här alltså! :D
Min mormor och morfar är världens goaste och hjälper gärna till när de kan och tycker om att ge så de har redan sagt att de självklart vill bidra med en peng till vagnköp, så himla tacksam för det :love:

Precis @KattenKorven, 3 maj for ever liksom ;) haha ja, tro fan det kommer ploppa ut en liten tjej och överraska oss alla! Men det blir precis lika bra det med :D

Vi kommer också välja den helsvarta (vill inte vara sämre ;)) med tanken om att man dels inte kommer tröttna på svart och det är lätt att piffa upp med färg på allt annat, det är enklare att byta färg på påslakanet när man tröttnat än att köpa ny vagn för att man inte gillar rött längre känner jag :idea: sen gillade jag faktiskt det svarta chassit bättre än det silvriga också, bonus bara det ju!

Sen när man bara väntar på bebis och på att få använda vagnen går man med i Briogrupper på fb och lär sig att man kan byta suffletten mot tex Bugaboos som finns i tusen färger :O

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka