Alltså.. Tänk om något kunde fungera lite smidigt någon gång?
Min sjukskrivning gick ju ut den 27e men fick en läkartid den 4e och blev lovad att det är ingen fara läkare sjukskriver retroaktivt, jättebra. Bara det att när jag står utanför mottagningen den 4e så är det ingen där. En fredagkväll liksom så det är inte så att jag kunde ringa någon, fick iväg ett mejl till min barnmorska som kollade läget och då hade de bokat om mig till den 11/12. Känns ju som att det kanske är något man borde informera sin patient om
Får se om det finns någon läkare på plats när jag ska dit imorgon!
..och igår loggade jag in på FKs hemsida och tittade om de kommit någon vart i min ansökan om sjukpenning. Jag har ändå varit sjukskriven sen i början på oktober nu men fortfarande inte fått något beslut. Såg att de i alla fall kommit fram till vad min SGI ska baseras på, men de har fyllt i helt sinnessjuka siffror. Det står att min årsinkomst är 999 900kr.
Alltså, vad hände där? Måste alltså ringa FK och fråga vad de sysslar med och dels förklara varför det inte kommit in ett sjukintyg på 3 veckor men kommer ett imorgon plus då att jag förmodligen inte kommer få ett öre i december.
Så himla road är jag..
Man kanske ska söka grav.penning redan nu tänker jag? Om det också kommer ta hundra år
Sorry för kräk-inlägg!