Vårföräldrar 2016 del 2

Om man ska ta ut föräldradagar på helgen måste man dock vara ledig minst en dag i anslutning, det vill säga ta fredag eller måndagen ledig också.

Det är ju 60 dagar som du måste ta men de kan du ju ta ut när du vill, behöver ju inte vara sammanhängande :)

Har man arbete även på helger så räcker det med lör-sön, så gjorde sambon i våras :)

Från 1/1 2016 är det 90 låsta dagar för varje förälder vid gemensam vårdnad för barn födda efter det datumet :)

Har man arbete även på helger så räcker det med lör-sön, så gjorde sambon i våras :)

Från 1/1 2016 är det 90 låsta dagar för varje förälder vid gemensam vårdnad för barn födda efter det datumet :)

Ja just det, det är ju fler "pappadagar" nu :up:. Skrivet inom citattecken eftersom jag bara spyr på den benämningen :wtf:.
De är ju de enda dagarna jag tar ut föräldraledigt men de flesta är så :devil: fast i tänket att det alltid är pappan som tar ut minst.

Däremot är jag ledig ändå obetalt, eftersom jag har eget företag kan jag styra min tid själv så vi delar nog ganska jämt totalt sett.
Men eftersom en föräldradag är värt så mycket mer pengar om han tar ut den än om jag gör så har vi valt att dela så.

Imorse knackade polisen på hos oss. Vår ena katt hade hittats påkörd 50 m från vårt hus igår kväll. Föraren hade smitit. Körde nog inte 30 som det är där.

Vår lilla misse som var så himla vacker och världens snällaste :(

Förra gången jag var gravid, då avbröt vi det dock, dog min hund. Nästa gång jag blir gravid håller jag hårt i den katt vi har kvar!

Imorse knackade polisen på hos oss. Vår ena katt hade hittats påkörd 50 m från vårt hus igår kväll. Föraren hade smitit. Körde nog inte 30 som det är där.

Förra gången jag var gravid, då avbröt vi det dock, dog min hund. Nästa gång jag blir gravid håller jag hårt i den katt vi har kvar!

Nej, så hemskt! Beklagar :(

Åh nej! Beklagar! :(

Fyfan :( beklagar!

:cry:

Åh :cry: beklagar!

Finns det fler här som har erfarenhet av gbs?

Hade för några veckor sen, fick penicillin.
Lämnade urinprov nu igen som visade på 'låga värden och då jag inte har några direkts symtom/besvär så behöver jag inte äta penicillin denna gång'.

Låga värden ÄR alltså ok? Bm sa ju så och jag litar ju på henne, men så vaknade jag inatt och kunde inte sluta fundera :(

Jag känner inga symtom alls och har inte gjort varken nu, förra gången eller förra graviditeten. Det är enbart intuition och en känsla jag får att jag borde kollas.
problem med uvi har jag haft hela livet..men då känner jag det innan det 'syns'.
Enligt läkaren behöver jag inte kolla regelbundet, utan bara när jag misstänker. Det är där jag blir osäker då det inte märks.

Kommer få penicillin vid förlossning så det är kanske lugnt ändå ?
//orolig :o

Svårt att se själv, men upptäckte idag när jag tog nytt kort att magen har gjort en ny växtspurt :nailbiting::nailbiting: Nu vill jag gå i ide och vakna när bebis är färdigbakad :crazy:

Vecka 25+0 (3/12)

b174236.jpg

Vecka 26+3 (idag)
b174888.jpg

Beklagar :(:(

Nu har vi köpt en stoooor babykorg på hjul och släpat hem den. Den var mycket mycket större än vad jag hade räknat med, men det gör ju inget att ungen får lite extra plats. :)

För tillfället fungerar den som någon sorts glorifierad kattsäng. :D

Svårt att se själv, men upptäckte idag när jag tog nytt kort att magen har gjort en ny växtspurt :nailbiting::nailbiting: Nu vill jag gå i ide och vakna när bebis är färdigbakad :crazy:

Vecka 25+0 (3/12)

b174236.jpg

Vecka 26+3 (idag)
b174888.jpg
Tjoflöjt!
Imponerande
Men jag måste fråga hur din rygg tar det? Blir ju en snabb och stor omställning för kroppen att plötsligt få en ryggsäck på magen liksom...
Säger hon som ligger med vetekudde och lider just nu.

Sjukt trött idag. Firade födelsedagen igår med att anordna barnkalas för sonen och hans 20 kompisar från förskolan bl.a. Idag har vi haft släkten hemma på tårta. Har ont i både fötter och mage och skulle helst gå och lägga mig i en vecka nu. Men laddar istället för en stressig vecka med möten om vartannat och tjänsteresa med sena middagar ett par dagar på det. Yei...

• Gilla
Reactions: Ray
Sjukt trött idag. Firade födelsedagen igår med att anordna barnkalas för sonen och hans 20 kompisar från förskolan bl.a. Idag har vi haft släkten hemma på tårta. Har ont i både fötter och mage och skulle helst gå och lägga mig i en vecka nu. Men laddar istället för en stressig vecka med möten om vartannat och tjänsteresa med sena middagar ett par dagar på det. Yei...
Det som inte dödar härdar.
Förstå den underbara känslan när man äger sin kropp igen och på lätta fötter springer över en sommaräng...

Tjoflöjt!
Imponerande
Men jag måste fråga hur din rygg tar det? Blir ju en snabb och stor omställning för kroppen att plötsligt få en ryggsäck på magen liksom...
Säger hon som ligger med vetekudde och lider just nu.

Värst är faktiskt foglossningen, knepigt nog så vetekudden är oftast med :angel:
Men varje kväll så får sambon massera ryggen. Jag får alltid stor mage fort, även om den här är extremt :o så man lär sig lite med tiden hur man ska sitta med kuddar i svanken osv för att underlätta :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka