Vårföräldrar 2016 del 2

RUL idag, håll tummarna för två små pigga krabater!
Håller tummarna! Jag ska på rul på onsdag, skräckblandad förtjusning minst sagt!! Men jag tycker mig känna en massa rörelser, inte helt säker dock. Är det rörelser jag känner så är min unge extremt aktiv och jag bävar för när det blir mer kraftfulla sparkar!

Lycka till med RUL
Jag hade v25 besök idag. Så typ sådär 15 v senare vet jag nu att jag inte har några otäcka sjukdomar...
Allt var bra med bäbis och morsa, SF mått 25 vilket var precis över normalkurvan. Tror det är en bra bit över vad jag hade förra graviditeten men hittar inte papperna nu.
Nu är allt inbokat fram till 5 april och då vill jag inte komma. 11 april ska barnet senast ut. Skönt att ha ett slutdatum !

Lycka till med RUL
Jag hade v25 besök idag. Så typ sådär 15 v senare vet jag nu att jag inte har några otäcka sjukdomar...
Allt var bra med bäbis och morsa, SF mått 25 vilket var precis över normalkurvan. Tror det är en bra bit över vad jag hade förra graviditeten men hittar inte papperna nu.
Nu är allt inbokat fram till 5 april och då vill jag inte komma. 11 april ska barnet senast ut. Skönt att ha ett slutdatum !
Hur kommer det sig att du fick ett slutdatum? Skönt att inte ha otäcka sjukdomar!! Varför trodde du att du hade det?

Hur kommer det sig att du fick ett slutdatum? Skönt att inte ha otäcka sjukdomar!! Varför trodde du att du hade det?
Man tog ju blodprov på inskrivningen och det var runt c 9-10 och nu fick jag se resultaten. De hade väl hört av sig om man nu hade HIV eller klamydia. . Men det är ju skönt att få papper på att allt är som det ska. ..
Jag har ju bf 27 mars och då fick jag inte vara gravid längre än 11 april sa hon. Sen sätter dom igång det helt enkelt!

Man tog ju blodprov på inskrivningen och det var runt c 9-10 och nu fick jag se resultaten. De hade väl hört av sig om man nu hade HIV eller klamydia. . Men det är ju skönt att få papper på att allt är som det ska. ..
Jag har ju bf 27 mars och då fick jag inte vara gravid längre än 11 april sa hon. Sen sätter dom igång det helt enkelt!
Aha! Ja det är konstigt det där, så fort de tar prover så börjar man noja om att man har diverse skumma åkommor. När jag tänker efter så har inte jag heller hört ngt:p

Ja just det, de sätter igång, sånt där har jag liksom bara ingen aning om. Är lataste gravida i världshistorien tror jag, har inte tagit reda på en enda sak!

Aha! Ja det är konstigt det där, så fort de tar prover så börjar man noja om att man har diverse skumma åkommor. När jag tänker efter så har inte jag heller hört ngt:p

Ja just det, de sätter igång, sånt där har jag liksom bara ingen aning om. Är lataste gravida i världshistorien tror jag, har inte tagit reda på en enda sak!
Jag gick 11 dar över förra gången och hade nog blivit knäpp om det inte fanns ett slutdatum :p
Det är sinnesjukt vad jobbigt allt är när man passerat bf datumet!

Jag gick 11 dar över förra gången och hade nog blivit knäpp om det inte fanns ett slutdatum :p
Det är sinnesjukt vad jobbigt allt är när man passerat bf datumet!
Just gå över tiden är min stora noja, skulle nog helst vilja ha kejsarsnitt just därför. Men jag tror inte jag blir beviljad när anledningen är att mitt sto är beräknad till 24 maj och jag till 11 maj:p

Hur vanligt är det egentligen att gå över tiden? sa de det till dig? Är du "en sån som går över tiden"? Eller är det olika? Gud så hemskt det måste varit att bara gå och vänta och känna att barnet bara blir större och större!

Vad skönt att allt ser bra ut med kottarna @Akvileja! :)

Jag har haft en väldigt lugn plutt i magen över helgen, brukar ändå känna rätt mycket fram för allt morgon och kväll men hela helgen så var det väldigt sporadiskt med buffar och "fladder". Hann bli lite nojig men övertalade mig att ungen likväl kunde ligga med ryggen utåt och både sent igårkväll och idag har det känts en massa aktivitet så det känns okej igen :D Töntig man är!

Har däremot fått tillbaka mina "magkramper". Haft mycket problem med magen förut, det lättade en del när jag blev gravid och jag kände inte av det lika frekvent som innan. Men nu är det rätt illa igen. Det är som att man får kramp i ett ben fast jag får det i magen så att säga, svårt att förklara, ont gör det som satan! Oftast får jag det dirr på morgonen när jag vaknar och sen släpper det efter en stund för att återkomma när jag ätit. Tror inte det har någonting med kiddot att göra eftersom jag haft så här i flera år tidigare men det är ändå rätt störigt. Barnmorskan vet om mina problem och rådde mig att söka på VC för det men det har jag gjort så många gånger nu utan att de hittat ett dugg att jag liksom inte känner att det är lönt längre riktigt. Men sitter det i så här varje dag igen kanske det får bli en tripp till vårdcentralen ändå. Kommer förmodligen inte bli roligare i takt med att man blir större heller.

Man vill ju inte gå runt och ha ont nu när det är dags för julmat för bövelen, hur ska man då få i sig all god mat?! :nailbiting::D

Just gå över tiden är min stora noja, skulle nog helst vilja ha kejsarsnitt just därför. Men jag tror inte jag blir beviljad när anledningen är att mitt sto är beräknad till 24 maj och jag till 11 maj:p

Hur vanligt är det egentligen att gå över tiden? sa de det till dig? Är du "en sån som går över tiden"? Eller är det olika? Gud så hemskt det måste varit att bara gå och vänta och känna att barnet bara blir större och större!
Det är väl rätt vanligt tror jag? Men ingen aning om siffror. Jag själv är född i v36 (och min mamma tyckte det var plättlätt att vara gravid medans jag ogillar...)
Sån ångest jag hade... Och sen blev det snitt ändå... Barnet vägde 3,6 så det var väl inget uppseendeväckande- men kom inte ut för det!
Ditt sludatum borde ju vara precis den 24 då... Men ston går ju gärna över oxå! Mitt sto var dräktig nästan ett år:o

Jag har för mig att det 70% av alla förstföderskor går över tiden. Väntar man en pojk är det tydligen också vanligare att man passerar BF, liksom att ju äldre mamman är, desto större sannolikhet för att man går över.

Själv är jag ganska inställd på att vi hamnar i mitten av mars snarare än i början av mars som är BF. Sonen plockades ut v37 men var långt ifrån klar att komma ut då och hade nog gärna gottat sig minst en månad till i magen. Dessutom har min mamma gått över 2 veckor med både mig och min bror samt mannens mamma blev igångsatt efter 2 veckor när mannen var i magen. Får se om de där sista veckorna kommer göra att jag kräks på graviditet, har ju inte fått uppleva det fullt ut ännu. ;)

Läste att i snitt föder förstföderskor 8 dagar efter BF.

Har heller ingen lust att gå över. Vill hellre att bebisen kommer lite före :p Mamma fick mig 3 dagar före BF, min syster också någon dag innan och min bror 5 dagar efter BF. Kanske stämmer det där med att pojkar är segare på att komma ut då :D

Läste att i snitt föder förstföderskor 8 dagar efter BF.

Har heller ingen lust att gå över. Vill hellre att bebisen kommer lite före :p Mamma fick mig 3 dagar före BF, min syster också någon dag innan och min bror 5 dagar efter BF. Kanske stämmer det där med att pojkar är segare på att komma ut då :D
Hm- hade jag haft enpojke hade han väl aldrig kommit ut ...

Alltså seriöst, den här sömnbristen! Somnar gott vid tio och vaknar utan undantag vid 1-2... Inte av någon anledning utan jag bara vaknar! Sen ligger jag vaken till 4-5 och är död när klockan ringer 05.45. Schysst att kroppen förbereder sig på vad som komma skall, men ska man inte vila innan barnen kommer???

Alltså seriöst, den här sömnbristen! Somnar gott vid tio och vaknar utan undantag vid 1-2... Inte av någon anledning utan jag bara vaknar! Sen ligger jag vaken till 4-5 och är död när klockan ringer 05.45. Schysst att kroppen förbereder sig på vad som komma skall, men ska man inte vila innan barnen kommer???

Jag har haft en sjukt lång o jobbig period med exakt samma problem..
Nu har den äntligen gått över och nu vaknar jag bara för toabesök o somnar om fort igen.. Kanske är olika perioder i graviditeten? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka