Vårföräldrar 2016 del 2

Jag har haft en sjukt lång o jobbig period med exakt samma problem..
Nu har den äntligen gått över och nu vaknar jag bara för toabesök o somnar om fort igen.. Kanske är olika perioder i graviditeten? ;)

Åh, hoppas! Jag hade köpt om jag vaknade av att jag var kissnödig eller för att bebisarna stökade men nu vaknar jag liksom bara och är vaken... Säkert heeeeelt normalt! ;)

Åh, hoppas! Jag hade köpt om jag vaknade av att jag var kissnödig eller för att bebisarna stökade men nu vaknar jag liksom bara och är vaken... Säkert heeeeelt normalt! ;)

Jag vaknar vid 04.30 varje morgon.. Pluttan har bestämt sej för att det är bästa tiden på dygnet att börja headbanga då. Sen slutar hon lagom en kvart innan klockjäkeln ska ringa 06.30.
Tack.. Helt underbart och skitjobbigt på en och samma gång:rofl::love:

Åh jag är också klarvaken mellan 3 och 5 då jag äntligen får gå upp! Sitter nu och håller på att somna framför datorn:( helt onödigt! Tom hunden blir irriterad:p

Det är heeelt normalt, det är tydligen vår smarta hjärna som ser till att kroppen vänjer sig vid vad som komma skall.. Den har väl bara inte fattat att vissa har ett jobb o sköta innan ungarna kommer ;)

Det här med att jag väntar 2 gör att alla gravida som man pratar med eller träffar pratar om sin bebis som bebisar.. Exempel på vattengympan när vi diskutera sparkar o buffar så vad det 5/8 som sa "mina bebisar sparkar mest då" eller i väntrummet hos bm brukar samma grej hända ;)
O alla kommer på sig efter en stund med att "Ah, jag mena min BEBIS" ;)

Är det någon mer än jag som har ont i ryggen?
Senaste veckan har jag haft nån slags vidrig, ihållande kramp i högra sidan av ryggen, som inte blir bättre vad jag än gör. Pallar inte! är v.23 nu.
Ska boka tid hos sjukgymnast, men tänkte att nån här kanske har tips?
(jag bara utgår ifrån att det är graviditetsrelaterat :P )

• Gilla
Reactions: Ray
Vecka 21 från och med idag och kiddot firar med kullerbyttor och någon sorts fest i magen känns det som! :D

Jag tar ju bild varje ny vecka mest för att det är en kul grej att kunna gå tillbaka och titta på tänker jag mig. Idag fick jag dock en mindre chock när jag jämförde dagens och förra veckans bilder :eek:

image_zpsbaip3u3r.jpeg

Jag har officiellt blivit tjock! :angel:
Det är tydligen nu det händer, haha.
Tur vi ska till Göteborg på söndag så jag kan shoppa mig en julaftons-klänning för det jag har i garderoben lever nog farligt nära "svårt att andas i"-gränsen just nu :cautious:

Åh, jag blir så avis på er som känner tydliga fosterrörelser. Jag har känt några enstaka buffar och nån vecka så kände jag en liten buff varje dag :love:, men inte mer än så. På RUL:et fick vi veta att jag har moderkakan i framvägg, så det finns ju en naturlig förklaring. Men jag blir ändå lite nojig över att det är så stillsamt i magen...

Åh, jag blir så avis på er som känner tydliga fosterrörelser. Jag har känt några enstaka buffar och nån vecka så kände jag en liten buff varje dag :love:, men inte mer än så. På RUL:et fick vi veta att jag har moderkakan i framvägg, så det finns ju en naturlig förklaring. Men jag blir ändå lite nojig över att det är så stillsamt i magen...

Håller med dig!
Mina har visserligen börjat komma igång bättre o bättre men vissa dagar, som idag exempel så känner jag typ ingenting.. Det hade varit skönt att få ett par rejäla sparkar varje dag som någon slags bekräftelse på att dom har det bra därinne ;) En har moderkakan fram o en bak.. Ligger vända mot varandra och därför jag känner dom så lite då.

Jag önskar också att jag kände av mina mer! Har moderkakan i framvägg så det lär dröja ett tag till. Gissar att jag kommer ångra mig när det väl börjar sparkas eftersom båda två ligger med huvudena nedåt och rumpan uppåt...

Jag började känna av Freya i v.18, och nu är det omöjligt att missta sig när hon voltar omkring :D
"tyvärr" blir hon lugn som en filbunke så fort min man lägger handen på magen, så han har bara fått en liten buff en gång medan jag får njuta hela kvällarna. Orättvist!

Jag började känna av Freya i v.18, och nu är det omöjligt att missta sig när hon voltar omkring :D
"tyvärr" blir hon lugn som en filbunke så fort min man lägger handen på magen, så han har bara fått en liten buff en gång medan jag får njuta hela kvällarna. Orättvist!

Har en likadan här, varje gång jag känner flera sparkar/buffar på rad så säger jag till sambon att snabba sig och känna men det blir löjligt stillsamt så fort hans hand ligger på magen! Tar han bort den så kommer det igång igen, jädra kiddo till att vara orättvis! Längtar till sambon får känna också :love:

När jag väntade dottern var det milda buffar genom hela graviditeten. Denna gång är buffarna brutala. Bebis är livlig hela tiden och sparkarna blir riktigt obehagliga när Roffe riktar in sig på urinblåsan eller revbenen. :cry::crazy:

Min är också lika blyg för far sin :D Två gånger har han fått känna, stackarn.

KL
Har ni beställt några babyboxar ännu? Jag har beställt babyproffsen, är den enda jag hittat hittills som skickas hem. Springa runt och hämta ut i butiker (som inte ens finns här) struntar jag i.

Min är också lika blyg för far sin :D Två gånger har han fått känna, stackarn.

KL
Har ni beställt några babyboxar ännu? Jag har beställt babyproffsen, är den enda jag hittat hittills som skickas hem. Springa runt och hämta ut i butiker (som inte ens finns här) struntar jag i.

Jag har beställt ifrån babyproffsen, libero och Pampers (om jag inte minns fel) hämtat ifrån Lloyds och Apoteket.

Tror det är rätt vanligt att bebis blir stilla när pappa lägger handen på magen. Så är det dessvärre fortfarande hos oss i vecka 29. :)

Har dock fått en "snäll" bebis som inte sparkar speciellt hårda sparkar, får inte ont av sparkandet iaf. :D

Jag var lika nojig, har också moderkakan i framvägg. Dröjde länge innan jag kände något alls. Nu i slutet av v 33 känns det dock rejält :D

Är det någon mer än jag som har ont i ryggen?
Senaste veckan har jag haft nån slags vidrig, ihållande kramp i högra sidan av ryggen, som inte blir bättre vad jag än gör. Pallar inte! är v.23 nu.
Ska boka tid hos sjukgymnast, men tänkte att nån här kanske har tips?
(jag bara utgår ifrån att det är graviditetsrelaterat :P )
Jopp- ont i ryggen ganska ofta. Men mer ländryggen.

@BubbelA Har bara beställt Liberos än så länge men tittat runt lite på vad det mer finns för alternativ. Bor ju i stan så det blir inte så himla jobbigt att köra och "hämta ut" så det får nog bli lite av varje. Har sett att en del apotek har till exempel.

Känner inte att vi har någonstans att göra av bebisgrejer än så allt sånt där får vänta lite till. Måste titta på förvaringslösningar och lösa badrummet först! :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka