Vårföräldrar 2016 del 2

Har idag varit på RUL och allt såg bra ut:) Enda var att moderkakan låg för lågt och vi måste därför komma tillbaka i v. 32 för att se om det bli kejsarsnitt eller ej. Men det känns som ett ickeproblem, jag tar det som det kommer helt enkelt!

Tydligen är det en pojke vi väntar, vilket känns både bra och tråkigt. Hade lite önskat en flicka men det är ärligt talat bara för att jag vill få vara ponnymamma i framtiden:P Gammeldags som jag är så har jag redan ställt in mig på en crosspojke i framtiden ist:P Ungen får icke välja intressen själv haha... Ta det med en nypa salt, jag fattar att även en pojke kan bli ponnyunge, men chansen känns lite lite mindre på ngt sätt.

Men det är ju pojkarna som verkar nå världseliten. Så om det blir en ponnypojke är chansen (risken?) större att ni får storsatsa ;-)

v.22 idag och jag tror jag börjat få lite känning av foglossning...mellan benen vad nu det är för roligt ställe att ha ont på:wtf::D Magen växer så det knakar och jag har bara ett par sköna byxor som jag kan ha så behöver shoppa lite, visst var det flera här som beställt från Bonprix? Hittat ett par smala jeans där som ser sköna ut men funderar över storlek, var det inte dom som hade lite stora storlekar? Mammabyxorna jag har idag är från HM i stl 36 så är i valet och kvalet om jag ska ta 36 el 38 från Bonprix:confused:

Har idag varit på RUL och allt såg bra ut:) Enda var att moderkakan låg för lågt och vi måste därför komma tillbaka i v. 32 för att se om det bli kejsarsnitt eller ej. Men det känns som ett ickeproblem, jag tar det som det kommer helt enkelt!

Tydligen är det en pojke vi väntar, vilket känns både bra och tråkigt. Hade lite önskat en flicka men det är ärligt talat bara för att jag vill få vara ponnymamma i framtiden:P Gammeldags som jag är så har jag redan ställt in mig på en crosspojke i framtiden ist:P Ungen får icke välja intressen själv haha... Ta det med en nypa salt, jag fattar att även en pojke kan bli ponnyunge, men chansen känns lite lite mindre på ngt sätt.

Grattis till lille pojken:love:
Kompisen har en ponnytokig pojke, så det behöver inte vara kört;) Han har tävlat sin lilla shettis upp till Lb i hoppning (så sjukt gulligt) nu ska han vidare upp på c-ponny.

v.22 idag och jag tror jag börjat få lite känning av foglossning...mellan benen vad nu det är för roligt ställe att ha ont på:wtf::D Magen växer så det knakar och jag har bara ett par sköna byxor som jag kan ha så behöver shoppa lite, visst var det flera här som beställt från Bonprix? Hittat ett par smala jeans där som ser sköna ut men funderar över storlek, var det inte dom som hade lite stora storlekar? Mammabyxorna jag har idag är från HM i stl 36 så är i valet och kvalet om jag ska ta 36 el 38 från Bonprix:confused:

Bonprix är myyycket större i storlekarna än HM.

Jag är i v 20 med tvillingarna nu och rider fortfarande minst en gång i veckan. Dock på en lat halvblodsmärr som inte orkar hitta på hyss... Rider mest i ridhuset och om jag rider ut undviker jag vägar med kända skrämselställen och har inte hoppat sen jag blev gravid, för där är hon oberäknelig. Nu börjar jag känna mig osmidig och framtung så för hästens skull kommer jag gå över till tömkörning efter nyår. Överlag är jag mer eftertänksam i hantering och stalljobb, säger till exempel nej till att hantera hästar som är notoriskt besvärliga och stökiga.

Men seriöst, jag har utvecklat ett sockersug som inte är av denna värld! :banghead: Äter choklad, glass eller bakverk varje dag och får sån ångest! Vill inte gå upp för mycket i vikt och vill inte att bebisen ska få i sig en massa onyttigheter heller. Vad gör man när dessa cravings kommer?? :yuck:

Men seriöst, jag har utvecklat ett sockersug som inte är av denna värld! :banghead: Äter choklad, glass eller bakverk varje dag och får sån ångest! Vill inte gå upp för mycket i vikt och vill inte att bebisen ska få i sig en massa onyttigheter heller. Vad gör man när dessa cravings kommer?? :yuck:

Man tillåter sig stoppa i sig det i "rimliga" mängder. Jag är en sån som det inte funkar på med att låta bli att köpa hem något, då åker jag helt enkelt och handlar det jag är sugen på ändå. Däremot funkar det att ha något gott hemma och tillåta mig själv att äta något gott/onyttigt varje dag men inte i någon större mängd, bara jag äter nyttigt också! Då vet jag att det finns och blir jag sugen så kan jag ta något men jag behöver inte hetsäta en påse godis i ett svep för att jag inte fått äta det på hela veckan :p

Jag är dock också lite orolig för ett stort barn och har försökt begränsa sockret lite. Kunde bara dricka Cola på burk de första månaderna i graviditeten och det sitter fortfarande i rätt mycket. Jag får inte i mig ordentligt med vätska om jag ska hålla mig till vatten eftersom jag helt enkelt inte tycker det är gott :yuck: men det där med 3-4 burkar läsk om dagen har jag åtminstone lyckats sluta med! :angel:

Jag käkar det jag vill tills jag är nöjd. ;) (Har gått upp 3 kilo nu i vecka 21, vilket väl ändå får anses vara inom normalspannet.) Såna där galna godiscravings går oftast över efter ett tag.

Att bebisen skulle "få i sig en massa onyttigheter" är det ingen risk för, den plockar den näring den behöver från din kropp. :) Det är bara din egen kropp som tar stryk om du äter alltför dåligt. Bebisen påverkas heller inte av ditt sockerintag så länge du inte utvecklar graviditetsdiabetes.

Ponnymamma åt pojke finns det här :love:
Det är mer tösen jag får övertala faktiskt men det går och skam den som ger sig :p
Hon tycker mest dom är stora men när hon väl är uppe så är det lugnt säger hon. Då var det ju inte det minsta högt upp :D

https://www.instagram.com/p/8dkxfutg73/

Jag är inte fet utan gravid i vecka 36 ;)

Ponnymamma åt pojke finns det här :love:
Det är mer tösen jag får övertala faktiskt men det går och skam den som ger sig :p
Hon tycker mest dom är stora men när hon väl är uppe så är det lugnt säger hon. Då var det ju inte det minsta högt upp :D

https://www.instagram.com/p/8dkxfutg73/

Jag är inte fet utan gravid i vecka 36 ;)
Så fin bild på er! Köpte du ponny eller lånar ni? Är ju redo att köpa ponny ikväll om det finns en chans att få en hästintresserad pojke:p min sambo är inte lika road dock!

Så fin bild på er! Köpte du ponny eller lånar ni? Är ju redo att köpa ponny ikväll om det finns en chans att få en hästintresserad pojke:p min sambo är inte lika road dock!

Tack :)

Just den ponnyn på den bilden är min sons ponny han rider på ridskolan. Han har alltid samma.
Men jag har själv en ponny. Jag är bara 155 cm lång så när jag skulle skaffa häst igen så ville jag ha ponny så det skulle vara lätt att komma upp :p
Så jag har en maxad c-ponny åt mig själv som även barnen rider på. Ganska fiffig lösning får jag säga!
Det här är min ponny, och tösen min.
https://www.instagram.com/p/9yeqtRtgyi/

Har fyndat lite inredning till babyrummet idag :) Sängarna får vi efter nyår så sen ska jag börja ställa ordning allt!
Någon som börjat boa än?

Idag har jag gjort glukosbelastningen, inte alls farligt tycker jag. Va rejält hungrig när jag kom dit men blev mätt på sockerlösningen & sen va det bara att lägga sig i fåtöljen o vila :) Allt såg bra ut!
Bebisarna lät också bra o nya sf måttet va 34.. Dock inte alls tillförlitligt, dels för att det är 2 o sen ligger dom på tväre, min mage verkligen sticker ut på sidorna..
Snälla bebbar som gör så att jag ser ut som en heffaklump ;)

Tanken slog mig innan att idag är det 11 veckor o 4 dagar till bebisarna senast är här :)
Tiden går så jääääkla fort, jag hinner knappt med ;)

Jag är i v 20 med tvillingarna nu och rider fortfarande minst en gång i veckan. Dock på en lat halvblodsmärr som inte orkar hitta på hyss... Rider mest i ridhuset och om jag rider ut undviker jag vägar med kända skrämselställen och har inte hoppat sen jag blev gravid, för där är hon oberäknelig. Nu börjar jag känna mig osmidig och framtung så för hästens skull kommer jag gå över till tömkörning efter nyår. Överlag är jag mer eftertänksam i hantering och stalljobb, säger till exempel nej till att hantera hästar som är notoriskt besvärliga och stökiga.

Skönt att kunna hålla igång, jag längtar såå efter att få rida.
O blev lite sugen på tömkörning nu. Ska kanske försöka mig på det imorgon, vattengympa på kvällen o det läker alla onda kroppsdelar ändå :)

@sicx Skönt att det är fler som dricker cola och äter godis ibland :p Jag lyssnar kanske lite väl mycket på barnmorskan och läser väldigt mycket och får så dåligt samvete när det känns som att jag inte tar hand om mig själv och bebisen :crazy:

@KattenKorven Okej, lite drygt var det nog men jag har väl överseende med det då ;) Är det verkligen så att bebisen bara tar det den behöver? Stämmer det inte då att barn kan bli större av högt sockerintag? Och varför ska man då tex inte äta lever pga att mycket A-vitamin är skadligt för barnet?

Har fyndat lite inredning till babyrummet idag :) Sängarna får vi efter nyår så sen ska jag börja ställa ordning allt!
Någon som börjat boa än?

Idag har jag gjort glukosbelastningen, inte alls farligt tycker jag. Va rejält hungrig när jag kom dit men blev mätt på sockerlösningen & sen va det bara att lägga sig i fåtöljen o vila :) Allt såg bra ut!
Bebisarna lät också bra o nya sf måttet va 34.. Dock inte alls tillförlitligt, dels för att det är 2 o sen ligger dom på tväre, min mage verkligen sticker ut på sidorna..
Snälla bebbar som gör så att jag ser ut som en heffaklump ;)

Tanken slog mig innan att idag är det 11 veckor o 4 dagar till bebisarna senast är här :)
Tiden går så jääääkla fort, jag hinner knappt med ;)

Härligt att det ser bra ut med dom små!
Jag ska till BM på fredag. Ska bli lite roligt faktiskt! Hoppas vi får lyssna på hjärtljud. Längtar efter lillan så mkt att jag redan räknar ner. Bara 15v kvar:heart

Jag har börjat boa litegrann.
Spjälsäng och vagga inköpt, tapeter beställda idag och kommer på fredag. Så i mellandagarna ska jag börja göra om rummen.
Har köpt en hel del kläder, både nytt och på Tradera.
Hokuspokus stol fick jag tag i via Facebook, babyskyddet hämtar jag dagen före julafton.

Har köpt rätt mkt begagnat vilket jag tycker känns rätt bra. Vagnen kommer jag dock köpa ny:)

Härligt att det ser bra ut med dom små!
Jag ska till BM på fredag. Ska bli lite roligt faktiskt! Hoppas vi får lyssna på hjärtljud. Längtar efter lillan så mkt att jag redan räknar ner. Bara 15v kvar:heart

Jag har börjat boa litegrann.
Spjälsäng och vagga inköpt, tapeter beställda idag och kommer på fredag. Så i mellandagarna ska jag börja göra om rummen.
Har köpt en hel del kläder, både nytt och på Tradera.
Hokuspokus stol fick jag tag i via Facebook, babyskyddet hämtar jag dagen före julafton.

Har köpt rätt mkt begagnat vilket jag tycker känns rätt bra. Vagnen kommer jag dock köpa ny:)

Om BM inte lyssnar så fråga om hon kan göra det :) jag fick börja lyssna redan i vecka 18 :)

Då är du en bra bit på väg också, jag tror faktiskt jag har allt fixat.. Ska bara hämta hem allt :)
Det mesta jag har handlat är också begagnat, dock ny vagn här också ;)

@KattenKorven Okej, lite drygt var det nog men jag har väl överseende med det då ;) Är det verkligen så att bebisen bara tar det den behöver? Stämmer det inte då att barn kan bli större av högt sockerintag? Och varför ska man då tex inte äta lever pga att mycket A-vitamin är skadligt för barnet?

Förlåååt! Jag låter alltid dryg när jag försöker vara lite effektiv pga trötthet. :o

Alltså, det är väl en sanning med modifikation det där med att barnet bara tar det den behöver. Man ska såklart inte käka saker som ger fosterskador (typ, för mycket a-vitamin). ;) Men det är onödigt att oroa sig över att man äter lite socker varje dag eller kanske äter väldigt enformigt några veckor om man bara känner för att äta vissa livsmedel.

Angående sockret och storlek på barnet så har det väl mer att göra med om ditt blodsocker blir väldigt högt ganska ofta, och det bör det inte vara om man inte typ lever på geléhallon och aldrig rör sig ur soffan. Men det är bara den info jag har fått. Fråga din BM om du är orolig! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka