Vårföräldrar 2016 del 2

Jag har inte varit hos BM sedan inskrivningen, men har varit på både kub och rul. Fast då har vi inte fått höra hjärtljud, bara "se" att det slår och ser ut som det ska.

Visst är det skönt att det gått en bra bit på väg redan! Tycker det går otroligt fort:o Snart är hon ju här!!:eek::love:
Jag tror rutinen är att de börjar lyssna på v25 besöket och sedan varje gång efter det!

Har fyndat lite inredning till babyrummet idag :) Sängarna får vi efter nyår så sen ska jag börja ställa ordning allt!
Någon som börjat boa än?

Idag har jag gjort glukosbelastningen, inte alls farligt tycker jag. Va rejält hungrig när jag kom dit men blev mätt på sockerlösningen & sen va det bara att lägga sig i fåtöljen o vila :) Allt såg bra ut!
Bebisarna lät också bra o nya sf måttet va 34.. Dock inte alls tillförlitligt, dels för att det är 2 o sen ligger dom på tväre, min mage verkligen sticker ut på sidorna..
Snälla bebbar som gör så att jag ser ut som en heffaklump ;)

Tanken slog mig innan att idag är det 11 veckor o 4 dagar till bebisarna senast är här :)
Tiden går så jääääkla fort, jag hinner knappt med ;)
Helt galet är det var fort det går. Jul och nyår lär ju i vanlig ordning swischa förbi i våldsam fart, sedan är det fullt upp med bokslut för min del och lite skidsemester på det och så har januari också försvunnit och då är det februari och förhoppningsvis inte alltför länge av mars kvar. :crazy:

Jag har inte boat något alls ännu. Dels har vi ju en massa grejer sedan sonen men också för att jag inte har känt någon lust att boa än. Mannen menar dock att jag gjort superduper varianten av att boa då vi skrivit på för att bygga nytt hus i vår... :o;)

• Gilla
Reactions: Ray
Tycker förresten att magen tagit ett hopp uppåt i storlek igen...
28vs29_zpsfiperab4.png

Boa och boa, jag köper grejor som behövs enligt mig men inte enligt sambon :angel:

Oj, du måste verkligen vara bred om du bara har 34 i SF-mått för du hade väl typ 30-31 sist?. Tokbebisar :laugh: Hur kommer det sig att man mäter på tvillingmagar , just för att se att de följer sin kurva ? Hur ofta har du TUL? Det är ändå viktigaste biten vid flerbörd, att se att de utvecklas :)

Så är det här hemma med visserligen, sambon tycker det mesta är onödigt & jag tycker allt är livsviktigt ;)

Ja, det har blivit att jag nästan har lite hängmage under där bebisarna ligger ;) har en bild som är någon vecka gammal där man ser att magen är rätt bred, kan slänga upp den.
Mm, hade 32 för 4 veckor sen o 34 nu. Vet inte varför men bm har bara sagt att det ger inget men att vi mäter för det är kul typ, såg sen i tvillinggruppen på fb att andras bm sagt samma så har inte kollat upp det mer.

Mina ligger tydligt i varsin inner & yttersäck, har därmed tjooock skiljevägg o ingen risk att dom kan sno näring mm från varandra så därför gjorde dom första TUL på mig i förra veckan 27+3, nästa är i vecka 31+3 och om bebisarna stannat kvar i magen 35+3, sen kollar dom minst 1 gång i veckan efter det. Är det något som ser knas ut kollar dom oftare :)

Helt galet är det var fort det går. Jul och nyår lär ju i vanlig ordning swischa förbi i våldsam fart, sedan är det fullt upp med bokslut för min del och lite skidsemester på det och så har januari också försvunnit och då är det februari och förhoppningsvis inte alltför länge av mars kvar. :crazy:

Jag har inte boat något alls ännu. Dels har vi ju en massa grejer sedan sonen men också för att jag inte har känt någon lust att boa än. Mannen menar dock att jag gjort superduper varianten av att boa då vi skrivit på för att bygga nytt hus i vår... :o;)

Ja det lär gå i ett nafs sen är våra bebisar här :)
Oj! Jag får nog lov att hålla med.. Det måste va super varianten av att boa ;)

Vad fina ni är @fia-lisa och @robl :)

Hörrni! Igår, igår fick jag äntligen tag i någon på försäkringskassan. Han höll med om att min årsinkomst på en miljon kronor kändes lite överdriven och hade redan en annan siffra som stämde, han frågade nämligen "låter XX som en mer rimlig summa?" och det gjorde det ju. Så han ändrade SGI-beslutet, äntligen lite saker som går rätt :p

Nu imorse loggade jag in på FKs hemsida för att kolla om det hänt något och förstå lyckan när de inte bara ändrat sgi:n rätt utan också kommit fram till ett beslut och att jag får en utbetalning redan på måndag! ALLTSÅ HELL YES! Trevlig fredag på mig :D Äntligen kan jag slappna av och släppa stressen över att inte veta om jag ens får sjukpenningen beviljad, nu har jag ju till och med tid att köpa en och annan julklapp utan att behöva använda sambons stackars pengar :angel:

Fick förresten reda på att jag är Rh-negativ, är det nån mer som är det? Vad har ni fått info om det i så fall?

Jag ska ta några extra blodprov för att hålla koll på att jag inte bildar antikroppar mot bebisen, tydligen kan bebisen få blodbrist i magen i så fall. Vet att man inte ska oroa sej men man blir ju ändå lite nojjig..

Fick förresten reda på att jag är Rh-negativ, är det nån mer som är det? Vad har ni fått info om det i så fall?

Jag ska ta några extra blodprov för att hålla koll på att jag inte bildar antikroppar mot bebisen, tydligen kan bebisen få blodbrist i magen i så fall. Vet att man inte ska oroa sej men man blir ju ändå lite nojjig..

Jag är! Fick en spruta för några år sedan när jag gjorde abort för några år sedan just därför, & ska även få en spruta i samband med denna förlossningen. Fattar det som om det kan bli knas ifall barnet är positivt, men att man inte behöver oroa sig för det utan det är bara en spruta så är det fint sen.

Jag är! Fick en spruta för några år sedan när jag gjorde abort för några år sedan just därför, & ska även få en spruta i samband med denna förlossningen. Fattar det som om det kan bli knas ifall barnet är positivt, men att man inte behöver oroa sig för det utan det är bara en spruta så är det fint sen.

Ok! Jag blev lite nojjig bara.. man är ju expert på att förutsätta det värsta jämt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka