Vårföräldrar 2016 del 2

Snart julafton allihopa, hur firar ni, om ni nu firar?
Någon som kommer få något till bebis tro? Min mamma har ju köpt en liten outfit till kiddot, hon ville så gärna så det kunde hon väl få göra. Sambon får öppna det paketet på julafton eftersom jag vet vad det är :p

Vi firar hemma, bara jag och maken. Resten av släkten är utspridd lite här och där i landet och firar på sina egna håll och vi ser fram emot att fira vår sista "bara-vi-två"-jul. :love::)

Vi kör inte med julklappar, men min mamma har köpt ett helt gäng med kläder till barnet de senaste månaderna och så har vi fått högvis med plagg från diverse syskon... Ungen kommer typ kunna byta outfit ett par gånger om dagen det första halvåret. :D

Hm. Intressant biverkning av hela den här gravid-grejen: Jag har efter många års förhållande plötsligt blivit totalt, tonårsaktigt nykär på nytt i min man. Riktigt sådär fjärilar-i-magen-alldeles-pirrig-i-hela-kroppen och det värker i mig när han är borta (som nu ikväll när han är ute med några kompisar). :o Den första nyförälskelsen hade ju liksom hunnit lägga sig efter mer än ett decennium ihop...men nu känns det sådär alldeles galet igen.:love:

Någon mer som plötsligt blivit alldeles tokig i sin sambo/man/partner/significant other?

Hm. Intressant biverkning av hela den här gravid-grejen: Jag har efter många års förhållande plötsligt blivit totalt, tonårsaktigt nykär på nytt i min man. Riktigt sådär fjärilar-i-magen-alldeles-pirrig-i-hela-kroppen och det värker i mig när han är borta (som nu ikväll när han är ute med några kompisar). :o Den första nyförälskelsen hade ju liksom hunnit lägga sig efter mer än ett decennium ihop...men nu känns det sådär alldeles galet igen.:love:

Någon mer som plötsligt blivit alldeles tokig i sin sambo/man/partner/significant other?

Nykär vet jag inte om jag vill kalla det men vi har definitivt kommit närmre varandra på ett djupare plan än jag trodde va möjligt och den känslan är underbar! Jag ser också att min sambo har fått som en extra "stolthet" i sej själv på nåt vis:love: Vi har alltid haft ett djupt och kärleksfullt förhållande men detta är nåt alldeles extra:heart (fast igår fräste jag som en tiger på honom:o:D)

Sambon lyckas att säga dom roligast kommentarerna..

Exempel så la vi i soffan o kolla på film när en bebis skrev oavbrutet och högt, sambon pusta o säger "alltså, hur kunde det bli 2???!!!??"

Igår kolla vi på babysittrarna om där va fullt liggläge på dom så bebisarna kan ligga i dom från start, vilket där va..
O då säger han "kan du åka till sömmerskan med dom och få påsytt bärhandtag för jag tycker det är lite svårt att bära dom innan dom är styva i nacken"

Han lyckas även få till en lite uppgiven röst o blick..
:rofl:;)

Ska tillägga att han faktiskt är både glad o stolt över att vi ska få bebisar :)

Varning för gnäll...
Har en riktig skithelg. Har varit trött sedan v20 ungefär men i helgen har det stigit till nya höjder. Somnar så fort jag sätter mig i soffan trots att jag sovit 12-timmars pass på nätterna. Har ont i huvudet, mår illa, svettas av och till och har ont i magen så fort jag står upp och rör mig, även i väldigt stilla ank-gång. Dessutom är jag helt matt i kroppen. Känns som om jag stått 18 h i högklackat. Vet inte om det är kroppens hämnd för att jag bar upp 10 säckar Krafft-foder på loftet i fredags...

Varning för gnäll...
Har en riktig skithelg. Har varit trött sedan v20 ungefär men i helgen har det stigit till nya höjder. Somnar så fort jag sätter mig i soffan trots att jag sovit 12-timmars pass på nätterna. Har ont i huvudet, mår illa, svettas av och till och har ont i magen så fort jag står upp och rör mig, även i väldigt stilla ank-gång. Dessutom är jag helt matt i kroppen. Känns som om jag stått 18 h i högklackat. Vet inte om det är kroppens hämnd för att jag bar upp 10 säckar Krafft-foder på loftet i fredags...

Usch va tråkigt :/
Hoppas att du får en bättre vecka!

Varning för gnäll...

Usch, tröttheten är hemsk! Min kropp beter sig precis likadant, magont, illamående, trött som aldrig förr osv. Har du koll på järnet? Kan ju vara det som är lågt. Annars är väl det oerhört roliga rådet att lyssna på kroppen och ta det lugnt, i know, skitkul att sova bort dagarna :meh:

Hoppas det vänder för dig snart igen!!

Snart julafton allihopa, hur firar ni, om ni nu firar?
Någon som kommer få något till bebis tro? Min mamma har ju köpt en liten outfit till kiddot, hon ville så gärna så det kunde hon väl få göra. Sambon får öppna det paketet på julafton eftersom jag vet vad det är :p

Vi orkar inte fira med resten av familjen och släkten så vi blir hemma jag, mannen och bebis på 8 månader. Plus den i magen ;). Litet julbord, paket till dottern och ev nåt till den i magen. Bara lugn o ro!

Känner så varje dag. Både gravid och ogravid. Vi har dock inte varit tillsammans ens 2 år (2 år i februari) men redan ett barn och ett barn i magen :o

Jul!
Vi kommer fira hemma, så det blir full rulle med syskon syskonbarn och föräldrar med 'nya' respektive.
Förra året skulle vi också varit hemma men avstyrde, jag var förvisso lika gravid men jobbade mycket mer än heltid så det blev lite för mycket:angel:
Iår känns det bra, har kunnat fixa i lugn och ro och har tid att julpynta o sånt :p

Varning för gnäll...

Alltså, nu är jag ingen gravidexpert men är du SÅ trött tycker jag du ska kolla upp dig. För säkerhets skull. Det kan ju vara järnet, "sockret" eller ngt annat som är fel och kanske lätt åtgärdat. Alltid bättre en gång för mycket än en gång för lite!

Lycka till!

Kan hålla med om att det är bra att kolla, kan va att du behöver tillskott av järn.
Jag har dock varit extremt trött utan att det är något.. Alla prover, blodtryck osv är bra. :)
@fia-lisa

Jag skulle snarast säga tvärtom :o. Nu är det ganska bra, men speciellt i början av mina graviditeter har jag i stort sett ångrat att jag skaffat barn med min man O_o

Men vi har varit ihop länge och jag vet att det går över när jag känner sådär som tur är :)

Varning för gnäll...
Stackars dig...
Men det låter som hämd och blir säkert bättre om du inte springer med fodersäckar i trappor! !
Jag skulle kunna gnälla konstant här varje dag så det känns ändå lite skönt att se andra kvida ibland ;)

Jul...Ja vi åker till andra änden sverige ut i bushen. Imorrn flyg och 4,5 timme buss och på tisdag 1 tim bil och 30 min skoter. Sen är vi i hamn och kommer ha det lugnt och skönt.
Är lite opepp på allt resande såklart. Kommer vara smått död i ryggen efter bussresan. Alltid packat med folk i juletid och svårt att ändra sittställning... Men ser fram emot en lugn julhelg och snö!!

Alltså, nu är jag ingen gravidexpert men är du SÅ trött tycker jag du ska kolla upp dig. För säkerhets skull. Det kan ju vara järnet, "sockret" eller ngt annat som är fel och kanske lätt åtgärdat. Alltid bättre en gång för mycket än en gång för lite!

Lycka till!
Ska till BM imorgon så ska prata med henne. Gjorde glukosbelastningstest för 1,5 v sedan med väldigt bra resultat så lutar själv åt att det är järnet som är boven. Förra besöket kollades det inte ens med hänvisning till att mina järndepåer vid inskrivningen var osedvanligt bra.

Stackars dig...
Men det låter som hämd och blir säkert bättre om du inte springer med fodersäckar i trappor! !
Jag skulle kunna gnälla konstant här varje dag så det känns ändå lite skönt att se andra kvida ibland ;)
Ja, det är nog säkert inte att rekommendera att kånka upp tunga säckar i trappor, men är man en otålig själ som "kan själv" är det lätt hänt att man inte orkar vänta på hjälp.

Jul firas på "hemmaplan", julafton hemma hos min mamma med blandad släkt och vänner. På juldagen firar vi hemma hos oss med mannens familj. Det är bara barn som får paket hos oss, vuxna får hålla sig till julklappsspelet så tror inte att bebisar i magen får några paket. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka