Vårföräldrar 2016 del 2

Jul...Ja vi åker till andra änden sverige ut i bushen. Imorrn flyg och 4,5 timme buss och på tisdag 1 tim bil och 30 min skoter. Sen är vi i hamn och kommer ha det lugnt och skönt.
Är lite opepp på allt resande såklart. Kommer vara smått död i ryggen efter bussresan. Alltid packat med folk i juletid och svårt att ändra sittställning... Men ser fram emot en lugn julhelg och snö!!
Avundsjuk på snön på julafton, inte avundsjuk på resan... ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har fått uppfattningen av att det kan va ganska svårt att få upp ett dåligt värde.. Visserligen från tvillinggruppen, kanske är skillnad om där är 2 som slukar ;)

Nä tyvärr inte, jag har bara en i magen men jag får inte upp värdet :(.

Ska kolla igen på tisdag, men jag har föga förhoppning om en värdehöjning :down:

Dagens gnäll:

Det är tungt, känns som att vara höggravid fast jag inte ens är i vecka 28.
Det gör konstant ont av antingen foglossning eller sammandragningar.
Sockerprover var 3e vecka pga extremt stort SF-mått
Återigen täta TUL pga för mycket fostervatten (samt stor bebis)
Jag orkar ingenting pga smärtor, har inte gjort sedan i somras så har återigen förlorat vänner eller vad man ska kalla dem?
Min s.k släkt har återigen visat vart de står, och trots att de beter sig som skit så är det jag som får skulden. Som alltid, fast jag endast lever mitt egna liv utan deras inblandning. Är så trött på utomstående som tror på deras lögner för de är bra på det. Min syster har jag träffat snabbt 1 gång på ca 18 månader, min bror träffar jag kanske 1 gång i halvåret och min mamma pratar jag med ca 1 gång varann månad. Så hur i helvete kan folk tro på lögner ifrån personer som knappt finns i mitt liv :banghead:

Dagens gnäll:

Jag orkar ingenting pga smärtor, har inte gjort sedan i somras så har återigen förlorat vänner eller vad man ska kalla dem?
Min s.k släkt har återigen visat vart de står, och trots att de beter sig som skit så är det jag som får skulden. Som alltid, fast jag endast lever mitt egna liv utan deras inblandning. Är så trött på utomstående som tror på deras lögner för de är bra på det. Min syster har jag träffat snabbt 1 gång på ca 18 månader, min bror träffar jag kanske 1 gång i halvåret och min mamma pratar jag med ca 1 gång varann månad. Så hur i helvete kan folk tro på lögner ifrån personer som knappt finns i mitt liv :banghead:
Sånna vänner är ju inget att ha. Fast jag vet det känns sorgligt ändå- har en drös sånna som jag tappat under min livstid. Alltid en sorg. Mest för att man inser att riktiga vänner inte växer på träd tyvärr!!
Hoppas verkligen du får möjlighet att göra snittet tidigare! Jag gnäller fast jag har normalmycket problem och normalstor bäbis...

Sånna vänner är ju inget att ha. Fast jag vet det känns sorgligt ändå- har en drös sånna som jag tappat under min livstid. Alltid en sorg. Mest för att man inser att riktiga vänner inte växer på träd tyvärr!!
Hoppas verkligen du får möjlighet att göra snittet tidigare! Jag gnäller fast jag har normalmycket problem och normalstor bäbis...

Ja man har förlorat en del genom åren. Men det roligaste var en tjej som skickade sms om vi skulle ut på stans cruising i somras , svarade att vi var sjuka och fick ett "ok" tillbaka. Sen dess har jag inte hört av henne, så troligtvis hade hon räknat med att få åka med i vår jänkare.

Tack, men man får gnälla oavsett ;)

Men jag tänker fortsätta gnälla, för även om sockret var perfekt så var inte vikten detsamma. Gick in på MVC som ligger brevid labb för att låna deras våg = 88,4 kg (+26,2 kg) i vecka 27+4 :banghead: :banghead:

Dagens gnäll:

Va jobbigt :( speciellt tråkigt med familjen..
Jag har ju aldrig varit höggravid innan men det känns som att jag är det nu.. Har så jäkla ont överallt, sover som en kratta, sammandragningar, o är allmänt trött i huvudet.

Har kanske frågat innan men har glömt isåfall..
Hur ofta går du på tul? Får du snitt i nån bestämd vecka?

Va jobbigt :( speciellt tråkigt med familjen..
Jag har ju aldrig varit höggravid innan men det känns som att jag är det nu.. Har så jäkla ont överallt, sover som en kratta, sammandragningar, o är allmänt trött i huvudet.

Har kanske frågat innan men har glömt isåfall..
Hur ofta går du på tul? Får du snitt i nån bestämd vecka?

Sån är min släkt, har alltid varit men just nu under graviditeten som är både psykiskt och fysiskt påfrestande så är liksom allt jobbigt. I min släkt fungerar det lite som så att det som händer mina syskon är upp till dom att berätta, det som händer mig ska berättas för alla för det är deras rättighet att få veta :grin: Vilket gör att man får tänka sig för vad man berättar för inom några minuter så står det antingen på någons facebook, chatt, sms eller samtal oavsett om man sagt att det är hemlighet eller inte. Oftast i någon vriden variant som tex när min bil stod på Bilias verkstad för lite service så spreds det ut att den stod inne på försäljningen :rofl:

Vi vet inte mer än att vi ska på TUL i slutet av december, 2 veckor efter det TUL vi hade nu. Snitt brukar vara veckan innan BF men inte ens det vet vi än om det ska vara tidigare eller inte. Vi hoppas få mer besked på nästa TUL men jag skulle tro att det blir täta TUL fram till födseln.

Dagens gnäll:

Usch, det lät inget vidare:down: Men här får man gnälla så mycket man vill! Jag gnäller om att jag snart måste inse att jag inte kan rida längre (v.23 imorgon) eftersom jag får sammandragningar och foglossning av det. Känns som ett miniproblem jämfört med dina krämpor:o

På tal om annat så fick vi hem vår vagn och babyskydd igår, en bugaboo Buffalo och ett Besafe izi Go X1:love: Lite tidigt kanske men kampanjen de hade nu gällde bara fram till jul (man fick babyskyddet på köpet om man handlade vagn för med än 10499kr) Vad har ni andra köpt eller tänkt köpa för vagn och babyskydd?

Vad händer om man inte får upp det?

Jag tror att jag får järnspruta om dom anser att behovet finns. Jag förlorade mycket mer blod än normalt vid förra snittet så jag vill helst inte inleda op med anemi om det går att göra något åt :crazy:

@Hanna_90
Vi har köpt Britax babysafe plus SHR II.

Senast ändrad:
Jag har fått uppfattningen av att det kan va ganska svårt att få upp ett dåligt värde.. Visserligen från tvillinggruppen, kanske är skillnad om där är 2 som slukar ;)
Ajdå, jag som tänkte att det var lite järntabletter och så var man fit for fight igen...

På tal om annat så fick vi hem vår vagn och babyskydd igår, en bugaboo Buffalo och ett Besafe izi Go X1:love: Lite tidigt kanske men kampanjen de hade nu gällde bara fram till jul (man fick babyskyddet på köpet om man handlade vagn för med än 10499kr) Vad har ni andra köpt eller tänkt köpa för vagn och babyskydd?
Vi (eller mannen säger att det är jag ;)) har bestämt oss för en Stokke Trailz. Har ett Acta Graco Logico S med bas sedan tidigare men är lite sugen på ett Besafe Izi Sleep (alt Izi Go) för att kunna klicka på vagnen på smidigt sätt. Har beställt adapter från USA som säger att det ska fungera med Stokke + Acta Graco men är inte säker på att modellerna passar så vi får se om det blir nytt babyskydd eller inte.

Dagens gnäll:

Fy vad det låter jobbigt med knök med släkt/familj.. När man är gravid är det ju det minsta man behöver:(
Usch!!!
Kram till dej!!

Idag fick jag äntligen tummen ir och lämna urinprovet som skulle varit inne för typ 10veckor sedan:o hoppla.. Bättre sent än aldrig:D och fick även en snabbvisit på vc för vaccinering. Nu va det gjort så nu ska jag bara gå hemma och skrutta hela julen. En tripp till familjen i Skåne och fira sen hem och fira nyår här.

@Hanna_90

Vi har köpt ett Maxi Cosi Cabriofix till bebisen.

Usch, det lät inget vidare:down: Men här får man gnälla så mycket man vill! Jag gnäller om att jag snart måste inse att jag inte kan rida längre (v.23 imorgon) eftersom jag får sammandragningar och foglossning av det. Känns som ett miniproblem jämfört med dina krämpor:o

Vi trillade över en bra begagnad Bugaboo Donkey twin på Blocket som vi köpte i veckan. :) Vi kommer att köpa MaxiCosi-babyskydd till men har inte spikat modell än!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat