Vårföräldrar 2016 del 2

Lugnet har infunnit sig här. Alla julklappar är inhandlade och inpackade, idag provlagade jag risgrynsgröt för första gången inför julafton (blev skitgott!!) och igår kände sambon kiddot sparka för första gången :love: Det går bra nu!

Vi ska fira först med sambons mamma och syskon och äta lite lättare lunch där. Sen kör vi till min morbror när det är dags för Kalle och firar med min stora släkt hela kvällen. Blir även julfirande med pappa den 25e med julbord och julklappsbyte så det kommer bli två intensiva dagar :D jag är väldigt taggad faktiskt!

Det blir 2 intensiva dagar här också, först ska vi hämta babyskyddet på vägen till mina föräldrar och sen ska det firas jul 2dagar i rad. Fast just nu är det fåtöljen som gäller!! Allt är i stort sett nerpackat i bilen inför imorgon så nu ska jag bara vara.

Fick ju börja på järntabletter förra veckan och nu känner jag hur mkt nytta det gjorde! Är inte lika andfådd och har ingen hjärtklappning längre. Vadkramperna har gett sej också!! Helt fantastiskt skönt.

Jag har ETT pojknamn som jag fastnat jättemycket för, sambon tycker också mycket om det så det lutar ju mot att om det är en pojke så blir det det namnet. Jag har alltid haft Elliott som favorit pojknamn eftersom jag älskade "Draken Elliott" när jag var liten, men sambons lillebror heter det så det går bort rätt ordentligt.

Tjejnamn har jag en hel hög som jag gillar, sambon är med på de flesta, men än så länge är det mest jag som spånar på namn. Dessutom är ju min hjärna fortfarande helt säker på att det blir en pojke så tjejnamn känns mest som en kul grej medan det känns som att killnamn "måste" vi ha klart, haha.

Gillar också Didrik mycket faktiskt! Gillar generellt namn som inte är så vanliga. Blir alltid irriterad när ett namn jag gillar susar in på topp tio på namntoppen :angel:

Jag är också lite säker på att vi väntar en pojk så pojknamnen känns också mest angelägna här :D

Det är ju inte fel att säkra upp:D Vi har ett pojknamn ifall Bm sett fel. Då blir det en Sixten:) Annars är Philippa 99%spikat. om vi inte känner att hon heter nåt helt annat:)

Sixten är jättefint! Hade vi nog haft på våran lista om inte våra kompisar redan haft en Sixten :) Philippa är också fint :)

Älskar också Siri!

Hade en hel radda med namn för en flicka men bara ett för en pojke. Nu verkar det ju komma en pojke så huvudnamnet är bestämt till Otto:) andranamn efter min älskade bortgångna pappa (Göran)och ett till andranamn som ska höra till min sambos släkt. Lutar åt Nikolaj, min sambo är ryss och vi vill ha med det på ngt sätt. Tyvärr heter alla hans släktingar skitskumma namn så där är vi ännu osäkra som sagt.

Älskar också Siri!

Hade en hel radda med namn för en flicka men bara ett för en pojke. Nu verkar det ju komma en pojke så huvudnamnet är bestämt till Otto:) andranamn efter min älskade bortgångna pappa (Göran)och ett till andranamn som ska höra till min sambos släkt. Lutar åt Nikolaj, min sambo är ryss och vi vill ha med det på ngt sätt. Tyvärr heter alla hans släktingar skitskumma namn så där är vi ännu osäkra som sagt.
Otto skulle jag hetat om jag va en pojk. Mamma kallar mej det fortfarande! Tycker det är jättefint:)

Här har vi inte börjat med namnen ännu. Maken har varit bestämd med att han inte kan komma på passande namn innan han sett bebisen. Vilket passar mig bra. Så vi skjuter på namnfunderandet ett tag.

Det är ju inte fel att säkra upp:D Vi har ett pojknamn ifall Bm sett fel. Då blir det en Sixten:) Annars är Philippa 99%spikat. om vi inte känner att hon heter nåt helt annat:)
Sonen hette Sixten som pojknamn ända tills han tittade ut, då var det inte alls en Sixten och alla namn vi diskuterat under processen kändes förbrukade. :) Den här gången har vi diskuterat namn lite löst och Einar och Matilda är namn vi just nu gillar. Jag har fastnat för Ines också men det verkar jag vara ensam om i familjen. Sonen tycker iofs Batman skulle passa fint... ;)

Sonen hette Sixten som pojknamn ända tills han tittade ut, då var det inte alls en Sixten och alla namn vi diskuterat under processen kändes förbrukade. :) Den här gången har vi diskuterat namn lite löst och Einar och Matilda är namn vi just nu gillar. Jag har fastnat för Ines också men det verkar jag vara ensam om i familjen. Sonen tycker iofs Batman skulle passa fint... ;)

Batman funkar alltid!! :love::D

Jag röstar på Batman!

Vi har inga namn på g alls:o några hänger kvar sen sist dock.

RUL var ua iaf och det var skönt att se lilla pyret och att allt var bra. Hittar inte listan däremot för att uppdatera nya datumet. Hon flyttade oss fyra dagar bort.

Velade in i det sista om vi skulle ta reda på kön, men avböjde sen. Så det får bli en överraskning :love:

Hur går det på namnfronten för er? För oss går det sådär.

Nu vet vi iofs att det är en lillasyster eller lillebror då vi fick det bekräftat på vårt TUL. Underlivet zommades in för vår skull så vi såg tydligt avsaknad av pung eller en pung ;)

Vi har ett preliminärt namn som vi ska se passar när bebisen är född. Storebröderna har 2 rätt ovanliga namn, något vi även vill ha till liten :)

Dagens schema är fullspäckat för sambon så jag tänkte att jag skulle dammsuga och torka golv. Japp efter paus så kunde jag dammsuga nedervåningen så nu tar jag återigen en paus för att kunna torka golv. Till mitt sällskap har jag en alkoholfri cider :d så jag bör väl inte klaga men satan vad jag avskyr min foglossning. Ny alvedon-påfyllning kan tidigast ske 15.30.

Jag var skeptisk till att köpa mammabyxor men alltså herreguuuuuud vad bekvämt! :love: Magen jäser i sån takt att det var lika bra att slå till på byxor och några tröjor som faktiskt sitter bra över sagda mage. Och jag som trodde att jag bara lagt vikt på magen fick visst gå upp en storlek :D

Igår var sambon iväg och införskaffade julklappar till mig så imorse när sambon var på jobbet smög jag ut och tittade och kände lite (får aldrig göra det eftersom sambon säger att jag vet vad det är då:angel:) på klapparna och såg gulligaste grejen. Sambon har köpt en sak och skrivit "god jul mamma och pappa" och signerat den från bebisen i magen, dog sötdöden :love:

God jul på er allihopa, hoppas ni får en supermysig julafton! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka