Vårföräldrar 2016 del 2

Era stackare som fått foglossning, jag bävar! Var på hoppträning idag och blev skrämd av min tränare som sa att det bara hux flux slog till en dag i typ vecka 22 för henne. Så nu väntar jag bara... Hur många får det eg? Får alla det? Är det dumt att rida med foglossning? Jag måste ju rida minst till typ vecka 39 ju!! :p

Jag fick inte foglossning. Jag lånade ut hästen, men skulle lätt ha kunnat rida fram tills vattnet gick och skulle lätt ha kunnat börja rida igen några timmar efter förlossningen. Hoppas att du får må lika bra. :)

Jag tycker det är sjukt jobbigt att alla ska kommentera hur man ser ut, oavsett om det är snälla kommentarer eller ej. Jag avskyr att min kropp blir bedömd hela tiden.

Men du kan inte ha gått upp mycket
Vilket lyx, du har ju bara mage
Hur mycket har du gått upp

Jag VET att alla säger det av välmening. Men jag har faktiskt sjuk ångest, för jag ser ju hur min kropp ändras och jag mår riktigt dåligt av det.

Senaste checken hos BM. 29 fulla veckor och sf-mått på 28 så magen har definitivt lagt på en spurt. Bebis låg långt ner, ev redan fixerad :confused:

God fortsättning! Julfirandet är äntligen över i och med att sista släktingen rullade ut från garageinfarten för en stund sedan. Ska upp och ta in hästarna ikväll, men annars tänker jag inte röra mig alltför mycket från soffan idag. Trött är bara förnamnet...

I onsdags kom dock mannen hem ned en barnvagn! Affären hade ett demoex som de reade ut eftersom de inte ska sälja Stokke barnvagnar längre så chassi, liggdel, parasoll, myggnät och regnskydd blev vårt för 2000:- mindre än jag räknat med! Sittdelen får jag dock beställa separat, men den behöver jag ju inte fylla ut förrådet med riktigt än. Fö sjukt härlig körkänsla i vagnen. Längtar efter att få köra runt bebis i den! :)

Jag tycker det är sjukt jobbigt att alla ska kommentera hur man ser ut, oavsett om det är snälla kommentarer eller ej. Jag avskyr att min kropp blir bedömd hela tiden.

Jag VET att alla säger det av välmening. Men jag har faktiskt sjuk ångest, för jag ser ju hur min kropp ändras och jag mår riktigt dåligt av det.

Senaste checken hos BM. 29 fulla veckor och sf-mått på 28 så magen har definitivt lagt på en spurt. Bebis låg långt ner, ev redan fixerad :confused:

Precis likadant känner jag! Jag får i stort sett bara "snälla" kommentarer, men jag tycker det är jättejobbigt ändå. Jag själv ser ju att jag förändras mer än magen även om inte andra ser det och jag tycker verkligen att det är jobbigt.
Den där känslan av att ständigt bli bedömd "men du är ju verkligen vackert gravid, med bara en kula" gör liksom ont för jag känner mig så himla bedömd. Plus att jag vet att min kula är stor och kommer att bli lätt gigantisk till min lilla kropp. Likaså gör det ont för att det blir så himla tydligt att alla inte bedöms vara fint gravida och det är förjävligt. Ett ständigt tyckande om våra kroppar...

Nu har vi beställt vagn och babyskydd. Blev en Brio Smile och Brio Primo babyskydd till :) Valde länge mellan den och Brio Go next. Go next gillade jag egentligen lite mer men det var så små saker som gjorde det och det var inte värt flera tusenlappar till för det.

Fick veta att min barnmorska ska sluta också, känns lite skönt faktiskt eftersom hon inte var jättesympatisk. Har nästa tid 7 januari och får träffa den nya då :)

Nu har vi beställt vagn och babyskydd. Blev en Brio Smile och Brio Primo babyskydd till :) Valde länge mellan den och Brio Go next. Go next gillade jag egentligen lite mer men det var så små saker som gjorde det och det var inte värt flera tusenlappar till för det.

Fick veta att min barnmorska ska sluta också, känns lite skönt faktiskt eftersom hon inte var jättesympatisk. Har nästa tid 7 januari och får träffa den nya då :)

Härligt att ha det fixat!
O skönt med din barnmorska, hade hoppats på att min slutar så jag fick en ny :)

Precis likadant känner jag! Jag får i stort sett bara "snälla" kommentarer, men jag tycker det är jättejobbigt ändå. Jag själv ser ju att jag förändras mer än magen även om inte andra ser det och jag tycker verkligen att det är jobbigt.
Den där känslan av att ständigt bli bedömd "men du är ju verkligen vackert gravid, med bara en kula" gör liksom ont för jag känner mig så himla bedömd. Plus att jag vet att min kula är stor och kommer att bli lätt gigantisk till min lilla kropp. Likaså gör det ont för att det blir så himla tydligt att alla inte bedöms vara fint gravida och det är förjävligt. Ett ständigt tyckande om våra kroppar...

Exakt. Det är just känslan av att alltid bli synad under lupp som är jobbig, att alla bara kommer med snälla kommentarer spelar liksom ingen roll.

Jag fick riktig skrämselhicka idag med en brun flytning och stramande känsla långt ner i magen. Ringde förlossningen och fick prata med en gullig barnmorska som lugnade mig med att det förmodligen är livmodern som gjort en växtspurt och tryckt på livmodertappen. Att man ska bli så orolig för minsta lilla!

Tillbaka i civilsationen och läser ikapp. Underbart att den enda i min familjs som kommenterar magen är dottern och hon är ju förlåten även om jag inte är helt bekväm med det. Ogillas starkt att folk tycker det är ok att bedöma gravida som utställningshundar.
Åkt skidor (aj sa fogarna) och i stugan finns bara hårda trästolar förutom sängen... Hade ju trott jag skulle vila upp mig och vara smärtfri och istället blev det värre. Nu hoppas jag att lite hästar råder bot på det:mad:

Hatar, hatar att ha ont!!!

Det är enda gången folk kan vräka ur sej kommentarer om ens kropp "utan att skämmas" :meh:
Helt ljuvligt..

Jag fick riktig skrämselhicka idag med en brun flytning och stramande känsla långt ner i magen. Ringde förlossningen och fick prata med en gullig barnmorska som lugnade mig med att det förmodligen är livmodern som gjort en växtspurt och tryckt på livmodertappen. Att man ska bli så orolig för minsta lilla!

Usch jag hade också blivit skiträdd :crazy: Skönt att det verkar normalt!

Förstår dig helt! Hade själv en panikupplevelse i julhelgen med "mörkt i toan", typ mörkrött/brunfärgat efter att jag kissat. Dock inget på papperet. Men jag undersökte mig noggrant. Visade sig att det gamla huset har problem med ledningarna ibland, så det var ngt gammalt som åkt tillbaka. Inte så fräscht kanske, men oj vad lycklig jag blev när jag fick veta det. Hoppas det fortsätter lugnt och skönt för dig!

Förstår dig helt! Hade själv en panikupplevelse i julhelgen med "mörkt i toan", typ mörkrött/brunfärgat efter att jag kissat. Dock inget på papperet. Men jag undersökte mig noggrant. Visade sig att det gamla huset har problem med ledningarna ibland, så det var ngt gammalt som åkt tillbaka. Inte så fräscht kanske, men oj vad lycklig jag blev när jag fick veta det. Hoppas det fortsätter lugnt och skönt för dig!

Man får verkligen panik på en gång! Vilade resten av dagen och nu har även den ovana känslan i magen gått över, så det var säkert bara en växtspurt som de sa. Så skönt att kunna lufta sina nojor här!

Hujja, jag hade också blivit nervös. Skönt att det bara verkade vara växt-spurt! :)

Har tyckt att bebis har haft en hyfsat tydlig dygnsrytm med vissa säkra "spark- och sprattel-tider". Tills igår. Från 3-tiden till 10 på kvällen var det full rulle i magen. Vaknade vid 3 på natten och 6 på morgonen och då sparkades det också och nu har det varit disco sedan kl 9 på morgonen. Ska det inte vara sovstunder någon gång? O_o

Har tyckt att bebis har haft en hyfsat tydlig dygnsrytm med vissa säkra "spark- och sprattel-tider". Tills igår. Från 3-tiden till 10 på kvällen var det full rulle i magen. Vaknade vid 3 på natten och 6 på morgonen och då sparkades det också och nu har det varit disco sedan kl 9 på morgonen. Ska det inte vara sovstunder någon gång? O_o

Tycker min lillkörv också håller på hela dagarna och nätterna ibland, sen blir det ganska lugnt i ett dygn ungefär (och då blir ju jag orolig såklart :cautious:) och sen sätter hen igång igen. Just nu känns en liten minifot i underlivet med jämna mellanrum O_o:D

Men hur känns rörelserna egentligen? Jag känner mest obehag från magtrakten, molvärk nästan varje förmiddag. På kvällarna kanske det bubblar runt lite, men det kan lika väl vara tarmarna och inbillning tänker jag. Och ibland hugger det till ordentligt i nedre delen av magen, gärna från sidan. Men inget jag helt säkert kan koppla till sparkar eller rörelser. Är i mitten av v 22 och har moderkakan fram. Men jag borde ju börja känna ngt snart. Blir nästan lite orolig emellanåt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat