Jag är en av de som kommentarer folks gravidmagar.
Själv är jag fruktansvärt avundsjuk över folk som får små nätta magar, som går upp lite i vikt och som får vara aktiva. Själv kommer jag än en gång kliva över 30 kg viktuppgång, och med SF-mått som återigen skenar . Imorgon ska jag mätas igen samt göra TUL då bebisen visade sig väga +44 % mer än vad den skulle i vecka 27+0 samt för mycket fostervatten (som kan riskera ge mig fysiska besvär som tex propp, eller att navelsträngen kan strypa bebis vid vattenavgång.) Med min gigantiska mage så blir jag provocerad av att läsa när folk skriver att de har stor mage när de har en nätt mage. Hur våra magar ser ut är så olika, och det är många faktorer som gör ifall man får liten eller stor mage. Alla gravida är fina för mig eftersom det är barnkammare för våra underverk
Huvudsak är att bebis/bebisar mår bra.
Jag vet att min mage inte är stor rent generellt. Men jag känner mig fruktansvärt fel och obekväm.
Varje gång jag kliver in i ett rum så ska det påpekas hur jag ser ut och jag tycker att det är jättejobbigt. Så diskuterar man aldrig en ogravid person...
Nej, jag vet att jag inte har något att klaga över eg, men jag mår ju dåligt och behövde väl ventilera .