Känns som att jag skriver det överallt, men va fan: vi har gift oss!
Grattis!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har funderingar kring andningslarm och om det är något vi vill ha eller inte... hur tänker ni andra? Utifrån att förlossningen äger rum när det är tänkt och bebisen inte har några kända medfödda sjukdomar.
Nu säger jag inte att du har fel - för du kan absolut stämma det du skriver! Men de är även väldigt vanligt att larmen fellarmar - bebis ligger fel på larmet, det har kasat från blöjan ect ect.Hej
Är inte själv gravid med kom in på tråden av nån anledning och läste detta inlägg och ville svara.
Min mamma hade andningslarm på mig och mina syskon när vi va små, det har larmat 1 gång då ett av mina syskon slutat andas så mamma fick "rysta" liv i hen, hon säger varje gång det kommer på tal att om hon inte haft larmet hade antagligen hen inte suttit här idag!
Har en kompis som har tvillingar och använder larm, sånna som burrar först och om barnet inte börjar andas larmar det högt.
Deras har också larmat 1 gång då bebis slutat andats.
Jag tänker om hon eller mamma inte haft larm så hade kanske inte mitt syskon eller kompis bebis levt idag.
Och ang att man oroar sig över larmet, har man inte larm hade jag iaf oroat mitt över att något skulle hända istället.
Lycka till alla
Nu säger jag inte att du har fel - för du kan absolut stämma det du skriver! Men de är även väldigt vanligt att larmen fellarmar - bebis ligger fel på larmet, det har kasat från blöjan ect ect.
Grattis Tassen!! Härligt! (Livet som gift är fantastiskt)
--------
Nu har vi börjat handla grejer
- skötbord
- bärsele & bärsjal
- skötselprylar osv osv
Imorgon ska vi nog beställa vagn
65 (-ish) dagar kvar!
Grattis Tassen!! Härligt! (Livet som gift är fantastiskt)
--------
Nu har vi börjat handla grejer
- skötbord
- bärsele & bärsjal
- skötselprylar osv osv
Imorgon ska vi nog beställa vagn
65 (-ish) dagar kvar!
Hoppas alla haft en bra jul Vi har haft det suuper! Va tvungen att väga mig i morse och den står still på +10 kg som den stod på första gången för 1,5 vecka sen trots MASSA mat och godis En släkting som vi träffade igår trodde jag hade bf i april nån gång för hon tyckte jag va jätteliten för att ha bf om bara 2 månader. Tar det som en komplimang Ryggen tål inte hur mycket som helst plus att jag lätt får sammandragningar, men annars är jag aktiv och går normala promenader varje dag med hunden och fixar hästarna själv förutom när vatten ska bäras lite längre för då blir ryggen arg.
Skönt med ledigt några dagar nu! Renovering av hallen nere och mys med familj och djur står på schemat innan det är dags för jobb igen På måndag är det besök hos bm igen.
Hoppas alla haft en bra jul Här fortsätter det utan några krämpor direkt, 97 dagar kvar
Men det är en väldigt lugn bebis där inne. Får verkligen känna efter om den lever ibland. Har en fundering på hur ni som har barn på förskola kommer att göra när bebis kommer? Går det att pausa sin plats? Är ju beräknad i april så då kommer ju dottern ändå att få vara hemma två veckor och sen är det ju nästan sommar och min man kommer att ta lång semester så det känns lite dyrt att betala 900 kr i månaden när hon knappt kommer vara där. Fast samtidigt har hon så kul på förskolan och det kanske är skönt med lite egentid med bebis. Svårt att veta hur man ska tänka..
Jag funderar på att skaffa en bärsjal men det är ju en djungel känns det som. Vad har du köpt för modell?
Vi har haft en jättefin jul! Tagit det lugnt och skönt och umgåtts med varandra och släkten. Bebisen i magen fick jättesöt snutte och sparkdräkt av min ena syster plus att vi fick med oss en hel del grejer hem som hon haft till sitt barn.
En fråga: hur tänker du (och ni andra) kring det här med renovering? Jag och min man har köpt ett hus med stort renoveringsbehov som vi kommer hyra ut (vi själva bor i ett annat hus). Jag väntar ju mitt första barn och kan inte bestämma mig för om jag ska vara med i renoveringen eller inte. Vi har snickare som gör det mesta jobbet, det vi/jag skulle göra är målning av en del snickerier och murstock, ett tak och väggar och golv i tre rum. All färg är vattenbaserad.
Jag funderar på att skaffa en bärsjal men det är ju en djungel känns det som. Vad har du köpt för modell?
Såg på din blogg att du köpt jättefin sele och sjal, vart hittade du dom så billigt?