Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nya bud på proppriskfronten. Det blir sprutor från och med nu och till och med några veckor efter förlossningen. Helvetes jävla piss...
 
Idag hos barnmorskan mättes SF-mått för första gången, 25 i början av v 26 så jag låg nästan precis på medelkurvan.
Även sockernivån (?) såg bra ut, vilket är skönt att veta inför jul (jag gillar knäck och marsipan).
 
Nej, de gjorde en koagulationsutredning pga att min mamma dog av blodproppar.
Vad jobbigt att få ett sådant besked med den händelsen med sig sedan tidigare.

Det lät som om de inte hanterade att lämna (det första) beskedet till dig på ett bra sätt, men jag hoppas att du har någon inom sjukvården som kan svara på frågor mm. Det låter också som om du har ett fint stöd i din sambo och hans familj.
 
Vad jobbigt att få ett sådant besked med den händelsen med sig sedan tidigare.

Det lät som om de inte hanterade att lämna (det första) beskedet till dig på ett bra sätt, men jag hoppas att du har någon inom sjukvården som kan svara på frågor mm. Det låter också som om du har ett fint stöd i din sambo och hans familj.

Jag är inte ett dugg orolig för proppar, faktiskt. Jag är mest sur över att det kommer olika besked och att jag måste befatta mig med nålar.

Är på väg norrut för julfirande nu, svärfar får väl sticka mig under veckan och sen ska jag träffa läkaren nästa tisdag.

Försöker tänka på sambon som fick diabetes i vuxen ålder och måste ta sprutor flera gånger resten om dagen resten av livet, jämfört med det är ju min behandling en piss i Nilen.
 
Trista besked @Tassetass :(


Ni som har/har använt TENS, hur fungerar den egentligen? Ger den bara smärtlindring under tiden man har den igång? Eller man kan räkna med en viss smärtlindring även efter att man tagit av den?
Kan man ha den samtidigt som man rör sig?

Verkar som om min TENS kommer till utlämningsstället i em, så blir att hämta den imorgon! :D


Som bonus:
Dagens minus:
Polkagriskäpparna VAR SLUT I AFFÄREN?!?!?!
2 dagar innan jul, hur är det ens möjligt?!?!?
Det är det enda jag äter/tåler av julgodiset... (eller ja, nu blir jag ju tvingad att koka knäck så jag kan äta något... :p )
Jag som skulle göra så fint pyssel med mina polkagriskäppar :(
f4e0a19c00d37c3406c0dbd3c648f91e.jpg
 
Tänkte om du var lite pysslig av dig. Är nog enklare och går snabbare att åka till en annan affär. :D
Jo, hade det varit lite längre till jul så hade det nog fått sig ett försök. Men nu står det annat pyssel/matlagning/städning på to do listan :p (nackdelen med att ha julen hemma ;))
 
@Tassetass förstår att det är trist att få extra grejer att behöva fixa och dona med. Helst vill man ju bara att graviditeten ska flyta på utan något extra bös som dyker upp.

Jag och sambon har inte hunnit tänka på några bäbispraktikaliteter alls än så länge. Vi ska flytta i slutet av Januari så det ska klaras av först och vi vill ha så lite saker att flytta som möjligt, därför väntar vi med inköp till bebisen tills vi kommit på plats i nya lyan :).

Var hos MVC idag och allt såg bra ut. Mitt järnvärde har sjunkit något men BM tyckte att vi kunde avvakta med järntabletter och sätta in dem om jag sjunkit ytterligare nästa gång. Håller tummarna att jag slipper nästa gång också för det hade varit skönt att slippa :).

Nu tycker jag det börjar bli lite tungt att vara gravid faktiskt. Magen är i vägen och det är jobbigt att böja sig ner och resa sig upp. Dessutom går tiden så hiskeligt långsamt, känns som jag varit gravid i en evighet ;). Dock ska jag inte klaga, har varit befriad från större krämpor som tur är.
 
Ni som har/har använt TENS, hur fungerar den egentligen? Ger den bara smärtlindring under tiden man har den igång? Eller man kan räkna med en viss smärtlindring även efter att man tagit av den?
Kan man ha den samtidigt som man rör sig?

Verkar som om min TENS kommer till utlämningsstället i em, så blir att hämta den imorgon! :D
Jag tycker främst att den ger smärtlindring när den sitter på. Efter jag tar av den är liksom skinnet bedövat. Beroende på om den suttit på muskler så är ju de ofta uppmjukade och känns bättre. Har jag däremot haft den på fogarna så är det kanske aningens bättre men smärtfri blir jag inte efteråt.

Hoppas du blir nöjd! Jag tycker mycket om min. Men räkna med att du behöver vänja dej lite och lära dej den :)

Sjukt söta polkarenar by the way!

Mvh Miks
 
En helt annan fråga; varierar er mage mycket i storlek? Min varierar massor från dag till dag, ena dagen kan den vara rätt stor och hård, ibland är den betydligt mindre och mjukare. När jag ligger på rygg kan jag antingen ha en rejäl bula eller så kan den vara ungefär lika framträdande som för tio veckor sedan.

Jag känner ju att hon rumsterar om där inne och jag är ju rätt brett byggd (långt mellan höftbenen), så jag antar att hon helt enkelt kan ligga på en massa olika sätt som ger olika sorters mage. :p

Min mage varierar också mycket, från dag till dag och från timme till timme. Oftast syns den mest och är hårdast på morgonen faktiskt!

Tråkigt att höra om sprutorna, hoppas att du får en fin jul ändå!
 
Jag tycker främst att den ger smärtlindring när den sitter på. Efter jag tar av den är liksom skinnet bedövat. Beroende på om den suttit på muskler så är ju de ofta uppmjukade och känns bättre. Har jag däremot haft den på fogarna så är det kanske aningens bättre men smärtfri blir jag inte efteråt.

Hoppas du blir nöjd! Jag tycker mycket om min. Men räkna med att du behöver vänja dej lite och lära dej den :)

Sjukt söta polkarenar by the way!

Mvh Miks
Var brukar du placera dina elektroder (bild?)

Sitter med den nu som ett första test - lär jag bara gubben sätta elektroderna rätt så kommer detta bli underbart tror jag :love: (provkör på ryggen)
 
Var brukar du placera dina elektroder (bild?)

Sitter med den nu som ett första test - lär jag bara gubben sätta elektroderna rätt så kommer detta bli underbart tror jag :love: (provkör på ryggen)
Skriver från mobilen så bild kan jag nog inte åstadkomma tyvärr.

Jag har 4 elektroder på min. Jag sätter de översta ganska nära ryggraden precis ovanför bakfogarna. De nedre typ 6-7 cm nedanför de första. Så att de 4 liksom sitter "runt" bakfogarna.

Fick även tips om att man kan sätta dem i ljumskarna för att hjälpa bort en del av förvärkarna men det har inte jag provat.

Mvh Miks
 
Var brukar du placera dina elektroder (bild?)

Sitter med den nu som ett första test - lär jag bara gubben sätta elektroderna rätt så kommer detta bli underbart tror jag :love: (provkör på ryggen)

Jag satte mina där det gjorde ont. Typ precis över fogarna och på höfterna. Ibland också på musklerna ungefär under BH-bandet.

Kör där det känns skönt helt enkelt! Det enda min sjukgymnast sa var att de inte ska sitta direkt på ryggraden!

Jag hade min jämt på slutet, så inga problem att ha den när du är aktiv och igång :)
 
Jag hade min jämt på slutet, så inga problem att ha den när du är aktiv och igång :)
Oh, låter bra :D testningen fortsätter imorgon, då är det höfterna som ska få sig en omgång... :D
Känner att jag skulle nog kunna lägga till en sista minuten önskan på julklappslistan: Batterier :D
 
Jag ska nog ta det lite lugnt ett tag..
Julledig nu efter en hektiskt tid på jobbet, promenader och någon ridtur två dagar in på ledigheten , så har jag som kramp. Absolut längst ner på magen som i en triangel, konstant, inte i sekvenser. Ger sej med vila men inte direkt...
Tror nog bebis också tycker jag ska lugna mej, för vid dom tillfällena rullar det runt bra mycket mer än vanligt. Och magen är hård och spänd..

Frustrerande när man inte riktigt vet hur det ska vara/brukar vara/är normalt eller inte. Sunt förnuft håller mej stilla i alla fall. Ont brukar sällan vara bra.
Att böja sej ner och göra andra småsaker som kan hugga till för att man är oförsiktig (än:angel:) , det kanske är normalt. Men inte att behöva lägga sej i soffan några timmar för att man ridit eller promenerat (lugnt!) tjugo minuter va?

Känner mej väldigt orutinerad och nollad, men är omåttligt förväntansfull och nu när den värsta tiden på jobbet är över hoppas jag jag kan börja njuta och se fram emot resten av halvan av graviditeten! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 353
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 405
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp