Pust och stön säger jag! Jag älskar julen - men det är tusan skönt när det är över med!
Haft julen hemma för första gången, dumt val såhär i efterhand
Vi blev 12, så det skulle ju städas och donas, handlas mat, ect ect
Normalt sett hade jag älskat att göra det, men nu är verkligen orken begränsad (både fysiskt och psykiskt). Så resultatet efter dessa dagarna är nu rejält ont i bakfogarna, och jag har även börjat känna av framfogen (första gången, märkte inte av den alls förra grav...). Haft en hel del sammandragning också tyvärr, (av typen som säger att nu har du stressat/jobbat för mycket), vilket tyvärr gjort att jag inte kunnat somna på min vila dagtid
Nu för en halvtimme sedan fick jag dessutom en rejäl mensvärk, som sitter över nedre delen av magen, över höfterna och till viss del över svanken.
Och då har det ändå varit en betydligt lugnare dag idag...
Så nu sitter jag här med min älskade tens, dock på massagefunktion. Tanken är att kan jag få de trötta ryggmusklerna att må lite bättre så piggnar förhoppningsvis hela kroppen till
Frågor:
* Ni som har ont i framfogen - finns det något sätt att linda dett (mer än vila?) Och hur sätter man TENSen för att komma över denna? Sätta den över blygbenen känns inte rätt, och väldigt nära magen... Och eller man sätter den i ljumskarna?
* Förslossningen: Var sätter man TENSen då? Förra gången satt mina värkar mitt i magen - och där vill jag inte sätta TENSen...
(eller ja, jag antar att man inte kan göra det pga av att det blir för närma barnet)