Jag har olika, vanliga sammandragningar o sen förvärkar i form av mensvärk utan sammandragningar. Nu har de sistnämnda inte hälsat på på länge men sammandragningar kommer o går hela tiden. Ej ont men mer eller mindre obehagliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag varit ute och julshoppat, men nu är det gjort!
Fråga: jag har haft liiite ont av fogarna (i bäckenet typ) men har börjat få ont i högra skinkan, typ vid sittbenet. Vad säger expertisen, har det här något med foglossningar och/eller graviditet att göra eller är det mer att jag är lika sned och vind som vanligt i kroppen. Det kommer främst när jag stått och gått mycket.
Nu har jag varit ute och julshoppat, men nu är det gjort!
Fråga: jag har haft liiite ont av fogarna (i bäckenet typ) men har börjat få ont i högra skinkan, typ vid sittbenet. Vad säger expertisen, har det här något med foglossningar och/eller graviditet att göra eller är det mer att jag är lika sned och vind som vanligt i kroppen. Det kommer främst när jag stått och gått mycket.
Jag har haft några slängar av falsk ischias, blir bättre av stretching.
Har funderingar kring andningslarm och om det är något vi vill ha eller inte... hur tänker ni andra? Utifrån att förlossningen äger rum när det är tänkt och bebisen inte har några kända medfödda sjukdomar.
Jag vet inte heller hur vi ska göra. Å ena sidan är det ju trevligt med hängslen och livrem, å andra sidan är det en pryl jag vet väldigt lite om och jag litar inte alltid på tekniska prylar. Risken för mig personligen är nog att det bara kostar mer energi att oroa mig för om larmet funkar än vad jag skulle oroa mig för att barnet andas om jag inte har larm.
Är dock lite lur om att sambon gärna vill ha andningslarm och då ska vi förstås ha det, då får min misstro mot tekniken stå åt sidan.
En helt annan fråga; varierar er mage mycket i storlek? Min varierar massor från dag till dag, ena dagen kan den vara rätt stor och hård, ibland är den betydligt mindre och mjukare. När jag ligger på rygg kan jag antingen ha en rejäl bula eller så kan den vara ungefär lika framträdande som för tio veckor sedan.
Jag känner ju att hon rumsterar om där inne och jag är ju rätt brett byggd (långt mellan höftbenen), så jag antar att hon helt enkelt kan ligga på en massa olika sätt som ger olika sorters mage.
Hade de funderingarna redan förra gången, och var ganska orolig för andningsuppehåll redan innan sonen var född. Jag har sömnapné (andningsuppehåll....) och pappan har för trånga näsgångar (=svårt att andas), så generna för att sonen skulle få problem fanns ju verkligen därHar funderingar kring andningslarm och om det är något vi vill ha eller inte... hur tänker ni andra? Utifrån att förlossningen äger rum när det är tänkt och bebisen inte har några kända medfödda sjukdomar.
Har funderingar kring andningslarm och om det är något vi vill ha eller inte... hur tänker ni andra? Utifrån att förlossningen äger rum när det är tänkt och bebisen inte har några kända medfödda sjukdomar.