Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ingen annan stans att prata om sånt här så jag måste ställa en fråga.

Är det bara jag som har känslan av att ha svalt en sten???
Magen är fortfarande inte stor, även om den faktiskt växt markant sedan senaste inlägget, men den känns tung! Jag är liksom trött i magen på kvällen.

Finns det nåt bra träningspass för det här? :)
 
Mina gör som tur är inte ont ännu. Men det känns ju eftersom magen drar ihop sig kraftigt!
Ohh var glad för det, för jag vaknar av mina sammandragningar för att de gör ont. Senast igår då jag hämtade sambon så skulle vi köpa sista julklapparna så in på ICA Maxi och efter att gått fem meter så blev jag stående med en mage som en stenhård boll och bara andades för det gjorde så himlans ont... Turligt nog så släpper det ju ganska snabbt, så pass att man kan röra på sig i alla fall.
 
Jag har ingen annan stans att prata om sånt här så jag måste ställa en fråga.

Är det bara jag som har känslan av att ha svalt en sten???
Magen är fortfarande inte stor, även om den faktiskt växt markant sedan senaste inlägget, men den känns tung! Jag är liksom trött i magen på kvällen.

Finns det nåt bra träningspass för det här? :)

Svalt en sten vet jag inte, men att magen känns tyngre på kvällen upplever jag. Är dock hjälpt av mitt höga bäckenbälte jag fått ut pga foglossningarna, det tar höft och halva magen, ser skitfult ut men skönt för ryggen. Tror det finns att köpa.
 
Whoop fick just ett Julerbjudande från billiga tester om deras clear blue ultraljudsdoppler som man kan lyssna på hjärtljuden med hemma. 29:- istället för 299:-. Enligt erbjudandet hade de endast 100 st men jag beställde en, för dottern är så ofantligt nyfiken och undrar så, så tänkte det kunde vara en trevlig grej att göra, så syskonen också får höra hjärtljud.
 
Ja jag kan ju inte släpa med 4 ungar för att få lyssna och hittills har mina besök legat under deras skoltid. Ska ju på ett ultraljud den 29 men där får ju inte barnen vara med tyvärr, och kanske inte helt lämpligt heller eftersom det ska utredas huruvida min moderkaka sitter och därmed kan även VUL komma ifråga.


OT
Barnvagnen är nu beställd :D
 
Var hos barnmorskan och lyssnade på hjärtat igår och nästa gång ska min stora tjej få följa med och lyssna hon också :)

Ska iväg på ett extra besök med mätning och hjärtljud på fredag pga att mitt sf mått planat ut lite. Då är dottern på dagis för jag sticker iväg på arbetstid. Men den 29 e när nästa riktiga besök är funderar jag på att dottern ska få följa med för då har jag semester :)
 
Har tid vid 8.30 på morgonen i början av januári, så hon får komma lite senare den dagen bara, går i förskoleklass, så än så länge ingen skolplikt
 
Svalt en sten vet jag inte, men att magen känns tyngre på kvällen upplever jag. Är dock hjälpt av mitt höga bäckenbälte jag fått ut pga foglossningarna, det tar höft och halva magen, ser skitfult ut men skönt för ryggen. Tror det finns att köpa.

I går kväll gick jag och höll upp magen med händerna när det blev jobbigt :)

Men ingen som har tips på träning av "bärmusklerna"? Den ska ju förhoppningsvis inte bli mindre så jag måste ju hitta på något snart :D
 
I går kväll gick jag och höll upp magen med händerna när det blev jobbigt :)

Men ingen som har tips på träning av "bärmusklerna"? Den ska ju förhoppningsvis inte bli mindre så jag måste ju hitta på något snart :D

Aldrig hört att man kan träna upp det på något vis utan att man får leva med att det är tungt att ha en unge i magen :) Men någon annan kanske har andra erfarenheter?
 
Aldrig hört att man kan träna upp det på något vis utan att man får leva med att det är tungt att ha en unge i magen :) Men någon annan kanske har andra erfarenheter?

Jag är så van vid att träna upp väl valda muskler bättre så fort jag har kroppsliga "besvär" så det här är helt nytt för mig!
Tur att ni är så snälla mot en rookie :D
 
Någon mer som har mycket sammandragningar?
Vet att jag hade det mycket och tidigt med dottern också så jag är inge orolig. Men jobbiga är dom :p

Joa, mycket sammandragningar här också. Gör inte ont, men lite obehagligt är det ju när magen drar ihop sig och blir stenhård. Kommer mest när jag har jobbat hela dagen, grejat hemma el. i stallet.

Jag undrar om jag fick lite slempropp i måndags. Vid två toabesök på em. kom det som vit/gult slem, nästan gelé. Inte mycket men några bitar. Enl. Googling kan det vara vanligt, men ska till BM i morgon så får komma ihåg att fråga.
 
Jag tycker jag har mycket sammandragningar, men tror ändå jag håller mig till ganska "normalt". Är mest att jag inte märkte av sammandragningar alls förrän sista veckorna förra gången, så att de börjar redan nu runt v 20 kändes jättekonstigt :p

BM igår, sf mått 23, v24, så exakt samma som förra graviditeten. Ligger exakt på genomsnittet :)


En fråga, TENS, är det någon av er som provat detta? Jag tänkte införskaffa en (finns tyvärr inte att hyra/låna hos sjukgymnasten här...), men det finns ju massa olika.
Vilken modell/märke har ni? Någon speciell funktion som man "bara inte får missa"?
 
En fråga, TENS, är det någon av er som provat detta? Jag tänkte införskaffa en (finns tyvärr inte att hyra/låna hos sjukgymnasten här...), men det finns ju massa olika.
Vilken modell/märke har ni? Någon speciell funktion som man "bara inte får missa"?
Jag har en! Köpt på Claes Olsson. Typ en 500-ing. Den käkar batterier men det beror nog på att jag använder den flera timmar i sträck. Jag tycker den gör vad den ska. Hade en proffs variant förra graviditeten som jag lånade. Jag tycker att den jag har nu definitivt hållet måttet och är värd pengarna.

Mvh Miks
 
Uhh inatt då jag var upp och kissa så kändes det ännu mer konstigt att gå, liksom stel om vristerna, men inget ont därikring. u på morgonen så har jag fult med vätska likt bubblor och mina fotkölar syntes inte och området helt svampig av allt vatten. Nåja efter att ha gjort lite frukost och så sakteliga rört på mg så gick svullnaden ned något. Känns lite skumt att jag är mer svullen efter sängläge än när jag står upp då det är just fötterna det handlar om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 357
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 405
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp