Miks
Trådstartare
Jag tror att du ska ta BM ord för vad de är. En oro för att du inte ska må bra! Hon värnar om dig. Bebisen kommer ta så mycket den behöver. Men tanken är ju att även du ska må bra(Svarar alla)
Det står tydligen i min journal att jag måste gå upp minst 5 kg till en viss vecka. Minns inte vilken, men nästa besök är runt v 24 och eftersom jag fick backa lite så är det ju ganska många veckor kvar till dess. Tror dock att jag har ganska många veckor på mig, men den BM jag träffade igår sa att det även hänger på om jag fortfarande ser "tanig" ut och det har jag ju gjort i hela mitt liv. Kändes bara som att man är så otillräcklig och inte ger barnet det han ska ha.
Det var förvisso en väldigt snäll BM så det är väl inte hela världen om jag ska dit igen, men man vill ju göra sitt jobb. Dessutom har jag läst/hört om så många som knappt gått upp något men eftersom BM tog upp det med mig så får jag halvt ångest över det. Utöver det så hör jag uttrycket "äta för två" nästan varje vecka.
Står still på vågen. Är tyvärr mager och går lättare ner än upp.
Kanske brukar de ibland nämna viktuppgång och att jag inte borde ta det så personligt som jag gjorde? Jag hoppas det i alla fall. Ni andra hade ju inte heller gått upp något särskilt.
Försök lägga till något matigare mellanmål mellan de stora målen. Någon har i någon av trådarna även tipsat om näringsdrycker från Apoteket som man kan dricka tex till och från jobbet. Kanske kan du ställa alarm var tredje timme och äta något då. Jag vet att det är svårt. För mig kan det gå en hel dag utan att äta. Jag glömmer liksom bort det. Då får man istället tvinga på sig rutiner.
Jag tror aldrig din BM velat vara elak eller lägga press på dig. Hon är lite orolig och vill att du ska må bra!
Mvh Miks