Vårföräldrar 2015 #7

Vi har varit på lekland flera gånger. Å älskar det och föga förvånande så hänger hon inte i småbarnsavdelningen utan åker gärna dom stora rutschkanorna och sånt, har dock hittills lyckats jaga ikapp henne så hon har aldrig hunnit kasta sig ut själv för det skulle nog inte bli så bra O_o

Jag och Alice sitter på tåget på väg hem från huvudstaden där vi hängt med mina kompisar i två dygn :) det är verkligen så kul att hitta på saker tillsammans!

I söndags morse var jag och S uppe och bakade scones till frukost till far i huset. Mysigt och S älskade att kladda med degen såklart :p

Lilla komplikationen bara att jag introducerade honom till konceptet "stå på en stol vid bänken". Nu innefattar alla roliga lekar att stå på stolen vid bänken. Eller flytta stolar mot bänken. Men sconsen blev goda iaf :angel:

Vi har varit på lekland flera gånger. Å älskar det och föga förvånande så hänger hon inte i småbarnsavdelningen utan åker gärna dom stora rutschkanorna och sånt, har dock hittills lyckats jaga ikapp henne så hon har aldrig hunnit kasta sig ut själv för det skulle nog inte bli så bra O_o

Hihi S är verkligen en liten tjuren Ferdinand i jämförelse :D Här är gunga fortfarande lagom läskigt ;)

I söndags morse var jag och S uppe och bakade scones till frukost till far i huset. Mysigt och S älskade att kladda med degen såklart :p

Lilla komplikationen bara att jag introducerade honom till konceptet "stå på en stol vid bänken". Nu innefattar alla roliga lekar att stå på stolen vid bänken. Eller flytta stolar mot bänken. Men sconsen blev goda iaf :angel:
Stolen vid bänken ja... :grin:
Numera utökad till att nå upp till diverse ajajs i vardagsrummet, eller var det nu råkar stå en stol.:angel:

Hihi S är verkligen en liten tjuren Ferdinand i jämförelse :D Här är gunga fortfarande lagom läskigt ;)
Häftigt att det verkligen är såna små personligheter :) jag har lagt inte önskemål om att pojken i magen ska vara av det lite lugnare slaget, hade varit smidigt för alla inblandade :p

Hur gör ni vid läggning? Sitter ni med barnen till dom sover eller stoppar ni om och går ut? :-)

L somnar i regel inom en-två minuter om vi sitter bredvid, så vi stannar tills hon somnat. När hon ska vila på dagen somnar hon dock själv, antingen på madrass på förskolan eller i vagn på balkongen hemma.

Hur gör ni vid läggning? Sitter ni med barnen till dom sover eller stoppar ni om och går ut? :-)

A somnar där vi är, oftast på soffan, och så bär vi in henne när vi går och lägger oss. Vi samsover ännu, dock har vi börjat lägga henne i hennes säng som står bredvid vår och så brukar hon sova där en stund innan hon kommer upp.

Vi är kvar tills han somnat.
Oftast i vår säng och så lägger vi över han i sin säng när vi går ner (brevid vår).

Vi lägger oss i sängen, släcker och är tysta. På Ungefär en kvart så sover han. Plus minus.

Han skulle bli oerhört ledsen att bli lämnad så det känner inte jag är ett alternativ. Men det kommer säkert, att det fungerar också, så småningom.

Häftigt att det verkligen är såna små personligheter :) jag har lagt inte önskemål om att pojken i magen ska vara av det lite lugnare slaget, hade varit smidigt för alla inblandade :p

Haha ja vi brukar säga att om vi får är andra barn finns det väl risk att vi har haft vårt lugna :p

Mysigt med en lillebror :love:

Ligger bredvid och kramas (i vår stora säng). Lyfter över sonen till hans (som står i vårt rum) efter att han har somnat. Lämna honom för att somna själv är inte ett alternativ, han hade blivit ledsen och antagligen försökt följa med ut.

En stor nackdel med att ligga bredvid är att jag minst varannan gång somnar själv... Säkert välgörande, men väldigt irriterande.

Sonen har en 120 säng utan ben så vi ligger i sängen tillsammans med honom tills han somnar. Han förstår sällan själv att han behöver sova så vi läser bok, pratar om dagen och sjunger Ofta vill han kramas en lång stund också :).

En stor nackdel med att ligga bredvid är att jag minst varannan gång somnar själv... Säkert välgörande, men väldigt irriterande.

Ja det är ju det! Den där känslan när man vaknar till och inser att man måste upp och hänga tvätt eller annat roligt är ju inte fantastisk :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka