Vårföräldrar 2015 #7

Behöver tips på sysselsättning till förkyld men pigg 1,5-åring. Jag är lite mer förkyld än henne och orkar inte lika mycket som vanligt. Vi är för sjuka för öppna förskolan, för mycket blötsnö på lekplatserna och pulka åkte vi igår men då höll jag på att svimma litegrann.

Behöver något som tröttar ut henne mentalt med minimal insats från mig ;).

Behöver tips på sysselsättning till förkyld men pigg 1,5-åring. Jag är lite mer förkyld än henne och orkar inte lika mycket som vanligt. Vi är för sjuka för öppna förskolan, för mycket blötsnö på lekplatserna och pulka åkte vi igår men då höll jag på att svimma litegrann.

Behöver något som tröttar ut henne mentalt med minimal insats från mig ;).

Dåligt med tips tyvärr :p
När jag inte är pigg men ungarna är och jag håller på att bli knäpp på dom så slänger jag ut dom och sätter jag mig på stol och kollar när dom leker i sandlådan eller vad dom nu gör :D Att gå ut är alltid bästa lösningen för oss när ungarna är rastlösa.

Dåligt med tips tyvärr :p
När jag inte är pigg men ungarna är och jag håller på att bli knäpp på dom så slänger jag ut dom och sätter jag mig på stol och kollar när dom leker i sandlådan eller vad dom nu gör :D Att gå ut är alltid bästa lösningen för oss när ungarna är rastlösa.
L leker minimalt på egen hand men ska rasta henne vid stallet sen..

Vaknade vid 4.30 i morse av små tassande steg ute i hallen. Då är E uppe och går :p Hon måste ha varit inne hos oss och sen gått tillbaka till sitt rum för jag hittade henne i hennes säng där hon satt och kramade på apan :p Tog med kudde, täcke och onge till vår säng så fick hon sova där resten av morgonen.

Det är lugnt, Lo hade redan en plan- vi ska tydligen gå till affären och köpa te :up:.

Hihi vad bra att hon hade en aktivitet bestämd! :up: Pussel brukar funka ganska bra som stillasittande aktivitet här. Det tar ganska lång tid innan han tröttnar. Man måste bara jubla och applådera tillsammans med honom varje gång han klarar en bit :D:love:

Till farsdag har jag sytt underkläder :D hahah
Ett par till maken, ett par till Viktor och ett par till Lova. Alla i samma tyg :rofl:

Misstänker att Viktor är den som kommer gilla det bäst - ev även Lova (nu kanske hon låter mina trosor och viktors kalsonger vara..... :cautious: ). Maken har inget annat väl än att gilla det ;)

Hur är era med att "låna" andras grejor/kläder?

Här hemma kommer Lova ofta med mina, eller storebrors underkläder pådragna utanför sina egna kläder.
Förra veckan envisades hon med att använda mina trosor som kjol! :o (båda benen i samma hål, så blir det en "perfekt" kjol/korv runt magen på henne :p

Storebrors skor och mössa är också populära att dyka upp i :p

Här hemma kommer Lova ofta med mina, eller storebrors underkläder pådragna utanför sina egna kläder.
Förra veckan envisades hon med att använda mina trosor som kjol! :o (båda benen i samma hål, så blir det en "perfekt" kjol/korv runt magen på henne :p

E går runt i våra skor väldigt ofta :D En favorit är mina pumps eller storasysters kängor. Jag var lika galen i att gå i för stora skor när jag var liten så det kanske är ärftligt :p

E går runt i våra skor väldigt ofta :D En favorit är mina pumps eller storasysters kängor. Jag var lika galen i att gå i för stora skor när jag var liten så det kanske är ärftligt :p
Just ja, jag har till och med tagit bort mina pumps för att hon inte ska gå i dem :rofl: (eller ja, det var en av anledningarna i varje fall :p )
Mina höga gummistövlar är också poppis! De kan hon dock inte gå i, men i och stå i dem ska hon ;)

Hihi vad bra att hon hade en aktivitet bestämd! :up: Pussel brukar funka ganska bra som stillasittande aktivitet här. Det tar ganska lång tid innan han tröttnar. Man måste bara jubla och applådera tillsammans med honom varje gång han klarar en bit :D:love:
Ja det var väldigt smidigt att hon redan tänkt ut nåt ;). Varje gång jag kommer hem frågar hon om jag varit på affären eller hos "min hästs namn". Helt rimliga antaganden iofs, men det händer att jag är på jobbet också :D.

Pussel är bra :up:, tyvärr måste jag delta men jag får väl leva med det. Funderar på om vi antingen ska besöka ett bibliotek också och/eller åka till sambons (och mitt) jobb. Där finns många som vill snacka med Lo :).

Just kläder har nog S ingen uppfattning om öht. Verkar inte ha några favoriter och tar inte på eller av sig själv. Skor däremot är väldigt festliga! Och han går gärna runt i våra skor, helt våra gummistövlar som går över hela benen på honom (då kommer han iofs ingen vart :D ). Han blev helt överlyckligt när han lyckades ta på sina egna skor själv så nu handlar det mer om att övertyga honom om att man inte ska ha skor på sig jämt!

Ja det var väldigt smidigt att hon redan tänkt ut nåt ;). Varje gång jag kommer hem frågar hon om jag varit på affären eller hos "min hästs namn". Helt rimliga antaganden iofs, men det händer att jag är på jobbet också :D.

Pussel är bra :up:, tyvärr måste jag delta men jag får väl leva med det. Funderar på om vi antingen ska besöka ett bibliotek också och/eller åka till sambons (och mitt) jobb. Där finns många som vill snacka med Lo :).

Bibliotek är bra! Väldigt mycket bättre än bokaffärer som vi var i igår för att handla doppresent. S tyckte nog det var snudd på barnmisshandel att han inte fick läsa alla böcker som han ville!

Är så imponerad av hennes pratande! Här snackas det fortfarande mest goja även om han säger en hel del ord nu :)

• Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka