Vårföräldrar 2015 #7

Behöver tips på sysselsättning till förkyld men pigg 1,5-åring. Jag är lite mer förkyld än henne och orkar inte lika mycket som vanligt. Vi är för sjuka för öppna förskolan, för mycket blötsnö på lekplatserna och pulka åkte vi igår men då höll jag på att svimma litegrann.

Behöver något som tröttar ut henne mentalt med minimal insats från mig ;).

Kasta boll kan funka på Alice ibland. Hade nån endast hört oss så hade dom förmodligen trott att hon är en hund "åh vart tog bollen vägen? Spring och hämta bollen då? Ge bollen till mamma" och så brukar jag blanda med lite uppmaningar typ hoppa, snurra-snurra-snurra, backa-backa-backa, spring-spring-spring :p jag brukar dricka kaffe under tiden :grin:

Hur är era med att "låna" andras grejor/kläder?

Här hemma kommer Lova ofta med mina, eller storebrors underkläder pådragna utanför sina egna kläder.
Förra veckan envisades hon med att använda mina trosor som kjol! :o (båda benen i samma hål, så blir det en "perfekt" kjol/korv runt magen på henne :p

Storebrors skor och mössa är också populära att dyka upp i :p

A drar på sig mina trosor och trär in armarna så hon ser ut som Borat typ. Hon är ute gärna naken så dom skär in lite charmigt både här och där :D

Kasta boll kan funka på Alice ibland. Hade nån endast hört oss så hade dom förmodligen trott att hon är en hund "åh vart tog bollen vägen? Spring och hämta bollen då? Ge bollen till mamma" och så brukar jag blanda med lite uppmaningar typ hoppa, snurra-snurra-snurra, backa-backa-backa, spring-spring-spring :p jag brukar dricka kaffe under tiden :grin:
Haha tack för tips:up:. Vi har en liknande repertoar med gunghästen där hon borstar/ger hö/vatten/kratsar medan man själv sitter i soffan och hejar på.

Just nu ritar hon men det kan hon ABSOLUT inte göra själv så det här skriver jag i hemlighet med en krita i andra handen:grin:.

Haha tack för tips:up:. Vi har en liknande repertoar med gunghästen där hon borstar/ger hö/vatten/kratsar medan man själv sitter i soffan och hejar på.

Just nu ritar hon men det kan hon ABSOLUT inte göra själv så det här skriver jag i hemlighet med en krita i andra handen:grin:.

Nej rita går absolut inte att göra själv! Helst är det jag som ska rita och S som ska bestämma vad och var jag ska rita.

Vattna blommorna är en annan favorit här. Vi har låga fönsterbänkar och han låtsas vattna med allt möjligt. Fast helst ska jag vattna blommorna och han går framför och pekar vilken blomma som ska vattnas. Mellan varje blomma måste man gå till diskhon och fylla på nytt vatten (han går framför och pekar). Varje blomma måste vattnas kanske 5 gånger. Vi har väldigt välvattnade blommor ;)

• Gilla
Reactions: Lo_
I natt betedde sig min dotter som att bästa stället att sova på hade varit UNDER mamma. Kände mig väldigt orolig för att röra på mig när hon hela tiden villa skjuta in sina små armar under min nacke och rygg.
Men vi överlevde, en period fick hon krama min överarm stadigt och då sov vi nog ganska bra bägge två :love:

Hämtar en till kopp te ...

Igår ställde vi fram pottan så E får bekanta sig med den :D (Ja vi är sena jämfört med flera i den här tråden. Men vi har ingen panik med det där än då hon bara är 1,5 år). Hon ville inte sätta sig på den först men med lite uppmuntran och att jag sa att vi klappar händerna om hon sätter sig där så var det inga problem sen :p I morse skulle hon sitta efter att fått av sig blöja och pyjamas. Inget kiss dock men vi har introducerat i alla fall och fått henne positiv till den :)

Är en 1,5 åring för liten för lekland? Har ni några erfarenheter? :-)

Lekland är jättekul! :D
Vi har varit på det några gånger, vet inte vem som tycker det är roligast, jag eller kiddot? ;)
Var dit första gången när han var ca 1 år. Vårat har en lite mindre, inhägnad del för de minsta barnen. Rekommenderas!

Fast ljudnivån är inte av denna värld, så man orkar max ett par timmar...

Vi har hittills undvikit lekland, av rent egoistiska skäl :p Är övertygad om att sonen skulle älska det men föräldrarna njuter ännu av att han inte vet vad det är ;)

Vi har haft en supermysig helg med skogsutflykter, pannkakspicknick och massa pulkaåkning. Sen har sonen underhållit farmor och farfar en del medan vi har spacklat och målat.

Men nu regnar snön bort och det är slask slask slask. Fy vad trist det är :(

Igår ställde vi fram pottan så E får bekanta sig med den :D (Ja vi är sena jämfört med flera i den här tråden. Men vi har ingen panik med det där än då hon bara är 1,5 år). Hon ville inte sätta sig på den först men med lite uppmuntran och att jag sa att vi klappar händerna om hon sätter sig där så var det inga problem sen :p I morse skulle hon sitta efter att fått av sig blöja och pyjamas. Inget kiss dock men vi har introducerat i alla fall och fått henne positiv till den :)

Det är klart att ni inte ska känna panik! Men inte heller tycker jag att vi har panik över det hela för att vi har börjat tidigare :)

Det är klart att ni inte ska känna panik! Men inte heller tycker jag att vi har panik över det hela för att vi har börjat tidigare :)

Nej det var inte så jag menade :) Ni har ju börjat tidigt för att ni vill och vi har valt att vänta för att vi vill (eller för att vi är lata :p) Inget av det är fel såklart. Hade däremot äldsta dottern inte varit blöjfri än som är 4,5 år då hade vi nog haft mer panik :p Men hon var blöjfri på dagen vid 2,5 år och nattetid sen i somras. Vi har vart inställda på ungefär den åldern med E också så vi känner oss tidiga om man jämför med det :D

Vi har hittills undvikit lekland, av rent egoistiska skäl :p Är övertygad om att sonen skulle älska det men föräldrarna njuter ännu av att han inte vet vad det är ;)

Vi har haft en supermysig helg med skogsutflykter, pannkakspicknick och massa pulkaåkning. Sen har sonen underhållit farmor och farfar en del medan vi har spacklat och målat.

Men nu regnar snön bort och det är slask slask slask. Fy vad trist det är :(
Vi har undvikit det lite för att min känsla är att leklanden är smitthärdar... Tids nog kommer vi säkert åka dit och jag tror att H kommer att tycka att det är jättekul!

För vår del börjar sista veckan hemma, om en vecka börjar inskolningen.

Vi har varit på lekland ett par ggr och alla barnen som varit med har älskat det! Det är roligt för oss vuxna också :)

Ungarna sov hos farmor och farfar lördag till söndag för jag och maken unnade oss en utekväll med bowling och mat i sällskap av varann bara :):up:
Vi fick inte mycket snö när andra fick massa men vi provade att åka bob i lördags ändå och det gick faktiskt haha :D Men nu är typ allt borta :mad:

Vi har undvikit det lite för att min känsla är att leklanden är smitthärdar... Tids nog kommer vi säkert åka dit och jag tror att H kommer att tycka att det är jättekul!

För vår del börjar sista veckan hemma, om en vecka börjar inskolningen.

Ja det är lite därför vi har undvikit det också. Det och ljudnivån och att det känns onödigt att betala för när skogen och vanliga lekparker är mer än tillräckligt för att han ska ha superkul. Men som sagt, det kommer nog! :)

Ja det är lite därför vi har undvikit det också. Det och ljudnivån och att det känns onödigt att betala för när skogen och vanliga lekparker är mer än tillräckligt för att han ska ha superkul. Men som sagt, det kommer nog! :)
På andys är de gratis om man är under två år och medlem :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka