Vårföräldrar 2015 #7

Jag tänker lite så att det kanske inte går att undvika alla konflikter? De övar ju liksom på egen vilja och ibland måste man sätta gränser. Dock försöker jag välja mina strider vääääldigt noga.

Självklart är det så :) Alla konflikter går ju inte att undvika och det är nog inte bra att göra det heller. Men det är just de där konflikterna där jag känner att han inte riktigt har möjligheten att förstå varför vi tycker olika som jag försöker undvika.

Självklart är det så :) Alla konflikter går ju inte att undvika och det är nog inte bra att göra det heller. Men det är just de där konflikterna där jag känner att han inte riktigt har möjligheten att förstå varför vi tycker olika som jag försöker undvika.
Ja, jag med. Samt de konflikter som bara uppstår för att jag har missat att mata ungen ;)

Har insett att vi måste få till lite bättre sortering på leksaker i ungarnas lekrum. Nu har vi några lådor och mycket blir blandat eller inslängt i hyllorna bara :o Vi kommer ge dom några leksaker i julklapp och det lär bli mer från släktingar så för att barnen ska kunna ha lättare koll måste vi skaffa fler lådor och en till hylla för att styra upp det lite. Men det är svårt :p

Den där helgen är vi barnlediga tre nätter, så skönt! Vi ska gå på horse show och var där redan igår så Tors eftermiddag till söndag kväll är vi barnfria. Konstig känsla! Dock perfekt för mamma såhär på black friday. Har verkligen tid att kolla efter fynd på nätet! :D
Ska nån av er också till horse show eller ska försöka hitta nåt på rean? :)

Sonen är nu äntligen helt pigg och frisk, så skönt. Men då har ju såklart mannen ärvt sjukligheten :p Får väl hoppas att det går snabbare över för honom.

Tydligen var det inte så att det absolut var jag som skulle natta honom. Dagen efter när det var min tur var det precis samma reaktion massa gråt och tog sig ur sängen och stod vid dörren och grät. Sekunden pappa klev in genom dörren blev han tyst och även om det tog ett tag för honom att somna låg han tyst och stilla och bara myste mellan oss när vi båda låg där. Så tydligen kan man bara sova om både mamma och pappa nattar samtidigt :heart

Har insett att vi måste få till lite bättre sortering på leksaker i ungarnas lekrum. Nu har vi några lådor och mycket blir blandat eller inslängt i hyllorna bara :o Vi kommer ge dom några leksaker i julklapp och det lär bli mer från släktingar så för att barnen ska kunna ha lättare koll måste vi skaffa fler lådor och en till hylla för att styra upp det lite. Men det är svårt :p

På sonens rum finns just nu bland annat en innerdörr (som inte tillhör hans rum), en stationär dator som inte är inkopplad, diverse garderobsinredning, och ett skötbord som inte används. Hans rum behöver också mer ordning :p (vi håller på och renoverar ett annat rum på övervåningen, så stökigt har vi inte i vanliga fall)

På sonens rum finns just nu bland annat en innerdörr (som inte tillhör hans rum), en stationär dator som inte är inkopplad, diverse garderobsinredning, och ett skötbord som inte används. Hans rum behöver också mer ordning :p (vi håller på och renoverar ett annat rum på övervåningen, så stökigt har vi inte i vanliga fall)

Låter som ett perfekt barnrum :D

Våra barn har ett varsitt sovrum på övervåningen och där är det bara ett fåtal leksaker. På undervåningen har de ett lekrum och eftersom E inte får gå upp och ner i trappan som hon vill på ett bra tag så kommer lekrummet finnas kvar några år till :) Men det behöver sorteras upp lite bättre så dom ser vad dom har och lättare själva kan lägga tillbaka i rätt låda.

Jag tror att L skulle kunna sova sig genom ett världskrig. Igår var jag på hockey och maken på möte, så farfar och lillkusinen (vars föräldrar var med mig på hockey) var hemma hos oss. När maken kom hem så låg L och sov inne i sitt rum, som angränsar till vardagsrummet. Dörren till rummet var vidöppen, rullgardinerna var inte nedragna (vi har en byggarbetsplats som granne så det lyser rätt bra från strålkastarna även på kvällen) och i vardagsrummet var det både barnprogram på paddan och hockey på hög volym på tvn. L:s farfar berättade att runt sjutiden hade han bara lagt henne i sängen och sagt god natt och sen lekt vidare med kusinen. L hade slocknat på två röda och sov som en död precis hela natten. :up:

Jisses vad jag tänker på att njuta så länge det är så här bra med sömnen. :D

Igår var vi på adventsfika hos mamma och S fick en pixiboksadventskalender. Han satt och tittade på fram- och baksidan hur länge som helst igår så själva kalendern blir nog en succé :D Får se hur det går med det där att bara öppna en lucka varje dag bara :p

Låter som ett perfekt barnrum :D

Våra barn har ett varsitt sovrum på övervåningen och där är det bara ett fåtal leksaker. På undervåningen har de ett lekrum och eftersom E inte får gå upp och ner i trappan som hon vill på ett bra tag så kommer lekrummet finnas kvar några år till :) Men det behöver sorteras upp lite bättre så dom ser vad dom har och lättare själva kan lägga tillbaka i rätt låda.

Visst är det :D

Vi är än så länge mest i vardagsrummet på nedervåningen och leker. Nu har vi visserligen fått i ordning sonens rum men vi håller på och renoverar allrum och trappor där uppe så vi har inga bra monterade trappgrindar. Därför blir det mest lek när nere nu. Och än så länge vill han ju ändå leka där vi är (och helst med oss :p )

E har blivit rejält förkyld under helgen. Snorig, hes och stort behov av att kramas. Hon får vara hemma med mig idag och troligen i morgon också så jag kommer varva lek med jobb så gott det går :D Hon har nyss vaknat och leker med sina dockor. Ska se om hon är sugen på lite frukost snart :)

I natt har A för första gången valt att sova hela natten i egen säng :) sambon har behövt lägga ner handen till henne ett par gånger men hon har inte krupit upp till oss som hon brukar. Egentligen så gör det mig inget att hon sover i vår säng men med bebis på väg så känns det skönt att hon kan gilla sin säng också :)

Budade hem en julklänning till L på Tradera. Behöver bara komplettera med ett par schyssta strumpbyxor så är hon fit for julbord. :D Brukar inte klä upp henne så mycket men jag tror att släktingarna där hemma kommer att uppskatta det. :)

238074244_b3c854ef-9cdc-47da-a24e-cbfc235421cc.jpg

Tror (hoppas) den värsta pillperioden är över för vi har kunnat ha duk, en tomte, en julgris och en ljuslykta på tvrumsbordet sen i lördags :D

Igår vet jag inte vad det tog åt henne när maken skulle lägga henne. Helt hysterisk! Jag gav dom lite tid sen skulle han ut på promenad med hunden så jag bytte av honom och hon somnade på 5 minuter från det att jag satte mig bredvid henne O_o

Tror (hoppas) den värsta pillperioden är över för vi har kunnat ha duk, en tomte, en julgris och en ljuslykta på tvrumsbordet sen i lördags :D

Igår vet jag inte vad det tog åt henne när maken skulle lägga henne. Helt hysterisk! Jag gav dom lite tid sen skulle han ut på promenad med hunden så jag bytte av honom och hon somnade på 5 minuter från det att jag satte mig bredvid henne O_o

Det blir spännande att se hur det ska gå med julgranen sen :D

Efter två dagar kan vi konstatera att pixibokskalendern är en succé :D och med tanke på intresset för manschetterna runt adventsljusstakarna blir det intressant med julgranen sen :p Fast det är inte så att han river ner dem, men är väldigt intresserad av att stå att titta på dem och peta på dem.

Efter två dagar kan vi konstatera att pixibokskalendern är en succé :D och med tanke på intresset för manschetterna runt adventsljusstakarna blir det intressant med julgranen sen :p Fast det är inte så att han river ner dem, men är väldigt intresserad av att stå att titta på dem och peta på dem.

Äldsta dottern har en sån minigran på sitt nattduksbord. När den ställdes fram blev E helt fascinerad och hämtade den och tyckte den var såååå fin!
Men det räckte att säga "Jag vet att du tycker den är fin men du får bara titta på den inte bära runt på den" och sen dess har hon inte rört den :up: Funkar med grejerna på tvrumsbordet också. Än så länge ;)

Vaknade inatt av att jag låg bredvid en kamin som ändå ville ha täcket på sig, trodde seriöst att ongen skulle brinna upp. Hej feber! 39,2 i morse men ändå vid gott mod. Maken vabbar, jag sitter på campus och försöker producera examensarbete.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka