Vårföräldrar 2015 #7

Känner igen det där med att man ibland nästan undviker saker de älskar för att man vet hur svårt det kommer bli att bryta.. Så vill man ju inte att det ska vara egentligen! Vi gjorde misstaget att låta pulkan stå kvar på farstukvisten efter att snön smält bort. Att förklara konceptet "vi kan inte åka pulka för det finns ingen snö" var inte det lättaste för en 1,5-åring :p

Idag är han mycket piggare. Fortfarande väldigt snorig men ingen feber och på gott humör när han vaknade :)

E kommer få en spis av farföräldrarna och en duplo tågbana av oss. Jag tror att morföräldrarna kommer ge honom en traktor. Vi kommer nog ge honom lite böcker också, men vi har inte köpt det ännu.

E älskar ju traktorer och igår var vi på julmarknad på en stor mjölkgård i närheten där en stooor grön traktor visades upp. Sonen brydde sig inte om något annat än denna magnifika traktor. Trots mina tappra försök att intressera honom för korna (de har visningsfönster så att man kan se när korna blir mjölkade, avdelningen för de högdräkiga djuren och kalvarna) kunde han inte släppa traktorn en sekund. Inte ens kalvarna fick honom på andra tankar. Det är alltså på nivån att han gråter när vi måste gå ifrån en traktor. Det är såklart kul att tillmötesgå honom när gan är så intresserad av något men det blir också svårt att avbryta och göra något annat utan att han blir ledsen.
L är också närmast besatt av traktorer (och allt från gräsklippare till långtradare räknas in) men är också omåttligt förtjust i djur. Blivande bonde tro? Vi kan dock lämna traktorerna lätt, oftast är vi på väg till stallet eller affären, som också är favoriter ;).

Vi är inte alltid så snabba med saker men nu i helgen har vi äntligen börjat färdigställa A:s rum :up: det har varit målat och tapetserat i en evighet men sen tog det stopp... Hon fick välja påslakan idag, hon har ju aldrig haft nåt sånt eftersom hon sover med oss. Hon valde Bamse och är så stolt över dom :love: perfekt att hon börjat älska Bamse för vi har bokat en helg på Kolmården på spahotellet med inträde två dagar till deras julspecial, Bamses värld och barnens lantgård ska vara julpyntat och massa spännande aktiviteter. Ska bli jättekul att få göra nåt tillsammans innan lillebror kommer och allt lär bli kaos :p

I natt tyckte sonen att enda sättet att sova på var att ligga tätt tätt mot mig med handen in i min armhåla och väldigt försiktigt men ändå nypa mig med naglarna. Ungefär som en kattunge :p Lägg till att han är supersnorig och snarkar därefter.

Jag är jättepigg idag ;)

Hvor har det blitt av min gode, blide og fornøyde kille? Alt er feil, han vil nesten ingenting vi ber om, verden raser om han ikke får som han vil. I tillegg prater han ikke så mye enda så blir jo frustert over han ikke gjør seg forstått. Stort sett bare gnäll og skrik. Vanskelig å dra igang lek, vil mest se på tv. Håper virkelig dette er en form for utviklingsfase og at det blir bedre igjen. Mulig det har noe med at vi venter lillesøster når som helst og han reagerer på det. Har ikke varit noe problem å levere på dagis för, nå er det bare skrik. Prøver så godt jeg kan å være tålmodig men ikke så lett når man er høygravid, har vondt og er sliten. Har ikke hjulpet på at han ble magsjuk og varit veldig lite pigg og hatt dårlig matlyst i over en uke. Er på dagis igjen i dag. Håper han ble på bedre humör etter jeg dro. Og håper for alle del han holder seg frisk....

Nu så, HÄR är krulltotten. :D

15137614_843957115745970_7811674660903443204_o.jpg

Hvor har det blitt av min gode, blide og fornøyde kille? Alt er feil, han vil nesten ingenting vi ber om, verden raser om han ikke får som han vil. I tillegg prater han ikke så mye enda så blir jo frustert over han ikke gjør seg forstått. Stort sett bare gnäll og skrik. Vanskelig å dra igang lek, vil mest se på tv. Håper virkelig dette er en form for utviklingsfase og at det blir bedre igjen. Mulig det har noe med at vi venter lillesøster når som helst og han reagerer på det. Har ikke varit noe problem å levere på dagis för, nå er det bare skrik. Prøver så godt jeg kan å være tålmodig men ikke så lett når man er høygravid, har vondt og er sliten. Har ikke hjulpet på at han ble magsjuk og varit veldig lite pigg og hatt dårlig matlyst i over en uke. Er på dagis igjen i dag. Håper han ble på bedre humör etter jeg dro. Og håper for alle del han holder seg frisk....

Ja i perioder är dom verkligen helt personlighetsförändrade O_o vad tufft att ha det så och vara höggravid men grattis till att ni har bebis på väg!

Åh, vad jobbigt det låter. Hoppas att det är någon utvecklingsfas han kommer snabbt igenom. Jag tycker det är så svårt i den här åldern när de har massa egen vilja och åsikter om saker och ting. Men samtidigt inte tillräckligt med språk och annat för att kommunicera det. Måste ju vara väldigt frustrerande för de små också.

Hur har ni andra det med att förstå era små?

Det är ytterst sällan som vi inte förstår vad E menar. Hon säger en del ord och det kommer nya varje dag, men visar också väldigt tydligt på flera sätt så det är inga problem för oss. J var inte alls lika lättförstådd i den åldern :)

För övrigt så kissade hon på pottan för första gången igår innan nattning :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka