Vårföräldrar 2015 #7

Jag är så irriterad på min svärmor. Värre människa finns nog inte! Hon har gjort mycket mycket riktigt elakt, men det idag fick fan bägaren att rinna över.
Jag och maken har varit ute i stan idag, inte krogen alltså men ja, på ett event i stan. Eftersom svärföräldrarna bor i stan och vi bor i en annan liten ort en bit bort så skulle vi sova här eftersom att svärmor skulle passa barnen också.
När vi kommr hem vid 00 sover inte dottern än. Hon är sjuk och har troligtvis feber, otroligt gnällig och ledsen. Sitter i nästan tre timmar med henne men hon gallskriker ungefär konstant. Då tar jag upp henne från sängen där vi sitter och klär på henne. Tanken är att åka bil (enda stället där hon alltid sover oavsett) samt att vi åker förbi nattöppet apoteket när det faktiskt ändå finns! Så hennes feber kan gå ner och hon få sova lite. Men svärmor protesterar högljutt! Alltså hon bokstavligen sliter henne från mina armar och förbjuder mig ta mitt eget barn och göra vad som är absolut bäst för henne?! Helt sjukt paff blev jag. Och maken som blir världens jävligaste toffel när svärmor är med vägrar låta mig ta bilnyckeln?! Helt sjukt trött på dessa två människor. Så resultatet är att Dottern fortfarande inte sover och svärmor har tagit henne. :eek::mad::turd:

Jag är så irriterad på min svärmor. Värre människa finns nog inte! Hon har gjort mycket mycket riktigt elakt, men det idag fick fan bägaren att rinna över.
Jag och maken har varit ute i stan idag, inte krogen alltså men ja, på ett event i stan. Eftersom svärföräldrarna bor i stan och vi bor i en annan liten ort en bit bort så skulle vi sova här eftersom att svärmor skulle passa barnen också.
När vi kommr hem vid 00 sover inte dottern än. Hon är sjuk och har troligtvis feber, otroligt gnällig och ledsen. Sitter i nästan tre timmar med henne men hon gallskriker ungefär konstant. Då tar jag upp henne från sängen där vi sitter och klär på henne. Tanken är att åka bil (enda stället där hon alltid sover oavsett) samt att vi åker förbi nattöppet apoteket när det faktiskt ändå finns! Så hennes feber kan gå ner och hon få sova lite. Men svärmor protesterar högljutt! Alltså hon bokstavligen sliter henne från mina armar och förbjuder mig ta mitt eget barn och göra vad som är absolut bäst för henne?! Helt sjukt paff blev jag. Och maken som blir världens jävligaste toffel när svärmor är med vägrar låta mig ta bilnyckeln?! Helt sjukt trött på dessa två människor. Så resultatet är att Dottern fortfarande inte sover och svärmor har tagit henne. :eek::mad::turd:
Men fy vilken natt! Hur är det med lilltjejen nu? Hade blivit tokig om mina svärföräldrar hade gjort något dylikt.

Men fy! Förstår att du blev upprörd. Hoppas lilltjejen har lyckats sova lite nu!

Har era börjar pusslat? Vi tog fram Js gamla knoppussel och E pusslar ofta med dom nu :D

S har ett pussel som han ofta pusslar med. Det har han hållt på med ett tag nu :) Men det är ett sånt där pussel med ett hål för varje bit, inte att pusselbitarna sitter ihop med varandra om ni förstår vad jag menar :p Väldigt uppskattad aktivitet både av son och föräldrar!

S har ett pussel som han ofta pusslar med. Det har han hållt på med ett tag nu :) Men det är ett sånt där pussel med ett hål för varje bit, inte att pusselbitarna sitter ihop med varandra om ni förstår vad jag menar :p Väldigt uppskattad aktivitet både av son och föräldrar!

Ja det är sånna vi har också :) Har önskat fler i julklapp åt henne.

Knoppussel är mycket poppis hos H också! Favoritpusslet leks med nästan varje dag. Bästa leksaken just nu är annars klossar från Brio med siffror och bokstäver. Han tröttnar aldrig på att fråga om vad det är på klossarna och har lärt sig 1,2,3,5,8 och ett helt gäng bokstäver. Han är så sjukt gullig när han säger "O" och "S" :)

Alltså detta drama! Någon är väldigt bestämd med vad han inte vill och inte vill. Och lika bestämd med vad andra ska göra och inte göra. Och blir det inte som han tycker så är det stora katastroftårar! Han blir inte arg, utan verkligen förtvivlad.

Det är lite svårt det där ibland. Dels vill man ju visa att vi förstår vad han menar i sin kommunikation, och uppmuntra att han berättar och visar vad han vill osv. Samtidigt som man kanske önskar att själv bestämma på vilken stol man ska sitta :angel::D

Alltså detta drama! Någon är väldigt bestämd med vad han inte vill och inte vill. Och lika bestämd med vad andra ska göra och inte göra. Och blir det inte som han tycker så är det stora katastroftårar! Han blir inte arg, utan verkligen förtvivlad.

Det är lite svårt det där ibland. Dels vill man ju visa att vi förstår vad han menar i sin kommunikation, och uppmuntra att han berättar och visar vad han vill osv. Samtidigt som man kanske önskar att själv bestämma på vilken stol man ska sitta :angel::D

Här är det också väldigt bestämt med både det ena och det andra, och emellanåt väldigt traumatiskt om man inte får som man vill. Försöker verkligen fundera över vilka grejer som är värda att säga nej till och vilka grejer som hon helt enkelt får bossa över bäst hon vill, så man inte går i prestige och säger nej bara för att.

Samtidigt är hon så in i bängen tålig. När hon var magsjuk så var det några nätter som hon bajsade i sömnen. Pga mycket lös mage läckte det och hamnade mest överallt. Trots att vi väckte henne, tog in henne i badrummet, klädde av och tvättade och bytte så var det inte en enda ledsen min. Efteråt somnade hon om på två röda. Jag hade INTE varit lika medgörlig om någon väckt mig mitt i natten, tänt ljuset och dragit av mig kläderna. :p

Idag ska vi på luciafirande på Es dagis :love: Hon ska ha tomteluva och ett ljus i handen. Tänker inte krångla till det mer än nödvändigt när hon är så liten :) Vi ska vara utomhus och ha lite glöggmys och lyssna när dom sjunger.

J däremot är noga med att hon ska vara lucia med klänning, krona och hela kitet på torsdag när det är hennes avdelnings tur att fira :D

Här är det också väldigt bestämt med både det ena och det andra, och emellanåt väldigt traumatiskt om man inte får som man vill. Försöker verkligen fundera över vilka grejer som är värda att säga nej till och vilka grejer som hon helt enkelt får bossa över bäst hon vill, så man inte går i prestige och säger nej bara för att.

Ja det är verkligen svårt det där, vi vill inte heller hamna i några prestigesituationer. Det gäller väl att välja sina "strider" och ha bestämt innan vad som verkligen är nej och vara konsekvent där. Så det inte blir slentrianmässigt heller. Men det är ju inte samma sak som att det är lätt..

Underbart :D Det har inte S kommit på att man kan göra än. Men om han kunde så skulle det ha ackompanjerats av "isch isch isch!." Han är extremnojig med clementiner och det får inte finnas minsta lilla vitt. Ibland ratas även skalet runt själva klyftorna. Ganska mycket jobb för någon annan med andra ord :cautious:

Den ungen behöver verkligen lära sig att skala själv. :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka