Vårföräldrar 2015 #7

Vi har ju varit såå sjuka senaste månaden. Just nu hostar jag och H, men hoppas att det inte blir något mer nu innan jul.

Jag har tänkt ha myskläder på H på jul, har köpt en jättesöt grå collegetröja med kottar från Kappahl och så blir det några mjuka byxor till det. H har oftast strl 92 nu. Han är fortfarande lång och smal så i julklapp önskar vi oss strl 92 och uppåt.

Julgranen är färdigklädd och den är helt klart en stor favorit! Men hittills tittar han mest fascinerat på den, hoppas det fortsätter så :p

Nu laddar vi inför uppesittarkväll hos min pappa. Sen imorgon blir det julafton hos makens föräldrar :)

Hur ska ni fira jul?

Julgranen är färdigklädd och den är helt klart en stor favorit! Men hittills tittar han mest fascinerat på den, hoppas det fortsätter så :p

Nu laddar vi inför uppesittarkväll hos min pappa. Sen imorgon blir det julafton hos makens föräldrar :)

Hur ska ni fira jul?

Vi har haft granen i några dagar nu och varken katt eller unge har rivit den :D

Vi firar med min sida av släkten på dagen i morgon och på kvällen med makens sida :)

Hur ska ni fira jul?
Vi firar med sambons familj imorgon och sedan åker jag och L till min mamma på juldagen. Tyvärr jobbar sambon så vi får åka själva.

Idag sa L sin första tvåordssats! "Mamma sitta!" blev det och det är väldigt noga vart jag ska sitta ;) så det var inte så förvånande att det blev just det!

Hur ska ni fira jul?
Vi ska fira hos oss med bådas föräldrar. På annandag firar vi med makens brors familj och i mellandagarna med min systers familj. På nyår blir vi barnfria fyra dygn! :)

Hur ska ni fira jul?

Vi åker och hämtar bonusdottern runt lunch och sen kör vi upp till sthlm och firar med sambons pappa med familj och vänner. På juldagen firar vi med sambons mamma. Min släkt finns i Spanien och på Gotland så vi får nöja oss med lite facetime :p

Just nu känns det dock som jag gärna skulle bli glömd hemma och bara få sova ett par dygn :( kan knappt minnas när jag var så här slut sist - kaosmycket på jobbet, en familjehemsplacerad 16-årig tjej (tog en vecka från förfrågan till inflytt och behövde fixa om rätt mycket hemma), gravid i v 24 och så jul på det O_o men förmodligen kommer det kännas alldeles fantastiskt i morgon efter en natts sömn :up:

God jul allesammans! Hoppas att ni har, och hittills har haft, ett trevligt firande med nära och kära.

E förstod inte alls charmen med att öppna paket. Däremot delade han gärna ut paketen till alla andra. Han fick en traktor väldigt tidigt i öppnandet och då var han fullt upptagen med att leka med den. Traktorer förtrollar honom verkligen och han brydde sig inte om några andra klappar så länge det inte var en traktor i paketet ;). Vi försökte ge honom leksaker av lite olika karaktär (docka, spel duplo) men det var vara de leksaker som var försedda med hjul som fick sonens uppmärksamhet.

God jul allesammans! Hoppas att ni har, och hittills har haft, ett trevligt firande med nära och kära.

E förstod inte alls charmen med att öppna paket. Däremot delade han gärna ut paketen till alla andra. Han fick en traktor väldigt tidigt i öppnandet och då var han fullt upptagen med att leka med den. Traktorer förtrollar honom verkligen och han brydde sig inte om några andra klappar så länge det inte var en traktor i paketet ;). Vi försökte ge honom leksaker av lite olika karaktär (docka, spel duplo) men det var vara de leksaker som var försedda med hjul som fick sonens uppmärksamhet.

L älskade att få paket. :D När tomten kom så var hon på väg fram varje gång ett paket kom fram, lyckan var stor när det äntligen var hennes tur. Vid paketutdelningen öppnade hon sina i rasande fart, sedan fick hon hjälpa kusinerna att öppna deras också. Tur att kusinerna är i princip vuxna och inte har något emot att få hjälp. :D

Även S älskade att öppna paket! Förstod väldigt snabbt konceptet må jag säga :p

Hos min pappa på uppesittarkvällen fick han först en verktygslåda med träverktyg. Den var så rolig att andra klappar inte var så intressanta. Så på de andra julklappsutdelningarna med mormor och farmor och farfar så sa vi åt dem att ge honom det tråkigaste först :p Funkade rätt bra :D

Av oss fick han massa Briojärnväg vi hittat på loppis i somras. Sen fick han olika delar till den av släkten. Stor succé! Och inte bara av sonen, vi ligger alla tre på vardagsrumsgolvet och bygger mest hela tiden nu :p

Hos min pappa på uppesittarkvällen fick han först en verktygslåda med träverktyg. Den var så rolig att andra klappar inte var så intressanta. Så på de andra julklappsutdelningarna med mormor och farmor och farfar så sa vi åt dem att ge honom det tråkigaste först :p Funkade rätt bra :D

Jag tror det var av ungefär den anledningen som min ena systerdotter inte fick sin nya mobil i paketet under sängen på morgonen utan först på kvällen; annars hade man väl knappt sett röken av henne under hela julafton. :D

Nu är minusgraderna tillbaka här och det är iaf några snöflingor på marken. Vi har haft en supermysig dag och varit ute i skogen och grillat korv. Blev väldigt uppenbart att vi nog är en skogsmullefamilj jämfört med kusinerna. :p

Vart en rätt hektisk jul för oss med en del farande för att göra sambons del av släkten nöjd. Alice gillade verkligen konceptet jul - vad kan gå fel med massa folk, obegränsat med spännande mat och en schysst konstig typ som voltar in och ger presenter :D

Alice älskar att ha fått en 16-årig storasyster :love: men är lite bekymrad då hon såklart inte litar riktigt på ännu att hon är här för att stanna.

Under julen (när vi sov borta :p) passade vi på att sluta med nattblöja så nu är hon helt blöjfri. Hon har inte velat ha nattblöja på länge men vi har satt på när hon somnat mest för att vi haft blöjor liggandes och med graviditet och massa på jobbet så har jag inte varit så pepp på att hantera om det skulle bli nån olycka. Men nu var blöjorna slut så då fick det bli blöjfritt :) skönt för alla inblandade!

E gillade julen :D Favoritjulklapparna är två gosedjurskatter hon fick av sin mormor och morfar :p Inga höga krav på julklappar i den åldern haha!

J är tacksam att ge saker för hon älskar allt hon får :love: Hennes favorit är en Elsa-i-Frost klänning :D

Vart en rätt hektisk jul för oss med en del farande för att göra sambons del av släkten nöjd. Alice gillade verkligen konceptet jul - vad kan gå fel med massa folk, obegränsat med spännande mat och en schysst konstig typ som voltar in och ger presenter :D

Alice älskar att ha fått en 16-årig storasyster :love: men är lite bekymrad då hon såklart inte litar riktigt på ännu att hon är här för att stanna.

Under julen (när vi sov borta :p) passade vi på att sluta med nattblöja så nu är hon helt blöjfri. Hon har inte velat ha nattblöja på länge men vi har satt på när hon somnat mest för att vi haft blöjor liggandes och med graviditet och massa på jobbet så har jag inte varit så pepp på att hantera om det skulle bli nån olycka. Men nu var blöjorna slut så då fick det bli blöjfritt :) skönt för alla inblandade!

Vad skönt med blöjorna! Här har vi nog snarare gått ett par steg bakåt över julen. Massor som händer hela tiden och att avbryta lek med kusiner för att märka att man är kissnödig har tydligen inte varit aktuellt :p Vi ska ta nya tag nu så får vi se hur det går när förskolan börjar :)

Vem är den 16-åriga storasystern? :)

Vad skönt med blöjorna! Här har vi nog snarare gått ett par steg bakåt över julen. Massor som händer hela tiden och att avbryta lek med kusiner för att märka att man är kissnödig har tydligen inte varit aktuellt :p Vi ska ta nya tag nu så får vi se hur det går när förskolan börjar :)

Vem är den 16-åriga storasystern? :)

Vi fick frågan om att ta emot en familjehemsplacering akut två veckor innan jul. Tackade ja och hade en vecka på oss att lösa allt det praktiska med att få ordning på ett rum till henne osv. Det är en fantastisk tjej som jag haft förmånen att känna sen hon var 9 då hennes storasyster varit placerad hos mina föräldrar i många år tills hon blev vuxen och flyttade hemifrån. Hade vi fått frågan om någon vi inte kände hade vi sagt nej i dagsläget men denna flickan vet vi passar in i vår familj så det var självklart att säga ja. Men det är onekligen en omställning att bli tonårsföräldrar med en veckas varsel :D och hon har tidigare varit placerad i en familj där det bara varit hon och fosterföräldrarna så blir ju lite speciellt att plötsligt vara del av en familj med 2 mindre barn och ett tredje på väg O_o

Gott nytt år allihopa!

Här firades nyårsafton (och nyårsdagen) med en av mina bröder och ett par kusiner. S var enda barnet och oj vad smidig han är att ha med sig ändå. Främmande hus och mycket att upptäcka men inget som revs ner eller så. Satt med oss och åt middag under både förrätt och huvudrätt. Somnade sen vid 21 ungefär och sov sig genom 12-slaget. Som förresten innehöll betydligt färre raketer än tidigare år. Så skönt! Idag har vi ätit brunch, spelat spel, promenerat och slappat. Som ungefär alla andra i Sverige gissar jag :p

Vi fick frågan om att ta emot en familjehemsplacering akut två veckor innan jul. Tackade ja och hade en vecka på oss att lösa allt det praktiska med att få ordning på ett rum till henne osv. Det är en fantastisk tjej som jag haft förmånen att känna sen hon var 9 då hennes storasyster varit placerad hos mina föräldrar i många år tills hon blev vuxen och flyttade hemifrån. Hade vi fått frågan om någon vi inte kände hade vi sagt nej i dagsläget men denna flickan vet vi passar in i vår familj så det var självklart att säga ja. Men det är onekligen en omställning att bli tonårsföräldrar med en veckas varsel :D och hon har tidigare varit placerad i en familj där det bara varit hon och fosterföräldrarna så blir ju lite speciellt att plötsligt vara del av en familj med 2 mindre barn och ett tredje på väg O_o

Aha! Förstår att det måste vara en stor omställning för alla även om man trivs ihop. Hoppas att det fortsätter fungera fint! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka