Vårföräldrar 2015 #7

Äldsta dottern har en sån minigran på sitt nattduksbord. När den ställdes fram blev E helt fascinerad och hämtade den och tyckte den var såååå fin!
Men det räckte att säga "Jag vet att du tycker den är fin men du får bara titta på den inte bära runt på den" och sen dess har hon inte rört den :up: Funkar med grejerna på tvrumsbordet också. Än så länge ;)

Jag tror inte att sonen skulle förstå och framför allt sedan komma ihåg en sån mening :p Men det brukar fungera med saker som ligger framme att så fort nyhetens behag har lagt sig så låter han det vara. Så hoppas att det fungerar med julgranen också men gissar att en tooooor (stor) boooo (blomma) med massa lampor, "bollar" och tomtar kommer vara svår att mostå :D

Idag var vi på besök på förskolan inför inskolningen i januari. Det kändes väldigt bra! :) Trevlig personal och de verkar ha bra värderingar och rutiner kring det mesta.

Men jag blev lite förvånad över åldern på barnen. De har två avdelningar en 1-3 och en 4-5. Den yngsta på småbarnsavdelningen nu fyller 2 år i januari. Det var 3 barn ungefär i S ålder som skulle börja i januari men S var yngst av dem. Trodde inte alls att han skulle vara yngst på förskolan när han började vid 21 månaders ålder. :)

Tips på dryck till barn som dricker för lite? Dricker i dagsläget mjölk och vatten och vill inte börja med sötad dryck. Kan det räcka att smaksätta med citron/lime etc kanske?

Tips på dryck till barn som dricker för lite? Dricker i dagsläget mjölk och vatten och vill inte börja med sötad dryck. Kan det räcka att smaksätta med citron/lime etc kanske?

S älskar vatten med lite smak på, vi har droppat i citron, apelsin, lite hallon eller liknande. Han gillar iofs att dricka vanligt vatten också men detta är definitivt mer populärt! Han älskar kolsyrat vatten också (sodastream, inte köpt) men det får han väldigt lite av. Är nog iofs mer roligt än gott :p

• Gilla
Reactions: Lo_
Vaknade inatt av att jag låg bredvid en kamin som ändå ville ha täcket på sig, trodde seriöst att ongen skulle brinna upp. Hej feber! 39,2 i morse men ändå vid gott mod. Maken vabbar, jag sitter på campus och försöker producera examensarbete.
Lider med dig! Har haft ett sånt element bredvid mig hela veckan. Stackars barnet har haft feber sen i söndags. Börjar bli tröttsamt nu så jag hoppas hon blir frisk snart.

Hon hostar, snorar och är väldigt medtagen men vid ganska gott mod ändå.

Tack @FengurLaugar & @Tassetass! Pratade med maken nu på eftermiddagen och då hade det inte varit något mer, så vi hoppas på snabb bättring. Nu är jag på väg hem med sushi!

@Imogen vi har ju skolat in H nu, som snart är 20 månader, och han är inte yngst på sin avdelning. Ett yngre barn skolas in samtidigt och ett har redan gått ett tag.

L har betydligt mindre feber idag (hur mycket mindre vet jag inte, tempar inte så länge det går åt rätt håll) men har absolut inte velat äta. Undrar om hon kan ha en eller ett par tänder på gång? Hon dricker gärna och jag har fått i henne en glass (ungen var hungrig men efter att ha testat typ sju av favoritgrejerna blev goda råd dyra), så kalla grejer som inte behöver tuggas så mycket verkar funka. Någon som har bra tips på kall mat som är lätt att tugga? :p

L har betydligt mindre feber idag (hur mycket mindre vet jag inte, tempar inte så länge det går åt rätt håll) men har absolut inte velat äta. Undrar om hon kan ha en eller ett par tänder på gång? Hon dricker gärna och jag har fått i henne en glass (ungen var hungrig men efter att ha testat typ sju av favoritgrejerna blev goda råd dyra), så kalla grejer som inte behöver tuggas så mycket verkar funka. Någon som har bra tips på kall mat som är lätt att tugga? :p
Kalla pannkakor kanske? Pannkakor och plättar är favoritmaten hos oss.

Bananpannkakor fungerar alltid här ☺

S hade över 39 graders feber i tre dagar för två veckor sedan. Hängig såklart men ändå förvånansvärt "pigg" ändå för att ha så hög feber. Han var förkyld också så vi trodde att det berodde på det. Men för ett par dagar sedan så upptäckte vi en kindtand som kommit en liten bit upp. Så det kan kanske ha berott på det?

S matvägrar för det mesta när han är sjuk, tur att han inte är det så ofta. Välling har för det mesta funkat men nu senast var knappt det bra. Vi ger honom inget (tillsatt) socker och han älskar att ha lite kanel på sin gröt. Nu när han var sjuk och vi var lite desperata fick han prova kanelbulle. Det totalratades! Så jag antar att han verkligen var sjuk :p Det är så jobbigt det där när de inte vill äta. Det känns ju som att de mesta skulle bli bättre om de fick i sig lite energi när de är sådär ynkliga.

Vi fick penicillin i fredags. Öroninflammation :-(

Men hon är fortfarande dålig, haft feber i en vecka nu. dessutom har både jag och sambon blivit sjuka.
Det går inte så bra just nu.

Vi fick penicillin i fredags. Öroninflammation :-(

Men hon är fortfarande dålig, haft feber i en vecka nu. dessutom har både jag och sambon blivit sjuka.
Det går inte så bra just nu.

Usch låter inte roligt! Hoppas ni klarar av allting nu så ni får vara friska och krya när det närmar sig jul!

Ni som har barn på förskola har de inneskor där och isf vad för sort har ni? Det står på vår lista att ha med och har ingen aning om vilken typ som är bäst :)

Ni som har barn på förskola har de inneskor där och isf vad för sort har ni? Det står på vår lista att ha med och har ingen aning om vilken typ som är bäst :)

Våra barn har inga inneskor och personalen har inte sagt något om det under alla år heller :)

Någon slags toffla som är lätt för barnet att ta på själv kanske?

Misstänkt magsjuka här hemma. :( L är jättelös i magen, det är i princip bara vatten. Arma krake. Lite tur i oturen är det snöblandat regn och grått och slaskigt ute, så vi myser inne med gott samvete. Just nu sitter hon och matar sin mjukiskatt med clementiner. :D

Misstänkt magsjuka här hemma. :( L är jättelös i magen, det är i princip bara vatten. Arma krake. Lite tur i oturen är det snöblandat regn och grått och slaskigt ute, så vi myser inne med gott samvete. Just nu sitter hon och matar sin mjukiskatt med clementiner. :D

Och nu meddelade maken (som jobbar) att han börjat kräkas. Oh the joy. :meh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka