Vårföräldrar 2015 #5

E blir 6 månader snart och vi har aldrig lämnat bort henne mer än typ 1h när farmor tog en promenad med båda ungarna. Nu är vi bjudna på först kräftskiva och sen annan fest under september. Jag känner bara att NEEEEJ jag lämnar inte bort min bäbis för nåt sånt :o:p Haha! Vi ska hämta valp i oktober och då får båda barnen sova borta men det känns mer okej.

Undrar varför jag känner så här med E? J sov borta första gången när hon var 4 månader utan att det kändes så här jobbigt :p

Vi har haft en så härlig helg, bjudna på bröllop på lördagen och umgåtts med släkten hela söndagen!

När det gäller tänder så har nästan alla som träffat H de senaste två månaderna sagt att det måste vara tänder på gång; allt ska gnagas på och det rinner generöst med dreggel :D Inte sett någon tand än så länge :p

E blir 6 månader snart och vi har aldrig lämnat bort henne mer än typ 1h när farmor tog en promenad med båda ungarna. Nu är vi bjudna på först kräftskiva och sen annan fest under september. Jag känner bara att NEEEEJ jag lämnar inte bort min bäbis för nåt sånt :o:p Haha! Vi ska hämta valp i oktober och då får båda barnen sova borta men det känns mer okej.

Undrar varför jag känner så här med E? J sov borta första gången när hon var 4 månader utan att det kändes så här jobbigt :p

Hon är ju en annan människa än J, så att du inte känner exakt likadant är ju inte så konstigt. :) Kanske känns E "mindre" än vad J gjorde eftersom du nu har J att jämföra med, kanske har du knutit an lite mer till E än vad du hade till J när hon var i samma ålder. Finns en massa tänkbara anledningar, tror jag. :)

Hon är ju en annan människa än J, så att du inte känner exakt likadant är ju inte så konstigt. :) Kanske känns E "mindre" än vad J gjorde eftersom du nu har J att jämföra med, kanske har du knutit an lite mer till E än vad du hade till J när hon var i samma ålder. Finns en massa tänkbara anledningar, tror jag. :)

Ja antagligen är det väl så! Hon är ju min lilla bäbis och J har alltid vart pappas flicka ;) Hon sover ju borta titt som tätt (för att hon vill, vi behöver sällan barnvakt på det viset) och det har jag inga problem med. Men jag vill verkligen inte lämna bort E för att åka på fest som det känns nu. Då får det vara viktigare saker isf, tex hämta valp :p

Vår har sovit borta två nätter i rad utan problem, kändes hur bra som helst och din är ju tom äldre :)

Vår har sovit borta två nätter i rad utan problem, kändes hur bra som helst och din är ju tom äldre :)

Skulle jag känna behov av att lämna bort henne så skulle det antagligen inte kännas så här. Men jag känner inget behov av det, särskilt för att gå på fest :p
Som sagt så var äldsta dottern 4 månader när hon sov borta första gången och då gjorde vi det för att vi ville och det kändes bra. Nu vill jag verkligen :p

Och för att nyansera mitt tidigare inlägg så är vardagarna inte riktigt lika harmoniska.

Vi har en underbar, men speciell hund som på grund av bristande träning senaste tiden fått ännu mer egenheter/olater. Addera till det en bebis som från att ha somnat på direkten i vagnen nu pratar-->gnäller-->gråter så fort vi går ut. Morgonens planerade långpromenad blev bara 2 km...

Orkar inte ha H i sele under långpromenaderna, men ska testa sittdelen till vagnen och se om det kan fungera bättre.

Och för att nyansera mitt tidigare inlägg så är vardagarna inte riktigt lika harmoniska.

Vi har en underbar, men speciell hund som på grund av bristande träning senaste tiden fått ännu mer egenheter/olater. Addera till det en bebis som från att ha somnat på direkten i vagnen nu pratar-->gnäller-->gråter så fort vi går ut. Morgonens planerade långpromenad blev bara 2 km...

Orkar inte ha H i sele under långpromenaderna, men ska testa sittdelen till vagnen och se om det kan fungera bättre.
Sittdelen kan göra underverk! Vi bytade redan vid 3 månader. För oftast ser de mer när de ligger i sittdelen,än vad de ser i liggdelen. Det brukar vara populärt. :)

Här är det dags för utvecklingssprång igen. Fick ett leapalarm för några dagar sen, och sen igår så gnälls det ohyggliga mängder, käkas nonstop och sover ofta. Idag är första "vardagsdagen" dvs pappa åter på jobb, och storasysters första dag på dagis efter 9 veckors sommarlov. Så det känns ganska ok att spendera dagen i soffan, ammande och kolla tv, det var länge sen som jag kunde kolla på annat än Barnkanalen :grin:

Och vi har ingen hund längre så L har ledsna föräldrar som promenerar mer än nånsin. Undra hur länge man kommer känna behovet av att gå morgon/middag/kväll? Käraste hunden orkade inte så mycket sista månaderna och det tar vi igen nu, många mil har vagnen rullat senaste knappa två veckorna. Hon sover bra i vagnen men somnar i selen, sedan lägger vi ned henne. Viker upp ryggen i liggvagnen och bullar upp med kudde så kan hon kika lite runt sig. Det duger en stund men selen och framåtvänd slår allt. Hon är hemmavägd till 6,8 kg så lite tungt känns det ibland men det funkar.

det gäller tänder så har nästan alla som träffat H de senaste två månaderna sagt att det måste vara tänder på gång; allt ska gnagas på och det rinner generöst med dreggel :D Inte sett någon tand än så länge :p

Haha samma här! Har varit kommentarer om tänder i över en månad nu, men inga tänder i sikte :D

Och vi har ingen hund längre så L har ledsna föräldrar som promenerar mer än nånsin. Undra hur länge man kommer känna behovet av att gå morgon/middag/kväll? Käraste hunden orkade inte så mycket sista månaderna och det tar vi igen nu, många mil har vagnen rullat senaste knappa två veckorna. Hon sover bra i vagnen men somnar i selen, sedan lägger vi ned henne. Viker upp ryggen i liggvagnen och bullar upp med kudde så kan hon kika lite runt sig. Det duger en stund men selen och framåtvänd slår allt. Hon är hemmavägd till 6,8 kg så lite tungt känns det ibland men det funkar.

Har tänkt mycket på er. Hoppas det ändå går bra. Så himla lessamt :(

Enligt appen ska vi vara mitt i ett språng, men jag vet inte. Tycker han är så himla härlig just nu! Glad nästan jämt, älskar att prata och lyssna på sin egen röst som han varvar med skratt :love:

Enda är väl att han sover mer oroligt på natten nu. Förut i ett par veckor sov han alltid 6-7 timmar, vaknade och åt och sov 3 timmar till. Nu sover han visserligen 5-6 timmar första passet också. Men vrider på sig och gnyr och gnäller även om han inte vaknar på riktigt. Han lugnar ner sig och slappnar av när man kramar om honom så gissar att det är massa närhet som gäller nu. Han är mycket mer "självständig" om man kan säga så om en 4-månaders om dagarna nu så kanske inte konstigt om han behöver tanka närhet om nätterna :) Bara jobbigt för mamman som vaknar av hans gryende och vridande en gång i timmen ;)

@FengurLaugar @glittra @Imogen tack för omtanken, det är himla tomt. Det är skönt att vi flyttar snart, då blir det naturligt så att hundsängarna mm packas undan. Han och jag var familj långt innan människofamiljen blev till så det är sorgligt. Att föda barn var ingenting i jämförelse med att vara med honom till slutet. Något lyckligare slut på den pärsen förvisso, men ändå.

Vi försöker hålla igång för att inte deppa ihop och Lo har bla varit i simhallen tre gånger (mycket uppskattat), kryssat till Åland, provsuttit mammans häst men mest går vi. Och fikar lite här och där. Hon har blivit lite pappig bitvis, han är en väldigt rolig prick och de har spenderat mycket tid ihop. Jag är trygghet och mat men jag kan leva med det så länge hon spricker upp i sitt breda leende när hon ser mig :love:.

I förmiddags var vi hos BVC. L mätte in på 61,5 cm och vägde in på 6 980 g (hon är fyra månader och en vecka). Följer alla kurvor och sköterskan tyckte att hon såg jättefin ut så något måste vi göra rätt. :D Pratade lite om smakportioner och fick med oss en folder hem med lite tips och saker att tänka på.

I skrivande stund är L ute hos sin farmor, jag och maken ska göra tacos (mitt önskemål) för att fira att jag idag har haft opponeringsseminarium vilket innebär att jag nu är helt färdig med uppsatsen! :banana:

Tror att sonen är på väg in i ett språng här med. Han har väldiga humörsvängningar. Kan vara superglad ena sekunden för att börja gråta sekunden efter. Inte lätt att göra honom till lags. Han har dessutom större krav på aktivering, och även om han blir trött fort så duger inte enbart babygymmet längre. Egentligen är han trött på hela huset och vill helst vara ute dagarna i ända.

Att åka bil är fortfarande pest men helgens resa på 30 mil, enkel väg, gick ändå förvånansvärt bra :).

@Lo_ Beklagar sorgen :(. Förstår att det känns tomt.

• Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 778
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈